5.10.2014 г., 21:52 ч.

Децата ни 

  Поезия » Гражданска
2413 1 34

 

        

      

Децата ни свидни не са вече с нас.

Те там са, където шансът ги праща.

Останали тук, ние плачем без глас

и пълним със скръб житейската чаша.

 

Децата ни са без родно огнище -

на чужди езици хляб благославят.

На български само нощем въздишат,

когато за бащин дом си мечтаят.

 

Децата ни бягат от болка и страх,

с надеждата да не бъдат излишни.

А ние виновно будуваме в грях

и нямаме сили да се пречистим.

 

   

 

  

© Елена Гоцева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Харесах!
  • Вярно и тъжно до болка истинско!Виновни сме си ние самите!А децата ни го отнасят!
  • истинско... за жалост..
  • Благодаря ви!!!
  • Честит 8-ми март,Ена!
    Бъди благословена!
  • Отново силен и хубав стих! Поздрави и от мен!
  • Егати бозата, наречена поезия!
    Жал ми е жал, че такива като теб дори са посмели да оплакват Левски и Ботев!
    Кои деца бе Ена, твоите ли?+
    Щот като те чета не да избягам... Да се самозапаля ми иде!
  • Много силен, оригинален стих, който докосва сърцето, посветен на негримираната съвременна действителност! Стих, който съдържа много актуално послание и който е сътворен с искрено чувство и поетично майсторство! Поздрави и от мен!
  • "на чужди езици хляб благославят."

    Дано са щастливи с техния избор!
    Бог да им помага!
  • Бог да пази децата ни!
  • Много болезнени истини казваш, Ена! Поради куп причини /не само икономически/ една голяма част от българите ни няма в България, но нали казват, че "Всеки народ си заслужава съдбата." Дано България някога заслужи една по-добра съдба! Поздравления за стихотворението!
  • Тъжна действителност.
  • Какво ли неправи човек за децата си,това е в природата ни,боли и ще боли докъто сме живи.Харесах стихът ти и те поздравявам!
  • Нямаме сили - това ни е прокобата! Поздрав за гражданската позиция, Ена!
  • Много силно и истинско! Поздравления!
  • Пресъздала си повече от успешно тежката действителност на съвремеността! Поклон пред чистото ти стихотворение и будната ти съвест на българка!
  • За съжаление, децата ни ще продължават да бягат!...
    Честит празник, Ена!
  • Благодаря ви, момичета мили!
    Да са благословени децата ни където и да са!

    ПП А може би децата ни бягат не само от страх и болка...
    Нещо, което ме накара да се замисля отново за причината... ЗАЩО:

    "N 331541
    Автор kasius (Бостан Бостанджиев) Пиши
    Заглавие Колиматорът (Части - 18; 19)
    Категория проза
    Подкатегории Разкази
    Дата на публикуване 28-09-2014г. 18:08 от kasius
    Посещения 232
    Оценка 6,00 от 1 гласа
    Коментари 13

    Тази история никога не се е случвала. Имената на хората са измислени и ако има съвпадение, то то, е напълно случайно!

    18

    - Не удивляйтесь! Мы знаем все о вас. Не случайно, моя кличка „ново сибирская крестная мать” – засмя се рускинята на протягащия се под завивките до..."

    ===========

    kasius (Бостан Бостанджиев): 19-10-2014г. 15:32
    Аз пък, не записвам, а и ако не си забелязала не правя копи и пейст, цитирайки написаното от който и да е, два реда по-надолу в коментарите.
    Първо: Защото с никого не желая да водя компроматна война.
    Второ: За всеки разумен человек, е ясен този метод на разводняване на написаното, чрез който се гони една елементарна цел, а именно - развяване на байракя с натрапване на мотото "вижте ме аз колко съм печена, а онзи, какъв е никаквец".

    Много елементарно. Много елементарно и низко!

