7.09.2019 г., 18:37 ч.

За боклуците и мечтите на бъдещето 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
695 2 12
3 мин за четене

 

 

 

В резултат на разразилото се подводно течение  две пластмасови шишета се сблъскали на дъното на океана. Едното било синьо на цвят, а другото зелено.

 

 - Знаеш ли, че изглеждаш страхотно. Приличаш на красива морска риба. – казало синьото шише.

 

 - Наистина ли? А какво е риба? – отвърнало зеленото.

 

 - Ами това са животни, които преди стотици години са живели в моретата и океаните. Вече са измрели и сме останали само ние. Били са много хубави създания.

 

 - Аууу, значи това е комплимент? Благодаря ти. – изкискало се смутено зеленото шише и за малко да стане червено от срам.

 

Флиртували си шишетата, докато подводното вълнение  ги изхвърлило на брега на мръсния  пясък. Покрай тях минал един социално слаб, набол ги на шиш и ги пуснал в мръсния си чувал. После се навел да пийне малко  океанска вода, защото бил много жаден.

 

 - Ей, ти луд ли си? Тази вода е отровна и не става за пиене. Купи си пречистена.  -    извикал някакъв снажен господин. Той бил с тъмен тен, което означавало, че е от малкото любители на плажуването.

 

 - Нямам пари. – отговорил простичко социално слабия.

 

Снажния господин го изгледал с презрение. След това се качил на лъскавият си мини самолет,  мърморейки:

 

 - Земята вече е пълна с всякакви боклуци. Скоро ще я напусна. Казват, че на Венера било много по - хубаво и екологично. Дори свински грип нямало.

 

По-късно вечерта социално слабия заспал сънувайки, че е бог Нептун заобиколен с влюбчиви русалки и пие само кристално чиста вода.

 

По-късно вечерта двете шишета сънували, че са малки влюбени рибки от голям пасаж и плуват безгрижни в бистрите океански води.

 

 

 

 

 

 

© Катя Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Здравей, DPP! И аз мисля като теб.
    http://zahariada.blog.bg/drugi/2019/09/10/globalistichnite-medii-zapoviadaha-da-zapochnat-da-nastoiava.1673805
    Може да ти е интересно. Моят разказ е направо цвете пред това, което пишат. Поздрави!
  • Дано не ни останат само сънищата...
    Явно си писала за период преди пълната липса на живот на тая планета, че като гледам натам сме се запътили.
  • Здравей, Краси! Развесели ме с твоя логичен въпрос как е оцелял социално слабия. Сигурно и тогава е демокрация и има "високи" социални помощи. Наистина темата е благодатна и всеки може да напише своята прогноза. Благодаря ти!
    Пешо, благодаря ти за високата оценка! Много мило. Разказчето го написах по поръчка. По телевизията имало предаване, че в океаните ни лежат тонове отпадъци /не съм го гледала/ и ми предложиха да напиша нещо по темата. Аз отказах категорично с това :"Не мога. Не пиша такива неща", а след ден-два ми дойде идеята. Никога не знам какво, как и кога ще ми хрумне. Може би и при теб е така. Още веднъж ти благодаря.
  • Пропуснах да кажа най-важното: станала си много добра. Не знам откъде ти идват идеите, сигурно четеш много. А по-вероятно е да си талантлива, да ти идва отвътре. Писането. Казах го, и ми олекна. Това беше. Сериозно.
  • Пластмасовите бутилки определено може да доживеят "бъдещето", обаче е пълна загадка как и социално слабият е успял... Благодатна тема. Поздравления, Кате!
  • Благодаря ти, Силве! Поздрави!
    Аластор, ако изчезнете мъжете кой ще ни ядосва?!Тези дни като слушах за Гришо и се сетих за теб, защото си му фен. Жалко, че изгуби последния двубой.
    И аз ти благодаря! Приятна вечер и на теб!
  • Хубаво е, че и в Бъдещето ще има шишета.
    Изчезнат ли шишетата, ще изчезнат и мъжете
    И...благодаря за чудесния разказ, с който ме върна на Земята,
    че от постоянното гледане на тенис започнах да оглупявам
    Приятна вечер!
  • Адмирации, Кате!
  • Блу, по-вероятно е да затрием галактиката, но ще оцелеем. Голяма напаст сме.
  • Гледай ти! Имало все още хора в бъдещето. Мислех, че сме се затрили. Ама не ни стига, че съсипваме Земята, ами и на другите планети посягаме.
  • Здравейте, Пешо и Марианка! Благодаря ви.
    Радвам се, че ви е харесало разказчето ми. Наистина има алегория нещо като "казвам ти дъще, сещай се снахо". Нямам добро предчувствие за бъдещето ни. Няма да се променим, а мечтите ни ще станат още по-трудно осъществими. Приятна вечер!
  • Много хубава алегория. Така се казваше май. 😊 Комплименти към автора. Катя. ✌️
Предложения
: ??:??