Компанията беше шумна и весела. Млади, красиви лица. Виното се лееше заедно със вицовете - песни и смях огласяха малкия апартамент. На красиво подредената маса се мъдреха кристални сервизи и костен порцелан. Музиката -приятна и добре подбрана. Празнуваха успешната животоспасяваща операция на Калина. Всички се суетяха около нея , искахме тя да се чувства добре. Красивата домакиня сервираше, заедно с елегантния си съпруг. Бяха семейство отскоро и все още нагаждаха характерите си. Петя усмихнато поглеждаше Иво. Гордееше се с изрядния му външен вид и аристократичната му осанка. Но все още не беше се докоснала до дълбокия му вътрешен свят. Звучеше Либерта на Ал Бано и Ромина Пауър и те преплетоха тела във вихъра на танца. Изведнъж се чу ужасен тътен. Чашите започнаха да падат една по една, подът страховито се люлееше под краката им.
- Земетрсение- извика някой и всички хукнаха по стълбите надолу. Ако някой наблюдаваше отстрани би отчел различния начин по който реагираха всички-едни тичаха панически, други се смееха неадекватно. Домакинята Петя изключваше електроуредите за да не стане пожар и се оглеждаше разтревожено за Иво. Всички вече бяха долу. Петя побягна по стълбите надолу ина 5 етаж застигна Иво. Това, което видя се вряза в сърцето и дълбоко и завинаги. Нежно прихванал през кръста Калина с риск за живота си Иво бавно пристъпваше, не спирайки да се шегува за да отвлече вниманието на оперираната им приятелка:
"Спокойно ., Калинче, ако ще умираме ще умираме заедно да се пукне Ники от ревност! / Ники - мъжът на Калина. Петя пристъпи и подхвана момичето от другата страна, а сърцето и щеше да се пръсне от гордост - това беше нейният мъж, нейният избор и тя можеше спокойно да се остави в неговите ръце - така грижовни и успокояващи можеше да довери живота си на Иво. И да - те бяха заедно 40 години -до неговата смърт.
Може да е мелодраматично, но е по действителен случай.
© Дафина Николова Всички права запазени