18.03.2018 г., 23:26 ч.  

Урок по релативност! 

  Проза
428 1 3

Произведението не е подходящо за лица под 18 години

Две съседки - Пена и Мара, силно се недолюбвали. Не пропускали случай да спорят апокалиптично за най-различни неща. Веднъж дяволът минал покрай тях и чул, че с ожесточение произнасят името му. Приближил се към двете и попитал: Дами, за какво споменавате дявола?

Пена му рекла: Господине, аз твърдя, че злото е абсолютно и че съществува дявол, а Мара отказва да признае това. Тя смята, че няма такова животно и че доброто и злото са относителни категории.

Дяволът се усмихнал тайнствено и казал: И двете сте прави! После извадил от пазвата си нещо, което напомняло на платинен, много тънък сърп и в миг отрязал с него главата на Мара, пъхайки я в джоба си, който изведнъж страшно се уголемил. После отминал слисаната Пена, буквално изчезвайки в нещо като синкава мъгла. Зашеметената от случката жена постояла известно време като гръмната, пък после изрекла на глас: Май това беше самият дявол. На косъм се разминах със смъртта. Ама той можел и добро да прави...

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Според мен, последната дума не е негова. Той само подкокоросва!
  • Избягвай да споменаваш без нужда името на дявола, за да не ти се случи нещо! Този текст ми прилича на притча - я да видя на колко години си? Да, 102.
  • Хаха Прави са ,ама и дявола си знае работата.Браво,
Предложения
: ??:??