5.07.2018 г., 8:14 ч.

Всичката ни е наред 

  Проза » Хумористична
518 2 7
2 мин за четене

- Добре дошъл, господин министър! Много ви благодаря за въпросите, които ми изпратиха от вашия кабинет, чудесни са. С удоволствие ще ви ги задам. А господин премиерът?...

- Ох, спешно се наложи господин премиерът да замине за Брюксел.

- Жалко, за първи път в нашето студио ще гостуват по- малко от трима министри... Няма значение, аз съм сигурен, че вие ще обясните всичко точно и правилно. А докато ви подготвят гримьорките, да направим малка репетиция, може ли? И така -  получаваме писма от изплашени граждани, невярно гледащи на  цъфтящата екологична обстановка у нас. Какво ще им отговорите...

- Струва ми се, че хората не оценяват положението патриотично, поддават се на битови страхове, преувеличават съвършено нормални явления. Жълт прах бил падал - ами носят го ветровете от пустините! Червеният пък е от цветчетата в Мадагаскар, зеленият - от скандинавските шишарки... Черни облаци, жълто-кафяви реки, тинтири- минтири. И тия приказки за уран във водата…

- Не, „тинтири- минтири” много ще ви моля да не говорите в ефир.

- Не се безпокойте. Защо гражданите просто не се любуват на прекрасната и естетически издържана екологична картина, ами вдигат празен шум?... Това какво е?

- Служебният телефон. Ало? Да... слушам… Пак складове гръмнали, а?  Ще съобщим след полунощ, няма да всяваме паника, разбира се, дочуване. Язък, хубави градове бяха! Поне се решиха проблемите с безработицата... Значи, господин министър, и вие сте на мнение, че антинационални сили се мъчат да сплашат народа с екологични измислици?

- По тези въпроси има ред нови виждания. Ето - вече за нитратите се разбра, че са даже полезни. Представете си какво здраво и умно поколение ще имаме след няколко години, ако въведем ежедневна закуска от хамбургер с майонеза и кетчуп, посолен с нитрати...

Разберете, тези разговори, разпространението на слуховете за отровни облаци, повехнали зеленчуци, позеленели води, взривявани неизвестно с какво пълни складове, отклоняват народа от реформаторския строеж на прекрасното пазарно бъдеще. Повече отговорност трябва да се проявява! Ето - на запад такива проблеми няма. Никой не говори за екологични кризи и катастрофи, за ликвидация на реколтата, за вредното влияние на отровите върху хората. Та ние имаме информация от първа ръка от там. Децата ни са на запад и ежедневно ни информират, други близки и приятели ни се обаждат. И всички говорят едно -  не се страхуват от фалшиви опасности... А готов ли е вече гримът ми?

- Ей сегичка, господин министър. Само да подчертая още веднъж линията над челното ви око... Не, не това. Другото, на главата върху лявото рамо...

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Има промоции и в Била...
    Благодаря, Надя, Лиа!
  • Общо взето това си е реалността, ще си я преглъщаме.Една птичка ято не разтурва, и десет да са пак ятото си е ято. Злободневно и отново много точно.
  • Всичко ново е добре забравено старо. Да си спомним Чернобил. Другото е чалга, мобилни телефони и промоции в "Кауфланд".
  • Море и публиката ръкопляска. И се кефи на властващата простащина и простотия. Щото: "Вие сте прости, и аз съм прост, затова се разбираме"...
  • Само облажените и жадните за още ръкопляскат.
  • И ръкопляска...
    Благодаря, Силвия!
  • Добре си отразил ситуацията, Георги. Правителството всякога е в главна репетиция, а публиката продължава да мълчаливо да гледа от редовете.
Предложения
: ??:??