24.02.2009 г., 12:44 ч.

Защо мравката полетя или всяка жаба да си знае гьола 

  Проза » Разкази
1538 0 9
1 мин за четене

- Защо реши да погледнеш отгоре? - Попита любопитно калинката.

- Ами защото ми се струва, че ако погледна оттам, ще си отговоря на много въпроси, които винаги съм си задавала. - Отговори малката мравка обнадеждена, че най-после една мечта беше на път да се изпълни.

 - Добре, качи се и внимавай да не паднеш. - Услужливо калинката се приготви да отнесе мравката нависоко.

Трепетът, който изпита малкото земно същество, беше съвършено непознат. Отначало радостта, че всичко това се случва, завладя малката мравешка душица. Много скоро обаче, когато мравунякът се скри и стана  високо, страх разтуптя сърцето мравешко и някак си внезапно радостта  си тръгна, предпочиташе да си е на твърдо и сигурно.

- Не искам вече да гледам от високо. Моля те, свали ме долу. - Примоли се малкото същество на услужливата калинка.

- Защо? Не е ли хубаво? От какво се страхуваш?

- Страхувам се, че ако падна, нямам криле...

- Странно, на теб ти е хубаво на земята, а на мен ми е хубаво да летя...

Мравката слезе с разтреперани крака на земята и като се успокои, погледна наоколо. Хиляди отговори на мравешки въпроси ходеха спокойно около нея... Аз отгоре нищо не видях - мислеше си мравката...

Отговорите бяха със красиви, цветни чадърчета...

© Георги Колев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • ...ама коктейлни ли?
    Браво...браво!!!
  • Представих си продължението - напр. как калинката полетяла на гърба на птица, птицата се качила на самолет, самолета се превърнал на ракета и т.н.защото е все по-високо и по-високо и накрая всички се върнали на Земята. Защото тя е майка на всички, родени на нея.
  • Чака ни дълъг път!
    Да заякнем!
    Да въздъхнем!
    Сълзи щом ни спрат
    да поплачем.
    Да пресъхнем.
    Да получим!
    Да не влачим!
    И преди да паднем
    в скрит овраг
    Пътят среща се
    с трънака...Пак!
    Тук се люшне,
    там- навежда...
    Но е Нашата Надежда...
    Честита Баба Марта! Живот,здраве и все така уникален словоред!Поздрав!
  • Хареса ми много . Поздрави !
  • Отговорите са близо до нас,просто понякога не ги виждаме
  • Винаги съм го твърдяла..дори и мравката е по-хомосапиенс от човека..
  • Страхотен си!
  • Небето е небе и за калинките Хареса ми!
  • Замислящо Жоре!
    Поздрави!
Предложения
: ??:??