30.11.2020 г., 19:29 ч.  

Възможно ли е това? 

  Проза » Други
311 5 6
2 мин за четене

На 25-ти ноември, около 20 часа, ми се обади мой познат, работещ във високите етажи на Топлофикация, за да ме предупреди, че от 22 часа парното в централната част на София ще бъде изключено за цяло денонощие, заради авария. Благодарих му най-сърдечно. Жестът му бе благороден и топлоспасяващ. Незабавно пуснах на макс радиаторите и затоплих яростно и до дупка всички помещения в апартамента. Така оцелях благополучно до момента на повторното пускане на парното.

 

Междувременно - в периода на времетраене на въпросната авария, София бе жестоко обгазена с неизвестна химическа смес. Помислих си, че е започнала трета световна война и във въздуха са хвърлени бойни отровни вещества. Съобщиха, че степента на замърсяване на въздуха е 10 пъти над допустимата норма, а също, че София е на първо място сред световните столици по мръсен въздух. Общината отпусна намаление за билетите за градския транспорт и компетентно разясни, че поради застудяването са заработили множество печки с твърдо гориво и на тях се дължи замърсяването на въздуха. Както се казва - възможно обяснение. Но как да си обясним, че два дни по-късно температурите рязко паднаха, вятър нямаше, а въздухът вече не бе замърсен така злокачествено. Нима при по-ниските температури същите тези печки вече не бяха палени...?

 

Това ме накара да се замисля за боклука внясян от италианската мафия, за да бъде изгарян на наша територия. Очевидно той съдържа високотоксични химикали и може би оръжие с изтекъл срок на годност. С този боклук се свързваше и името на един замминистър, пападнал в лапите на правосъдието. Но сега той вече очаква вкъщи произнасянето на решението на съдебните власти и няма как да е замесен в нови подобни афери.

 

Изведнъж ми хрумна, че е възможно Топлофикация да планира дни за специални "аварии". През тези дни пещите й могат да горят интензивно опасните италиански /а защо не и други/ боклуци. А ние ще си помръзнем

ден-два и ще подишаме "свеж" италиански въздух. Трябва само да имаме яки бели дробове. Пък, ако нямаме, Ракова болница е под носа ни. Има и удобен лъч на метрото до квартал Дървеница.

 

Странното е, че от голяма Столична община обещаха, че и на следващия ден /26 ноември/ замърсяването на въздуха ще остане рекордно високо /та да се пазим/. И удържаха на обещанието си!!!

 

 

П.П. Подобни топлофикационни техники са възможни и в други градове на страната. Например в Русе, където открай време има необяснимо и редовно замърсяване на атмосферата, чийто произход не можа да изясни нито Шерлок Холмс, нито дори Еркюл Поаро.

 

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Има логика в разсъжденията ти, Младене, за жалост... Благодаря ти, че ги сподели.
  • Странно, защо ли се спазват само този тип обещания... !? Каквото и да кажа, неизяснените въпроси ще си останат витаещи някъде в пространството. Честит нов месец, Младене!
  • Благодаря за интересните коментари, а на Елка и rumbic за Любими. Софиянци си плащат за мълчанието с рак на белите дробове и други страшни заболявания. А Топлофикация по график ще изгаря възложените й количества вносен боклук с помощта на добре планирани и редуващи се "аварии". "Туй е толкоз просто и логично!" Но в димилницата ще сме пак със теб, народе мой, защото те обичахме...!

    П.П. Сливен, Стара Загора, etc. А за Русе ми е много интересно името, което премълчаваш, Пи.
  • За Русе си в грешка. Замърсяването не е необяснимо. Всички русенци знаят от къде идва. И органите дето трябва да реагират знаят. Знаят, обаче си траят. Защото един български полубог така е наредил.
  • А колко по-интересно щеше да е никой да не те предупреди. Щеше да описваш тундрата, любопитни бели мечки, надничащи за малко и бягащи да се стоплят в ледения океан, ескимоските си преживявания...
    Хареса ми! Реално, човешко, актуално.
  • Софийска община спазва обещанията си - замърсяване ща има! Дори и снега щели да изчистят!
Предложения
: ??:??