19.07.2018 г., 8:14 ч.

Варненско лято 

  Проза » Хумористична
523 3 15
2 мин за четене

Лято. Жега. Отпуска. И море. Което най-напред трябва да откриеш. Затова питаш, а минувачите отговарят:

-Не знам - аз съм местен.

Намираш ресторантче. Келнерът:

- Пържола? Добре, познайте в коя ръка е!

Както и да е, тръгваш да търсиш покрив. Намираш, хващаш се за сърцето като ти кажат истинската сума, въздъхваш и се примиряваш.

Наоколо пълно с вили. Мутробарок. Във вилите - хора с тъмно минало и светло бъдеще.

Националноотговорната дегенерация. Вечер им гостуват жреците на обществените емоции - удобни, евтини, мобилни, многофункционални, високотехнологични дами. Макар понякога да остават биологични спомени. Важното е, че са красавици.

На плажа е шумно и весело. Колко са красиви влюбените двойки! Особенно, ако са мъж и жена. Някои кротко мятат въдици от кея. Питаш: „Кълве ли?", а с кръвясал снощен поглед ти отговарят: „Охлажда се!" Друг вади риба, след риба. При това без примамка. Депутат е - лови на голи обещания.Сега по Черноморието върви вицът за делфини забелязали давещ се депутат. И го подминали. С което доказват наченки на разум.

По брега са накацали заведение до заведение. Пълни с продукти мутанти: презокеански замразени пилета и сладости, върху които и мухите не смятат да кацнат. Затова пък търговците по плажа са нахални и заради тях: „Зимен шал, бате - десет лева!"

И художници, и хуожници, художници. Цялата нация техническа станала изобразителна. Само при някой по по-особен случай питат: „Портрет? А лицето да рисувам ли?"

Защото и жените са различни. Има някои, които с количество наваксват качеството. Но такива харесва съвременният мъж – зиме за отопление, лете за сянка. Макар на тоя мъж само названието е мъжко. И все в политиката се тика. Да направят изборите поне за парламент на нудисткия плаж - ще се види кой какво може и кой какво иска…

Но политиците не бива да се критикуват - те са много уважавани сред колегите си хора. За тях сърцето е анатомичен орган, а дългът е финансово понятие.

Е, стига толкова: Лято е. Жега е. Отпуска. И едно вечно море, надсмиващо се над хорската дребнавост.

 

© Георги Коновски Всички права запазени

И - на гости

https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Лято е! И аз се усмихнах на разказа и на прекрасните попадения на автора! Поздравления!
  • Благодаря, Петре!
  • Е, не - това не бива да се повтаря!
    Понеже е единствено, но ще има и други, нали?
    Между другото - жанрът ми заприлича на популярния в 20-ти век жанр фейлетон.
    Поздрави!
    пс:
    Моето скромно мнение на аматьор(писател) е, че текстът ти, Георги е на професионално ниво.
  • Благодаря, Ирина!
    Не зная как съм в живота - още съм жив...
  • Жените пишат за мъже,мъжете за жени,но когато с майсторство описваш противоположния пол,и дребулиите могат да звучат много смешно!...Ти и в живота ли такива ги раздаваш,Георги?
  • Благодаря, Костадине!
  • Ех Георги не знам кое ме кефи повече чувството ти за хумор или моженето ти,ма май и двете.На Сл.бряг зад министерски сьвет има нудистки така че,пак им дойде дюшеш на гадовете.Поздрав Георги!
  • Благодаря, Силвия, Светулке, Младене!
  • Кратък морски поздрав и от мен, в твой стил, хареса ми!!!
  • Великолепно чувство за хумор. Усмихна ме.
  • Точни наблюдения поднесени пивко и с чувство за хумор. Поздравление, Георги!

    П.П. А делфините са подминали давещия се депутат , ръководени вероятно и от добро чувство за лична хигиена.
  • Благодаря, Румяна!
    Навред е едно - море в бетон. Във Варна барем има хора...
  • Георги,смени курорта,на друго място е сигурно по-различно.....но поне се смях,макар и под мустак ! Хареса ми !
  • Благодаря, Лиа, Мариана!
    Абе, добре е в жегата да се усмихнеш - на минаващо маце, пред студена бира или на някоя шантава история...
  • " Защото и жените са различни. Има някои, които с количество наваксват качеството. Но такива харесва съвременният мъж – зиме за отопление, лете за сянка." Чудесно Георги! Най - после намерих предназначението на количествените жени. Добре, че си мъдър, та да знам къде да се наредя на опашката - като чадър или като за отопление- където ме изберат, поне опциите са две.
Предложения
: ??:??