3.02.2021 г., 13:23 ч.

За ползата от ненужните съвети 

  Проза » Други
254 3 17
2 мин за четене

„Сложи си шапка…“, „Закуси ли?“, „Взе ли си пари?“ и така нататък абсолютно ненужни съвети сме слушали от малки – та до днес.

Все се намира някой или някоя, който/която да ни поучи, че водата е мокра.

И тази елементарна баналност да ни съобщи с вид на откривател. Най-малкото на Америка, ако не на нова звезда…

„Иди на лекар!“ – настойчиво ни съветва този човек, когато не сме добре. Изхождайки от предположението, че сме някакви завършени идиоти, живеещи в друг свят. Където хич, ама хич не усещаме лошо настроение, болки, трудности, замайване, неудобства…

„Иди на лекар!“ – изпълнява той/тя свещевия си дълг. Готов вече да добави след докторската квалификация на състоянието – „Ама добре, че те изпратих там…“

Нелепости, ненужни, празни, дори усложняващи положението на съветвания – но крайно необходими за съветващия баналности.

Защото така променя статуса си – издига се до ръководител движение. Чуждо движение.

Макар най-често да е в ролята на дете, подражаващо на регулировчика. Стои си на тротоара, ръкомаха, върти се – обаче се изживява като вълшебник, променящ света наоколо. И с магьосническа палка разпорежда кой какво къде ксга и как да прави… Самият „вълшебник“ в къси панталонки.

Разбира се, тия детски игри са понятни и приемливи. Така расте малкият човек – с подражание и учене. Най-често смешно подражание, още по-често ненужно учене. Но… Законите на живота…

А когато това е баба ти? Майка ти? Баща ти? Съпругата/съпругът? Да не споменавам съседи, колеги, познати…

Възрастни хора, не можещи да сдържат страстта да са други. Не това, което са – близки, роднини, познати, а… Оооо, ръководителите на движението! Разпоредителите на живота! Мъдрите спасители…

Игра, превърната в реалност – според вълшебното им превъплъщение.

Поне според тях…

Реакцията?

Като малки и млади – махване с ръка. По-късно – остри контрареплики. Накрая – кимане, съгласие и пренебрегване на „мъдрите“ съвети…

Защо да се опъват нервите заради нелепици, с които вече си свикнал?

Пък и… Абе, нека си поживее малко като началство този/тази, който/която цял живот е изпълнявал разпоредби…

Почесване на егото, както почесваш домашния любимец и се кефиш на омаяната му муцунка…

„Закопчай се!“, „Вържи си обувките!“, „Да не забравиш хляб да купиш!“, „Навън вали“, „Слънцето е силно…“

Важни ненужни информации и съвети…

Ама като изказващият ги ти е необходим…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Миночка!
    Лек срещу тъпотия - четене и мислене... Аз така лекувам досадата. Почти успешно.
  • Всичко в повече е досадно, но когато липсва е глухо и тъпо!
  • Благодаря, Костадине!
  • Благодаря, Миг, Роси, Скитнице, Красе, Ивайло, адаш!
    Благодаря и на разбралите, и на неусетилите значението на НЕПОИСКАНИ съвети.
    Вината е моя, не съм се изразил ясно още в заглавието.
    Между другото, съвети лесно се дават - защото не отговаряш за резултатите от тях.
  • Ми хората що казват/пари ми дай,аз акъл имам/?Поздрав Георги.
  • Пий вода - ако устата ти е пълна докато те "съветват", няма начин да отговориш, спестяваш тонове диалози а и съветващият остава с впечатлението, че го слушаш ...пишеше го някъде
  • Да, това са едни банални реплики, но за мен са загриженост...
    Поздрав!
  • Позната ситуация...
    Поздравявам те.
  • Учител се обръща към ученик в втори клас:
    -Вале, не ти ли е топло, с толкова блузи?
    -Чайкай да питам мама , дали ми е топло!
    Всичко в прекалено количество е вредно,така е и с прекалената загриженост.
  • Българина и за товаму е намерил колая има мъдрост "Като си пееш Пенке , кой ли те слуша"!
  • Благодаря, Пепи!
  • Има и полза: дори и ненужен, но да почувстваш загриженост. Или пък да те подсети нещо.
    Така се обръща животът понякога, че изведнъж започва да ти липсва нещо, което никога преди това не ти е било нужно.
  • Благодаря, Надя, Силвия, Стойчо, Юри!
  • Прочетох с интерес .
  • Лошото е, когато някои дават съвети и се изживяват, като последни инстанции. Смешници!
  • "Бедността не е порок!"-ни учат целомъдрените наставници...
    Порочната практика поради липса на теми и възпитание оформя едно досадно присъствие. Някой ще рече:манталитет, друг ще махне с ръка в знак на "аман от манипулатори!"И всеки е прав за себе си.
    Народът е казал:"Пееш ли си пееш,Пенке ле,кой ли те слуша!"🤢
  • Мдааа, пропусна любимото ми: "Аз казах ли ти, че така ще стане?" Да му писне на човек от наставници и пророци.Познавам и хора, които все питат за съвет, а като не го послушат, мрънкат : "Права беше, ама аз като съм сом"...
Предложения
: ??:??