27.10.2012 г., 14:46 ч.

За нея с любов 

  Проза » Писма
1440 0 0
3 мин за четене

   Скъпа бъдеща дъщеричке, 

чрез това писмо искам да ти предам няколко съвета, които да приложиш през живота си. Ще ти покажа грешките, които съм допускала многократно и искам да се поучиш от тях.

   И така, най-напред ще ти кажа: не се предавай! Винаги колкото и да е трудно, не се отказвай и не позволявай на каквото и да било да те събори на земята. Опитай веднъж, ако се провалиш, опитай втори път. Бъди упорита и никога не казвай, че си направила достатъчно, винаги може и повече.

   Зарежи оправданията. Не помагат, само влошават ситуацията. Поеми отговорност и понеси последствията, колкото и тежки да са те. Започнеш ли да се оправдаваш, изглеждаш слаба.

   Уважавай хората около себе си. Цени приятелите си, не подценявай враговете си и за нищо на света не обиждай родителите си с поведението си. Не спори с тях, те винаги са прави. Обичай ги и никога не предавай доверието им. Изгубиш ли ги още докато са до теб, губиш всичко. Вслушай се в думите ми и дори не проверявай дали е така. Ще съжаляваш.

   Не се влюбвай от пръв поглед. Боли. Мъчиш се да впечатлиш някого, а той се оказва пълен кретен. Гледай разума и сърцето, а не лицето, външният вид не е най-важен. Ще познаеш правилния човек по отношението, думите, докосването, чувствата, които поражда в теб. Ако си харесаш някого, кажи на майка си, тя няма как да ти попречи, напротив, ще те посъветва. Но никога не казвай и на най-близките си приятелки. Може да отнесеш доста за това.

   Нещо свързано с горното - не подбирай, а избирай приятелите си. Не гледай колко са готини те и колко ги харесват всички, защото може и да не се впишеш сред тях. Могат да минат години докато осъзнаеш колко си изгубила заради тях. Нека не става така и при теб, затова ме послушай!

   Бъди дружелюбна и мила с хората. Бъди учтива с непознати и прави добро първо впечатление с добрата си култура. Не е модерно да си тъп или да се правиш на такъв.

   Чети книги. Помагат да разбереш много неща от живота, образоват и развиват въображението, ще загубиш много ако не четеш. Учи се добре. Знанията дават сила. Не се опитвай да научиш целия учебник преди тест, трудно се изкарва петица така. Учи ден за ден и винаги ще си подготвена. Пиши си домашните. Те са ти дадени, за да разбереш по-добре материала.

   И накрая, но не на последно място, не лъжи, вярвай и обичай! Лъжата е най-лошото престъпление, правено от хората. Грозно е, подло и дори тъпо. Означава, че се срамуваш от себе си и не можеш да се признаеш за виновна. Вярвай на хората, които ти харесват. Кажат ли нещо позитивно за теб, вярвай им, не отричай и не се опитвай да ги опровергаеш. Обичай хората около теб. Обичай семейството си на първо място, обичай момчето, което те разбира, подкрепя и уважава. Не го изпускай или пропъждай, защото може да се окаже едно от най-хубавите неща в живота ти на определен етап. Ако не знаеш дали той ще ти отвърне със същото, погледни в очите му, там ще намериш отговора.

   Има още милион неща, които искам да ти кажа. Надявам се да те науча на тях докато си в обятията ми и растеш пред очите ми. Чети това писмо на няколко години и всеки път може да осъзнаеш нещо ново и различно. Бъди себе си и никога, никога, никога не се отказвай от това, което си, защото си прекрасна и аз ще те обичам безкрайно някой ден, точно както моята майка обича мен.

© Мая Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??