26.05.2020 г., 12:43 ч.  

В мен се блъсна... пеперуда 

  Проза » Други
699 0 0
1 мин за четене

 

   Вървях по обления в слънце площад и изведнъж в мен се блъсна ... пеперуда. Жълта. Не знаех, че пеперудите могат да се блъскат в хората. Мислех, че те безпогрешно се ориентират в полета си. За разлика от хората, които се лутат, въртят се в омагьосан кръг и трудно намират верния път. Учудих се, но се усмихнах - явно и пеперудите понякога бъркат посоката. И се сблъскват с индивиди като мен - такива, които не вървят право напред, а все се отклоняват крачка встрани. Така е по – интересно – отстрани на пътя има толкова много неща – тук пъстро цвете, там камъче с необичайна форма, песен на щурец, кацнала пеперуда. А, вярно, пеперудата... отнесох се и за малко да забравя за странното ѝ сблъскване с мен. Ударът беше лек по пеперуденски, но ръкавът на бялата ми риза потрепна и по него полепна малко жълт прашец. Погледнах го. После пак. И отново. И ми стана някак жълто. Радостно жълто. Не можех да си обясня защо, но миниатюрните частици прашец сякаш попаднаха в сърцето ми и то се оцвети в жълто. Затопли се и засвети. Сякаш в гърдите си имах малко жълто слънце вместо сърце. После друго слънчице се настани в моите пъстро - зелени очи и зеленото в тях стана златно. Тогава усетих, че това сблъскване не е случайно. Не знам защо се случи. Пък и не исках да знам.
По-важно е, че се чувствах изпълнена със златно – жълта светлина и сякаш усещах как ми порастват крила. Жълти, пеперудени. И леко и неусетно станах пеперуда. Като тази, която се блъсна в мен.
А, сигурно това е причината – разпознала е в мен своя сестра. Да, пеперудите знаят верния път. И откриват по него много такива – жълти пеперудени сърца.
- Здравей, пеперудена сестричке! Искаш ли да потанцуваме?
- Здравей, пеперудено сърце! Искам, разбира се!
Златната пеперуда и жълтото сърце се завъртяха в радостен, лудешки танц. По пеперуденски.

© Цветана Стефанова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??