16.08.2017 г., 8:29 ч.

За честта на мъжа V 

  Проза
520 2 0
3 мин за четене

Доблестния мъж е като лъв, който брани своите си и никога не ги оставя, дори и смърт да има насреща! А смъртта и страха от нея са подлост за него и той върви все напред, безстрашен и готов, като агне водено на заколение. Той е като вълк, който води напред глутницата си и не се бои да влезе в битка и да опази честта своя и честта на братята и сестрите си. Не се отказвай никога да живееш живота си, приятелю. Задължение на мъжа е да осигури добър и ползотворен живот на семейството си, а жената е мерило на мъжа. Една силна и храбра, но и мила жена е най-добрата награда за един мъж. Мъжът и жената трябва винаги да гледат в една и съща посока, да се подкрепят и допълват един друг и знай, че в тежките моменти си проличава любовта им един към друг. Готовността им за самопожертвувание и взаимното им доверие също. Обичай децата си с цялото си сърце и душа и бди над тях! Както лъва бди над лъвчетата си, винаги и всякога бъди тяхна закрила. Не щади сили за тяхното обучение, поучавай ги винаги и всякога. Преди всичко, научи ги да бъдат достойни и свободни хора. В днешно време е трудно да бъдеш достоен и свободен човек. Всеки отхвърля истината и който я говори, дори проповядва става за посмешище на хората и винаги и всякога е мразен. Знай това, приятелю, бъди готов и не се бой. А какво е истина? Горко на оня, който е сам! Защото двама ако сте единия ще падне, но другаря му ще го изправи и ако легнете- един друг ще се топлите. Говори винаги истината, приятелю! Не се оставяй да те подведат. По-добре беден, но честен и справедлив, отколкото богат с продадени чест и съвест. Богатство и охолство се печелят и губят, но честта се губи два пъти по- бързо, а се отбранява цял живот! Кое ни прави хора, другар мой? Не се заблуждавай по стъпките на нечестиви и недостойни хора. Изгради живота си със силата на собствените ти мишци, та като се обърнеш назад и погледнеш да е спокойно и свободно сърцето ти. Съгради си дом. Място където да намира пристан и покой душата ти. Нека жена ти бъде твой другар и любим приятел и винаги да бъде до теб – бранѝ я, както браниш собствената си душа. Нека децата ти играят покрай теб и да те имат винаги за пример. Легнете с жена ти спокойни в нощта, докоснете се под лунната светлина. Нашепвайте думи мили и любете се. Нека Луната е ваш свидетел, нека нощта е ваш покровител. И тогава в тишината на нощта ще разбереш какво е любов, какво е доверие и самоотрицание. Думата ти да бъде дума, да тежи като камък на мястото си! Ако не можеш да я спазиш- по- добре не я давай. Дадеш ли дума бързай да я спазиш, не отлагай. Много мъже дават дума и особено на пълна маса, но после бързо забравят обещанията си. Мъж, който не умее да спазва думата си не е мъж. Добре е да умееш да боравиш със словото – в много случаи то е по- силно от меч, от цели войски. В началото бе словото е казано. Добрата дума отваря неподозирани врати. Избягвай конфликти, ако е възможно. Използвай словото и ума си! Не се съмнявай в собствените си сили. Ако няма друг начин влез смело в битка. Победи! Бъди смел и безстрашен, бъди достоен. Страха сковава сърцето, приятелю, но ти не се бой. Не е безстрашен онзи, който не изпитва страх, а който го побеждава и върви напред въпреки него! 

© Давид Иванов Всички права запазени

Следва продължение

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??