20.02.2016 г., 22:32 ч.

Здравословен живот 

  Проза » Хумористична
849 0 1
3 мин за четене

                                               Здравословен живот

 

  Здравейте, казвам се Спиртомир Цигарев. Искам да Ви споделя своя опит, свързан със здравословния начин на живот, за да се предпазите от грешките, които аз съм допускал по пътя към съвършенството.

  Преди много време реших да водя здравословен живот. Честно казано, бях дебел и настроен негативно към света. Почти не се движех и беше крайно време да променя начина си на живот! Надявах се, че чрез спорта ще преодолея проблемите си.

  Затова една сутрин излязох навън, за да поспортувам. Отидох до близкия стадион, където направих 40 обиколки, след което усетих болки в гърдите и сърцебиене, а останалата част ми се губи…

  Събудих се в спешното, където докторите любезно ми обясниха, че имам аритмия на сърцето и високо кръвно налягане. Едва ми се бил разминал инфарктът и подобни глупости. Ама аз не им повярвах много, ‘щото докторите така си говорят. Все искат да сплашат някого. Не знам. Парите ли искаха да ми вземат? Така и не разбрах защо трябваше така да ме плашат.

  Както и да е. Реших, че може и прекалено интензивната тренировка да е довела до това тежко състояние, в което бях изпаднал. Не бях сигурен в това, но реших все пак да избера по-лек режим на трениране. Например разходка.

  Започнах да се разхождам. За целта обаче напуснах работа, защото тя ме държеше зает от сутрин до вечер, пък аз исках да живея здравословно и да не ям стари сандвичи на крак. Може би и заради това жена ми ме напусна, но не тъгувах. Казах си, че без нея тъкмо ще си живея по-здравословно, след като няма да я има вече, за да ми трови нервите. И започнах да се разхождам. Обаче тогава се появи един друг проблем, на който не обръщах внимание в началото. Всеки път, когато се разхождах навън, краката ми ме отвеждаха до най-различни кръчми, в които влизах и оставах за дълго.

  Диетата ми малко се нарушаваше там. Почнах да си посръбвам. И то доста! Почнах и да попреспивам на пейките в парка, защото се уморявах на връщане и се чувствах замаян.

  В кръчмата си намерих и приятели. Те често ми даваха по някой заем, а като не можех да им го върна, ми трошаха ребрата, но това е друга тема… Тези приятели много пушеха. Тютюневият дим в кръчмата силно ме дразнеше. Знаех, че пасивното пушене е вредно, ако човек не пуши… Затова пропуших, за да не увреждам дробовете си с пасивно пушене. Пуших доста наистина. И пиех. Ама само как пуших и пиех!

  В кръчмата обаче се запознах със своята втора съпруга, милата Мара Въртидупева. Двамата пушехме много и пиехме много. И други неща правихме много. Уж по две предпазни средства слагах за по-сигурно, ама то не трябвало така, щото се протривали и се късали, та си имахме малко ядове.

  Роди ми близнаци. Верно е, че в родилното отделение малко се попритесних, защото децата бяха чернокожи, но явно е станала някаква аномалия. Може нейната прабаба да е била афроамериканка или някой мой прапрадядо да е бил например африканец. Не знам, но малко заради стреса от раждането започнах да подпушвам повече, въпреки че тогава вече бях започнал да се опитвам да откажа цигарите и пушех само до 15-16 стека на ден.

  След като ми направиха белодробна трансплантация се почувствах по-добре и отказах цигарите.

  Но пиенето не можах да го спра!

Тогава започнах да тренирам йога, но това не продължи дълго, защото не бях разгрял добре на една тренировка и скъсах сухожилие на коляното. Оттогава ходя с бастунче навън.

  Яденето обаче го спрях. Дебелее се от него. Човек покачва кръвната захар и холестерола, от което става лошо.

  Но пиенето не можах да го спра!

  А пък приемът на течности е много важен за здравословния начин на живот. Затова си сръбвам по пет-шест литра бира на ден, защото е полезна за бъбреците. Чисти ги от камънаци, прахуляци и всякакви други песъчинки. От време на време, разбира се, си пийвам и по 20-26 водки, защото те разширяват кръвоносните съдове и предпазват от инфаркт.

  Хайде, стига съм Ви разказвал. Карайте я по-внимателно, а аз ще покуцукам малко навън, защото вече чувам как черният ми дроб ме подканя на купон и пее пиянски предсмъртни песни.

© Галифрей Михайлов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • " А пък приемът на течности е много важен за здравословния начин на живот. Затова си сръбвам по пет-шест литра бира на ден, защото е полезна за бъбреците. Чисти ги от камънаци, прахуляци и всякакви други песъчинки. От време на време, разбира се, си пийвам и по 20-26 водки, защото те разширяват кръвоносните съдове и предпазват от инфаркт."

    Ле-лее... Е това се казва "воден удар" Благодаря за настроението!
Предложения
: ??:??