21.09.2020 г., 9:31 ч.

За сцената на живота 

  Проза » Хумористична
415 1 12
2 мин за четене

Седя аз на пейката и си мисля – имам тоя лош навик. Макар да знам, че колкото по-малко мислиш – толкова си по-щастлив. А най-щастлив на майката Земя е идиотът. Седи на счупена щайга, заметнат със скъсан чул, дъвче парче плесенясал хляб. И си представя, че е на златен царски трон, наметнат с алена мантия, яде пуйка с портокали.

Появих се на тази сцена – живота, както я е определил колегата Шекспир, и веднага около мен главните роли заиграха мама и татко. Те ме обличаха, къпеха, учеха ме как да ям, как да не пуша, кога и къде да ходя, в колко да се прибирам.

Като тръгнах на училище – в главната роля влезе другарката класна. Нареждаше кога, как, какво да уча и пиша, какви тетрадки и учебници да нося, при кого да седя, с кого на лагер да ходя.

В казармата главната роля пое старшината. Командваше уверено кога да ям, кога да спя, кога по полето да търча, кога в отпуска да изляза, кога в ареста да вляза.

След това главната роля грабна жена ми. Тя най-добре знаеше как точно да и се обясня и кога да се оженим. Нещо повече – тя знаеше по-добре от мен какви деца искам аз, в какъв дом да живея, какво харесвам за обяд и какво (най-вече за пиене) не обичам.

Като щафета пое главната роля синът ми. Той ми обясняваше какво съм постигнал и какво не, къде искам на почивка да го пратя, какво хоби (строеж на къща за него) имам.

И през цялото време държавата ми казваше каква заплата ми се полага, в какъв панел да живея, за какви строежи на заводи и резиденции да отиват парите ми, къде да бъда на работа разпределен, как да се казват синовете ми, какъв строй да строя, та властниците в него да ме вкарват…

Но най-сетне умрях. Защото снахата знаела как съм мечтаел по-бързо да си отида, та стаята да освободя и да не се мъча, внукът знаел какво джамбуре очаквам да вдигне в моя памет… А пък попът знаеше кои точно молитви жадувам да ми чете от погребението до 40-те дни.

Така протече животът ми – тая театрална сцена, на която всеки иска да играе главната роля.

Кой съм аз ли? Аз бях масовката.

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Елке, Иване!
    Уважаема Ивита,
    явно вината е в мен - не съм се изразил ясно, щом не съм разбран.
    Просто приемането на автор и герой в едно е хем хвалба /историята е реалистична и читателят е повярвал в нея/, хем настъпване /неуспешно невидимо разделяне на двамата/.
    Извинявай, ако нещо...
    Хубав ден!
  • Хареса ми!
  • Генек, писането в 1л. ед.ч. е предимство, поне аз така смятам. Така, че разликата между автор и герой е ясна. Творецът трябва да може да пише всякак, да пише за неща, които не е преживял лично. Това прави ценна творбата. Въпросът ти малко ме обижда.Важна за мен е способността да надничаш в бъдещето, да интерпретиреш миналото и съпреживявяш днешния ден. Написаното ми хареса, затова го уважих с присъствието си.
  • И аз се замислих дали не съм в масовката! Поучително наистина!
  • Благодаря, Ивита, Красе!
    Ивита, нали правиш разлика между автор и герой? Щото имам и разказ, писан от името на динозавър...
  • Поучително. Но има и обратната страна - да носиш отговорността, че всичко знаеш, също не е лесно
  • Тъжно...А главният герой в твоят собствен живот, всъщност си самият Ти...Жалко е , когато изтървеш палката и някой друг се опитва да дирижира съдбата ти , прави опити да моделира същността ти , чувстваш се като пластелин... по нечие чуждо усмотрение, по калъп или за удобството на някой...
    Ей, стресни се!...
    Всъщност не споделям тезата, че идиотите са най- щастливите хора, а онези, които осъзнават преходността си ...С поздрав.
  • Благодаря, Ирина, Светулке, Мариана, адаш!
    Какъв хумор - реалност...
    Ще изокам, ще се чуе.
  • Абе, свобода, с 2 думи...
    Тъжен хумор.
    Поздравявам те.
  • ХахахаХ! Светле, точно!
  • Изокай и ти некой ден!
  • Редови член в собствения си живот?
    Страхотно се е получило!
Предложения
: ??:??