8.05.2016 г., 11:49 ч.

Виж ме бе, Прасе, летя! 

  Проза » Разкази
1295 1 7
2 мин за четене

 

 

В квартала няма човек, който да не познава Гълъбин. Висок, дългокос, а тялото му странно сгънато на две. Гърбушко. Говори се, че не е в ред и че като малък скочил от седмия етаж на високите блокове. И до днес всички се чудят как е оживял и му съчувстват. Някои разправят, че още тогава не бил в ред. Нали е Гълъбин, превъртял и си помислил, че наистина е птица.  А баба му, лека   ѝ пръст, още като малък подклаждала лудостите на внука си – все Гълъб му викала и приказки за птици му разказвала. 

– Хайде, пилето ми! Ела да хапнеш! 

– Гълъбче, кацни на баба на коленцата. 

И малкият Гълъбинчо тичал, разперил ръчички, като птиче из стаята. 

Сега рядко тича. Пали уморено стария Симсон и джитка из квартала да плаши малките дечица. 

– Хайде да пийнем по бира, а? – викам му аз и Гълъбин ухилено ми кима с глава. Съгласен е. 

Ако като малък не е бил нещо в ред, сега си е съвсем наред, мисля. Купуваме по едно пиво от супермаркета и Гълъбин пие жадно направо от шишето. Смее се. Май е по-страшен като се смее, отколкото като се мръщи.   И докато Гълъбин мучи доволно, край нас минават две момиченца и уплашени побягват.

После пред супера спира луксозното возило на Кольо Прасето.

Гърбушкото не е на себе си. Той сгърчва лице и целият почервенява... 

– Какво ти е? – питам го аз, а Гълъбин се тресе и боботи неразбираемо.

Съзрял своя съсед, Кольо Прасето вдига тъмния джам на возилото си и отпрашва с мръсна газ, а Гълъбин  пощурял хуква с облака прах след луксозния мерцедес... 

Кольо и Гълъбин са набори, но къде ти! Кольо е лъскаво копеле и се вози на скъпи таратайки; 

– Бряяяяя! Дяяяяяя! Ей ме как летя-я-я-я-я! – крещи Гълъбин и тича след мерцедеса, размахвайки ръце като гълъб. 

Малките момиченца надничат любопитно иззад ъгъла, уплашено шушукат и сочат с пръстче. 

– Гълъб съм! И летя... Виж ме бе, Прасееее! – крещи Гълъбин. 

– К’во ти стана, бе, човек! – викам му аз после.

– Ааааа, нищо, нищо! Плаша го аз така Прасето! Още от малък все го плаша, че аз мога, а той не – разказва Гълъбин доволен, като се връща. 

– Къде го плашиш? Нали виждаш как се е затворил в луксозната си кочинка! 

– Плаши се, бе! От малък се плаши. Даже веднъж се напика от страх. А все ме дразнеше, че не мога. И се хванахме на бас един ден кой може да лети. Видиш ли този блок? Тогава още беше строеж. Та, чоп теглихме и Прасето се падна пръв. Ама де се е чуло и видяло прасе да лети. Напика са от страх и не рачѝ да скочи отгоре. Уж мен не ме бивало да съм гълъб. Ама аз съм и не ме е страх. И летях, брат! Господ ми даде крила, ама за малко. Летяяяях, летях... и му виках: „Виж ме бе, Прасе! Летя-я-я...”.

© Нели Господинова Всички права запазени

Произведението е включено в:
  2352 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • nellnokia, къде изчезна с хубавите си разкази?
  • Привет, Нели! Радвам, че публикува този разказ тук. Доколкото си спомням, той спечели наградата в конкурса "Състояние на полет" през 2012 г. Поздравявам те за него още веднъж!
  • Доброто и интересно писане на Нели! Винаги с кеф (е, каква дума, ама как иначе да го кажеш!) чета разказите ти!!! Браво!
  • Има символика в този кратък, но интересен разказ. Ако запазим душите си ще можем да летим не само тук, но и в Отвъдното. Но затворим ли се в скъпите возила и в света на материалното - като Прасето ще станем. "Виновен е който избира, а Бог е невинен." /Платон/. Поздрав за хубавия къс разказ, Нели!
  • Благодаря Жанет и Роси за мнението. Доколкото разбрах има ограничение до 5 коментара на ден, затова ценя още повече думите, изписани под този текст. Да, той не е нов. Писан е преди 2-3 години и е напълно възможно вече да сте го чели някъде другаде. Тук не съм го публикувала обаче. Поздрави на всички, които не се страхуват да летят!
  • И Добринко Карабатаков - от предходния ти разказ, и Гълъбин - от този, не може човек да ги забрави. Умело изградени образи, интересна, запомняща се история... Поздравления, Нели!
  • Нe знам къде съм го чела, но съм го запомнила, защото си струва.
    Поздрави!
Предложения
: ??:??