31.05.2017 г., 22:47 ч.  

За децата на партиите, счупените им играчки и ... 

  Проза » Хумористична
591 0 0
5 мин за четене

За децата на партиите, счупените им играчки и асансьора в пирамидата на Маслоу.

 

Да са ни живи и здрави децата! Те са нашата утеха и упование за бъдещето.
Дваж по-здрави да са децата на партиите, те хем са деца на родители, но са и деца на Партия, загрижена за нашите съдбини и благоденствие. Амин !
Който не ме знае – аз вече гоня шейсетака.
Тихо и кротко, стълба по стълба пъшкам по етажите в пирамидата на Маслоу.
Първи етаж : - Физиологични:- храна, вода, сън, здраве, секс.
Прегазих го без да се оглеждам
Втори етаж: - Екзистенциални: - безопасност, подслон, обезпеченост. Бая зор имаше, ама подслон подсигурих.
Тук някъде, да ме извинява другаря Маслоу, ама ще добавя и диплом за ВИШО.
Трети етаж : - Социални: - социални връзки, общуване, привързаност, загриженост за другите и внимание към себе си.
Семейство, намаляващ брой приятели, растящ брой познати, преоценки на разбирания и постъпки.
Четвърти етаж : - Престижни: - самоуважение, уважение от страна на другите, признание, постигане на успех и висока оценка, развитие в работата.
Понякога стигам до тук, ама оня с ябълката, Нютон, дето е измислил земното притегляне, само да ми падне ! Та това същото притегляне като ме притегли и ме строполи, та чак до втори етаж. И пак по стълбите…..пълзи !
А Маслоу е бил доста неграмотен технически човечец, и никаква креативност ! Не е ли могъл като Нютон да измисли нещо – един асансьор например, в пустата му пирамида.
Често, докато се изправям и отупвам прахта от панталоните , си викам:- „ Що ти требе, Бореее, я пропълзи до третия, па се кротни !“
Да, ама не . Тегли ме до петия.

Често си мисля за цар Соломона, дето бил казал: -„Всичко е суета и гонене на вятъра…“. И още:-„Началото на ПРЕМЪДРОСТТА е страхът Господен….“
През осемдесетте на миналия век Стефан Цанев изплака: - „ Днес няма Бог и няма съвест, човекът свойта собствена изгода - във правда той издига…“
И пак : - втори…., трети…, четвърти етаж….

Живия живот често ми поднася различни главоблъсканици – ей така, да си подобря социалния опит.
Маслоу не е монтирал асансьор, ама се изучиха разни политически инженери, които не се мотаха и го монтираха. Немедленно.
Твърдо съм решил да не влагам никакви емоции, само да гледам и да се хиля. Тъпо. Да не съдя. 
Имена няма да споменавам – грозно е и невъзпитано.
Не ми дреме, че някой/я/ щял да ми се обиди, от куртоазия е.
Та, за децата. И счупените им играчки.
Видях деца, които на по двайсе – двайсе и две станаха министри, депутати и шефове на какви ли не агенции…. Командват със замах и вземат решения и заради мен. И колкото повече такива, толкова повече аз се свличам от четвъртия на втория етаж ! Дори ми се е случвало и назидателно да ме хокат и поучават. Бооже милостиви…!
Сещам се за един, дето нещо не гласуваха за него и не влезе пак в парламента. Ама, нали е наше дете и как някой може да си позволи да му чупи играчката ?! Цаниха го за зам.- министър.
Срещнах една,/ кандидат за депутат в по-горе/, в дома на един художник. Той отдавна се беше споминал, ама красиви неща бе оставил. Та тя, докато разглеждаше , видя едно платно в ъгъла , изписано с китайски йероглифи.Сащиса ни като попита уредничката, дали и това е от художника. А тя отговори:- „ Не, това е от Илиянци“. После ми прошушнаха, че тя имала дистанционно за асансьора в пирамидата. Един голем чичко й го давал да си поиграе с него, докато му мачка чаршафите.
Моментално се свлякох на втория етаж. 
Друг партиен галеник тръгна от най-високото стъпало още преди да си е купил дипломата от ЮЗУ. Там и до сега няма живи негови колеги, които да си го спомнят от някоя лекция. Сега тоя си е повярвал, че ще налапа всичко, къде-що има в изстрадалата ни държавица. Лапай,лапааай…партия е зад тебе! И говеднотърпеливи !
А друг гений, като бил на двайсе и една, и вече завършил право.В УНСС- за изпит триста лева и едно прасе ! А после се разбра, че ни триста лева, ни прасе ! Тато е бил даскал в УНСС ! Ама тоя е изостанал – чак на трийсе и две го назначават за министър / каква пародия беше по талавизиатаааа../. Една наша тетка му държала дистанционното.
Пак усещам силата на земното притегляне да ме обзема и повлича към втория.
Само да не забравя оня гений, без сърце и с глава „ Макинтош“ – щото е обидчив и отмъстителен. Той пък крепи една макрорамка и много внимава някой назначен капиталист да не го емне земното притегляне, та да го завлече на първия етаж. “ Чак, чак, чак, слушай шума на парите“ / имаше такава реклама/. Та той е на трийсе и няколко. С плебеи не разговаря. Евентуално преди избори. И там си е роден. И на него са му дали кода за асансьора.
И пак – втория етаж. Кретай, тъпако, като не ти останаха предни зъби от тракане на ченето по стълбите.
Калинки, пеперудки…..шарен свят. 
И пак – суррррр….надолу, по етажите…. 

ВНИМАНИЕ !!! Знае се, че чичкото /тетката/ дето качва на асансьора много внимава дали слушкаш, дете ! Падането на асансьора от четвърти до първи етаж е свободно и пак за това е виновен Нютон с измислената от него ГРАВИТАЦИЯ.
ПЕТИ ЕТАЖ !
До тук асансьорът не стига. Колкото и да е бил зле технически, Маслоу /Живота/ е вдигнал яка преграда и до сега нито един хитрец не е успял да стигне там , натоварен на асансьор /бил той и партиен инженер/ !
Духовни:- познание, себереализиране.
Бих добавил и служене на Господа и Народа.
Казаха ми, че на тоя етаж няма ритане по кокалчетата, интриги и е рядко населено.
Стигнеш ли там, трудно се сурваш обратно по етажите !
Освен ако не пожелаеш сам да слезеш и пак да повървиш…….!

P.S. Забравих да ви информирам, че на четвъртия етаж има компресор, който помпи хелий. Хелият е по-лек от въздуха и се помпи право в главата. Като те напомпат – и олекваш ! И хвръкваш – та чак до небесата !
А слънцето пак пече ли, пече....

© Борислав Пелов Всички права запазени

споделени преживявания и размисли

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??