4.06.2024 г., 20:48 ч.

За бъдещите зрелостници 

  Проза » Хумористична
151 2 6
2 мин за четене

Учените от института за „Целенасочено Ерудирано Репродуциране на Бозаещи Ентусиасти и Ритуално Биологично Лансиране на Алогични Гафове“- съкратено ЦЕРБЕР БЛАГ, откри най-добрият начин за подготовка на съвременните зрелостници по БЕЛ и литература. Изследователите решиха да интегрират специфичната учебна терминология в по-съвременни теми, които да се доближават максимално до интересите на младежите.

Пример:

Той направи две стъпки  хорей  към нея и се вгледа в уголемените й хиперболи.

- Как ти е съществителното собствено?

- Мери, а твоето?

- Иван! Имаш много изкушаващи съществителни...мога ли да ги видя?

- Ти си пълен оксиморон, разкарай се!

- Просто исках да спрегнем два глагола с теб, нищо повече...Не знаеш какъв епитет имам! Бедна ти е метафората , колко навътре съм в литературата.

- Върви да удариш една гласна и ме остави намира!

- Предпочитам повече съгласните!

- Отивам ,,До моето първо либе” и ако се връзвам на всички ,,Хайдути”, накрая ще има ,,На прощаване” с моят ,,Патриот”.

- Чуй моето ,,Послание”, пък после ще решиш, дали ще ми бъдеш ,,Пристанала”.     Щом прочетох мемоарите на твоят фейсбук профил и направих морфологичен анализ на лайтмотива в предизвикателния ти поглед, попаднах „Под  игото” на любовта... Мога да гледам „Две хубави очи”, дори „По здрач”. Искам да бъдем  „Неразделни”!  Заради теб бих предизвикал „Война и Мир”и бих се отказал от „Анна Каренина”, „Албена”, малката „Цветарка” и „Уличната жена”. Заради теб бих спорил с „Фауст” и бих нахранил „Клетниците”. Заради теб бих отишъл „До Чикаго и назад” , „На браздата” и дори „На ония свят”.

- Да се махаш от тука, че  „Дядо Йоцо  гледа”....

-Чакай, върни се - завикал той след Мери. -  „Не се гаси туй що не гасне”

Тя също се провикнала:

- Aз съм на 15 и ако продължаваш, ще те пратя  в  „Железният  светилник” при едни  „Чичовци” да те бият, като „Преспанските камбани”.                                                      

Иван си пуснал новия рап хит  „Песента на колелетата” и  тръгнал  натъжен „Подир сенките на облаците”. Докато вървял през  „Поля и гори” си мислел :           „Ако можеха да говорят”.... Внезапно пред погледът му се появила  „Търновската царица”.

- Къв си ти бе?- попитала  тя.

-  Аз съм  „Крадецът на праскови”, а теб как те спелуват?

-  Кв'о?

- Каква ти е абревиатурата?

- Аспирантурата ми е „Нещо нетипично” .

- Не, как ти викат на галено?

- Малко коте.

-Остави, няма значение. Искаш ли да бъдем „Отнесени от вихъра” и да имаш  „Сън за щастие ”  или  „Сън в лятна нощ” с мен?

- Искам „Шампанско и сълзи”, „Стара каравана” , „Дяволско желание ” , „Черни огнени очи” и една „Пантера”.

- Заклинание ли ще правиш ?

- Не ми се прави на Шекспир, щом не знаеш кой е Сашо Роман. Не ми хвърляй „Палаво око”, защото аз съм „Тупалка” и „Сто патрона ще ти вкарам”. Мъжът ми е „Издислав” и щом го видиш, ще има „Бягайте крачета”.

-„Преди да се родя“, мислех че благодарение на знанието съм „ На островът на блажените“, но сега, след толкова  „Гордост и предразсъдъци“- „Триумфът на хиените“ ми показа, че  всичко е „Божествена комедия“. А ти си  „Една българка“ , „Кукувица“, но не забравяй - „Потомка“ на   „Опълченците на Шипка“-каза Иван и я остави насаме с търсачката на Google в смартфона ѝ.

© Lyudmila Stoyanova Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Писала съм го отдавна, но и до ден днешен е още актуално. Радвам се, че ви е развеселило.
  • "То" си е направо за "Черния обелиск" въртележкатя на "Панаирът" тук 🤣
    Поздравявам те.
  • 😎
  • Професионално изкривяване изглежда? Литературен анализ. 😊 Божествена трагикомедия е. 😉👍
  • Олеее, смях се с удоволствие
    Браво за идеята и за представянето и!
  • Интересна абревиатура!
Предложения
: ??:??