27.12.2021 г., 11:07 ч.

Възпитание и реалност 

  Проза » Хумористична
363 4 6
1 мин за четене

Срещнах Росето. За двадесет години – почти никакви промени. В характера. Все същата живост, нетърпение, пренебрежение към околния свят…

Сетих се как веднъж ги възпитавах. Поводът беше някаква творба – не помня коя, но беше добър за поучение.

-  Светът – казвам им – е пълен със стени. И всяко поколение трябва да разбие една стена пред човечеството, да изгради порта, та следващите да има откъде да минат. А за тях са останалите стени за разбиване…

-  Макар обикновено повечето хора да се хвърлят да разбиват стените напреде си – без да погледнат дори къде е вратата. И падат каталясали, разбивайки ненужни стени…

В тоя момент Росето вдига ръка. До тоалетната…

-  Росе, чу ли за какво говорех? Май се отнася най-вече за теб…

-  Чух, чух… Може ли?

Кимам, тя се втурва към вратата, едновременно с това махайки нещо на съседката си… И се шибва с все сила в стената до касата…

-  М, да… - казвам, докато тя си търка рамото и гледа недоумяващо отде се появи тая стена – Точно за това ви говорех, Росе, точно за това…

А оня ден… Май още не е схванала поучението…

 

Коледен коментар - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Случвало ми се е, нали съм Роси! Все се чудя откъде пак се е появила стена, а уж бях пред вратата!? 😁
  • Благодаря, Деа, Сенилга!
  • Отлично! Но.есть поколения, которые способны только строить стены для следующих поколений, поэтому прошу продолжения Вашего учения.
  • Понякога вратата е по-трудна за разбиване от стената

    Весели празници ти желая!
  • Благодаря, Надя, Виктория!
  • Обикновено доста успешно ги разбивам стените, сенсей. Сигурно защото главата ми е от врачански камик. Та от това ми е и мигрената.
Предложения
: ??:??