11.07.2009 г., 0:43 ч.

Защо?... 

  Проза » Други
727 0 10
5 мин за четене

Една вечер.

Едно щурче нареждаше щастлива песен.

Една луна се беше разсъблякла, беше хубава и кръгла.

Едно момиче се прибираше вкъщи самичко. По–красиво от луната.

Едно бездомно куче виеше от глад и злоба срещу нея.

Един офис светеше с парфюмирана светлина и си мислеше, каквото си мисли един паун, когато е разперен.

Един поет плачеше върху дрипав бял лист за изгубения си живот.

Едно врабче подскачаше край него, клъвваше от време на време по трошичка от шепата му, кикотеше се с немирните си крилца и отлиташе Бог знае само накъде.

Едно дете сънуваше врабчета, които кълват трохи от шепата му. И че ги гали.

Един пияница се катурна и надеждите му издрънчаха върху наникъде нетръгващата улица.

Една мечта се счупи.

Една чума дойде. И затанцува. И полите й се развяха над целия свят...

 

И Черно море спря да бучи. Онова страшно Черно море.

И Балканът спря да пее своята хайдушка песен.

И Шибил не слезе при Рада.

И Рада не отиде на срещата.

И Орфей загуби лирата си.

 

А Господ като се взря в звездата, която се къпеше в  блатото, коленичи пред тази мъка, защото видя, че всички звезди се къпят в него, удари пръсти в челото си и проплака: “Какво направи, Господи?

 

А едно мъничко кресливо жабче се показа от блатото и извика: “Благословен да си Господи, че ме дари с живот!” А като чу това, Господ се изправи и рече: “Отсега това блато да стане бистро езеро и всички жаби в него да станат

златни рибки, и да изпълняват по три желания на всички рибари, и всички рибари да ги пускат, когато ги хванат, за да изпълняват желанията им, и така да бъде во век и веков!” И блатото стана езеро. Бог се усмихна, изми си лицето с бисерната му вода и се въздигна в небето, което приличаше

на езеро пълно със златни рибки. А през цялото това време Пресвета Дева Мария седеше приведена над блатото и като гледаше страданието на сина си, плачеше, та от сълзите й това блато се избистри и се превърна в езеро.

 

Но Бог не видя.

Но Балканът видя и листето му запя хайдушката си песен.

Но морето видя и люшна къдрави коси в ритъма на песента.

Но видя и Шибил, и Рада видя, и се прегърнаха, и карамфилите пламнаха от сърцата им...

Но видя и Орфей и намери лирата си, и засвири, и запя.

А птиците, като го чуха, зарадваха се и те засвириха, и те запяха, и стана един великолепен оркестър.

Рибарите бяха щастливи и любеха се с русалките.

Вълците се разцелуваха с овцете. Лисиците – с петлите.

Но видя това Господ и сърцето му се сви. Хвана се той за главата и рече: “Какво направи, Господи?”

 

А майка му, Пресвета Дева Мария, седеше край езерото, едри сълзи ронеше. Погледна небето и продума:  "Защо ги излъга, сине?" 

© Ангел Веселинов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хем златните рибки живи, хем рибарите задоволени.Амин!
  • Такъв е и животът - обичан и руган...
    Стискам ти ръката!
  • Ярко и силно...Поздрав!
    ...всяка приказка е стълба към слънцето, а то за нас греейки си не знае. Пръска златен сноп блясък,върви в своя път-тленни ние все за него мечтаем...
  • Просто живот...Само силата над нас може да даде отговор...
  • Много талантливо написано.Поздравявам те!
  • Прекрасно.
  • Хм... Неразбрах, защо след като жабчето благодари за създаването си, Господ решава да го превърне в рибка? Една твар да е усмихната и благодарна за себе си, "А като чу това, Господ се изправи и" побърза да го разочарова...
  • Безспорно талантът си е талант! Това е по-скоро поезия в проза! Аплодисменти!
  • Какво стои между човека и Бога?Може би само да повярваме в магията-живот...
  • Поздрав!
Предложения
: ??:??