1.04.2009 г., 20:07 ч.

Упътване за начинаещи готвачки 

  Проза » Хумористична
1311 0 4
4 мин за четене

 

Колкото и да мразя съветите, няма начин да не напиша поне това кратичко напътствие за начинаещи готвачки, тъй като писателстването (както е известно) е диагноза, пък мен нещо ме засърбяха ръцете да пиша на кулинарни теми. Освен това съм първокласен готвач, а знанието не бива да се държи на скришно, трябва да се раздава. Така че, ако сте щастливо омъжена от вчера, най-добре да си разпечатите този наръчник и да го заковете на стената с кабърчета.

Като начало се снабдете с добра готварска книга. Не разчитайте на помощ от майка ви, защото мъжът ви и без друго не я харесва. Да се обадите на свекърва си пък би било наистина голяма глупост. Тя е наясно, че едно от предимствата й пред вас е, че никога няма да можете да сготвите като нея, така че няма никакъв интерес да ви открехва - по-скоро обратното. Затова си изберете готварска книга.

И да не забравите, че никога времето за приготвяне на ястието не е същото, както пише в книгата. Това с времената е много относителна история. Например телешкото, купено от магазина, се приготвя с час по-дълго от телешкото, което ви е донесъл чичо ви от село. Млякото пък се държи ужасно нелогично. Никога не ви чака да си довършите пасианса пред компютъра, дори да сте прекарали първите 45 минути, след слагането му на котлона, неотлъчно до тенджерата. В момента, в който отклоните поглед, то тръгва да ви търси - най-често търсенето завършва с неприятна миризма и трудно излечими петна по печката.

Най-добре е да не купувате пилета от пазара - те кълват. По-добре си купувайте замразени, каквото и да сте чели за вредата от замразените храни. Вярно е, че замразените не се продават вече пълни, като тези с перата, но вие сте начинаеща все пак. Не бъдете стисната. Трябва да се съобразявате със собствените си сили.

Не забравяйте също, че солта се слага в супата, не супата - в солта. Каквото и да пише в рецептата, сложете по-малко, особено когато става въпрос за сол. Мъжете са много чувствителни на тази тема, независимо, че болшинството досоляват манджата, преди още да са я опитали. Или може би точно заради това. Няма смисъл да му обяснявате, че сам си е виновен, ще хвърли отговорността върху вас.

Когато готвите зеле, не възприемайте буквално израза: „Почистете зелката". Само марулите се мият лист по лист, иначе рискувате съпружеството да ви завари отчаяна, с гъбичасали ръце на мивката, домиваща последните листа от проклетата зелка, а вечерята да е още в проект, въпреки че сте я почнали от обяд.

Има още една лоша новина - в магазина никога няма точно това сирене, което се изисква за рецептата във вашата домашна библия - готварската ви книга. Така че най-често ще ви се наложи да проявявате творчество по отношение на продуктите.

Най-добре е да не каните гости на домашна баница, ако предварително не сте опитвали да точите поне веднъж. Или ако нямате близо до жилището си фурна, в която приготвят и баници.

И най-важното. Това, че любовта на мъжа минава през стомаха не е съвсем вярно. Може да се превърнете в перфектна готвачка (някой ден, не бързайте), но ако мустаците ви са по-дълги от тези на седемкилограмовия сом, който сте пържили вчера, а вие изглеждате като майката на телешкото филе, приготвено за вечеря, нищо чудно, ако до месец се окаже, че имате дълги, извити рога - като на бащата на агнешките котлети от миналата седмица.

Хайде сега, препасвайте престилката и на работа, че лукът изобщо не се впечатлява от вашите сълзи. Няма какво да му ревете, вас си ви чака!

 

© Ели Лозанова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • свежо
  • Личи си, че си голяма готвачка.
    Сега ще ти разкажа една стара история. Може и да е вярна.
    Едни пичове решили да се изгаврят с нашия литературен великан Ст. Ц. Даскалов. Хванали го да черпи, защото излязла негова книга на китайски. И му показали една кулинарна китайска книга, но предваритерно залепили отпред на корицата фотография на Ст. Ц. Той веднага скочил: "Мамка им и мушмороци, сега ще ги изтрепя!" И хукнал в китайското посолства да си иска хонорара.
  • Чиста и неподправена, като пилешки бульон! Благодаря, Петинка!
  • Всичко, по-горе изброено, е истина - истина и самата истина!
    Поздравления, Ели!
Предложения
: ??:??