27.05.2020 г., 7:30 ч.

Вдъхновено от реала 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
901 8 17
1 мин за четене

 

1. Дори и най-честните хора понякога лъжат себе си.

2. Доста хора се наслаждават да разпространяват клюки, но истински вредят тези, които и ги съчиняват...

3. Някои нямат сърце за любов, но имат всичко останало, за да мразят. 

4. Тъмните души често са бездушни...

5. Изкуството на лъжата дали е изкуство?...

6. Медени приказки могат да говорят и уста, пълни с отрова...

7. Засега все още не можем да създаваме изкуствени човешки същества, но това не е пречка винаги и навсякъде да съществуват фалшиви хора...

8. Истината е най-изнасилваната ценност в човешката история, затова и не случайно толкова често е гола...

9. Не всеки човек е и личност.

10. Несъгласието изразено с мълчание повсеместно се бърка с одобрение... 

11. Лесно е да си силен спрямо слабите, да надговориш немите, да водиш слепите. Трудно е да се съюзиш със слабите, да говориш с немите, да отвориш очите на слепите. Мъдро е да направиш слабостта, сила, да разбереш, какво ти казва немият и да погледнеш през очите на слепия. 

12.Сърцето никога не спира да говори, ние просто се научаваме да не го "чуваме"...*

 

04.05.2020. - първите единадесет афоризма. 

03.05.2020. - последният афоризъм. Написан като мой коментар под творбата "Пътуване към себе си" на авторката Brinne /Мариана Бусарова/.

 

Георги Каменов 

 

© Георги Каменов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Светъл ден и на теб, Латинка.
    Благодаря ти за коментара.
  • Замислящи...
    Светъл ден, mislitel (Георги Каменов)!
  • Велина, Пепи, Ангелче, благодаря ви за коментарите.
  • ! а синоним на сентенция е и мисъл
    големи момчета, що се хващате за думите, може и да ги знаем всички казани неща, но на мен ми харесват как са казани - лаконично, кратко и ясно
    По принцип всичко вече е казано преди нас: и що любовна, и философска, и каква ли не поезия се е изляла преди нас - да се чуди човек що пишем
  • Ей така като се закача... пак трябва да бъркам в гърлото на Гугъл (застраховам се предварително – някой да не каже, че е търсачка, а не гърло, че ще ми приседне). Та – афоризмът представлява кратко изречение, което с малко думи изразява значителна мисъл, житейска мъдрост, сентенция. Сентенция – кратко изречение с поучителен характер.
    ЕдинСкитник (Николай Гешев), афоризми са, и то – добри. И още - афоризмите са средство за житейско и художествено обобщение на една или друга идея със силно въздействие и разпространение. В този смисъл, ако имаше раздел „Претенция за афоризъм, която може да бъде доказана във времето и последствие да се наложи като такъв”, сигурно mislitel (Георги Каменов) там щеше да сложи отметката, по съвест...
  • Дон Бъч, думите ти са достатъчни за да се усмихна и да бъда доволен.
    Благодаря и на теб от сърце за хубавите думи!
  • Да, мисли са. Но са ценни и заслужават уважение заради своята откровеност, откритост и правдивост.
  • Всъщност сигурно си прав, Николай, но каквото и да са, се надявам все някого да докоснат.
    А иначе са си само мои мисли, родени в един, два от миговете ми за размисъл.
    Благодаря за чудесния коментар!
  • Велина, благодаря за този стойностен коментар.
    Катя, благодаря също така и за твоето включване тук!
  • Харесаха ми! Поздравления!
  • 7. ... но откъде пък нужда – те вече съществуват, дори се гордеят с това – считат за постижение да изглеждат и да се държат като съвършени до такава степен, че изкуствеността прониква в сърцата им и престават да чувстват каквото и да било, дали за да избегнат болката, или да се доближат до боговете, или просто са изпразнени от същност... самите те вече едва ли си спомнят, или едва ли – знаят защо... Дано са им останали все още човешки моменти, там, скрити зад плътни завеси – да се срещат със себе си, истинските, за да не намаляват прогресивно шансовете ни в бъдеще да не разпознаем преобразеният в човек изкуствен интелект.
    Благодаря за предоставения размисъл!
  • Благодаря, Стойчо, за чудесния коментар!
    И ще си позволя нещо да кажа по него - въпреки, че не се познаваме реално, Стойчо, за мен е ясно от всичко, което съм прочел от теб, като творби и коментари, че ти си от тази страна, където са добрите хора.
    Това е мнението ми, което споделям с чиста съвест и открито сърце!
  • Когато чета сентенции се замислям:от коя страна на живота съм...
    Поздравления, Георги!🤔
  • Благодаря, Пепи 🌹
  • Поздравления!
  • Истината казваш, Мариана. Но е хубаво осъзнатото, да го приложим и практически...
    Вал, според истинските мъдреци пътят към самоосъзнаването, е пък към съвършенството и разбирането на битието. Тъй, че всъщност хората масово мислят, че се познават, но виждат само това в себе си, което искат...
    Искре, тази поредичка афоризми си я имам за от малкото такива, които наистина ми допадат, а споменатият от теб е в челната ми тройка тук...
    Момичета, щастлив съм, че ми дойдохте на гости и казахте по нещо. Благодаря ви 🌹🌹🌹
  • Бъди, Жоро, всеки познава най-добре себе си.
Предложения
: ??:??