    =========

    Ена (Елена Гоцева):
    19-10-2014г. 15:20

    Абе, Даниеле, а стига, де! Не ми вменявай интереси към безинтересни за мен хора.И ти май се опитваш да криеш зад женски гръб, възползвайки се от това, че Бостан ме ругае. Уплаши се от него... ха ха ха ха ха
    Олеее, става вече забавно.
    Като ще нарушаваме правилника, поне да се посмея.
    А и съм длъжна да се защитя, ако пиша на лични, Бостанчо ще измисли криминале, за да ме обвини в небивалици ха ха ха
    Затова пиша тук и си го копи-пейст всеки път. За да се смея после, а и компания...
    А защо (И ДАЛИ) се меся - казах, че е нарушение на правилника и че не е редно. Щом е направено публично, това ми дава право да реагирам. Ако е било шега - пишете си на лични.

    Охооо, Бостанчо, май умекна...
    Още ще омекнеш...
    Не ти минава демагогията, поне не пред мен и хората, които ме познават много добре тук в сайта.

    kasius (Бостан Бостанджиев): 19-10-2014г. 15:13
    Админ, вероятно ще си каже: Ето още една кудкудякаща безразборно квачка, ненастигната от петел и мътеща ялови яйца!

    P.S. Толкова си се заплеснала от злобна наглост, че започна да си объркваш и писането, а и да забравяш, какво си написала. За всеки случай мини си поизтрий алманасите, както обичаш да го правиш, че може и някой да ги прочете по-внимателно.

    =======

    merazchiev (Даниел ): 19-10-2014г. 15:12

    Ти хич не ме разбра! Говорих за това, че се месиш дето не трябва. Както ми писа и на мен за въображаем конфликт с Младен Мисана, а той бе само в твоята глава. Защото специално тогава беше добронамерена шега и самия Младен го знае! Но дори да не е било така, коя си ти че да се месиш в взаимоотношенията ни? Дори не ми каза нищо, освен да ме обиждаш на интелект. Аз интересувам ли се от нивото на твоя - не! Запази си размишленията за себе си!
    И ти пак обръщаш прекалено голямо внимание (и неразбираемо за мен) към интимните отношения на посочените двама. Защо? Не смяташ ли, че те може да се обиждат от държанието ти? Стегни се в гащите и си пиши поезията!

    =======

    Ена (Елена Гоцева):

    19-10-2014г. 14:14

    Даниел, и ти ли му се върза на Бостан???
    Хм... ами като е толкова качественм нека да посочи и цитира моите думи, с които аз се намесвам в отношенията му с Боряна или с която инда било жена!!!
    Това вече преминава всякакви граници,
    Ако Бостан, който си крие името (защо ли???) е мъж, нека да ме цитира, аз му разрешавам - нека да цитира думите ми които уж съм казала, както той се изразява -

    "Да не говорим за глупавите ти сплетни, по отношение на предполагаемите от теб интимни отношения между мен и Боряна с която за разлика от теб нямам нито едно писмо написано на лични, и изобщо не познавам лично."

    Но ако не го направи и се окаже, че нямам такива намеса и сплетни, държа да ми се извините и двамата.

    Не му се връзвай, и теб ще те изпързаля, както го е направил с много хора в сайта. Ако искаш - не ми обрщай внимание, то си е твоя работа, аз само предупреждавам.
    За разлика от Бостан, аз съм обявила себе си 1:1 в профила ми.
    Ако е мъж, няма да се крие зад разни там никакви никове...
    Всеку умен човек веднага би преценил човек, който си крие самоличноастта - той не желае да бъде отговорен за това, което говори. Предполага се, че може и да лъже...
    Аз нося пълна отговорност за това, което казвам, защото съм се легитимирала.
    Сам си направи изводите.
    Ум царува, ум робува, ум патки пасе.
    Е, аз повече патки няма да паса... признавам си, че Бостам успя за малко да ме манипулира, но това беше, баста.

    ПП Всъщност, Даниеле, ти го казваш сега за пръв път и де факто обявяваш интимните отношения меджу Бостан и Боряна, кат заявяваш, че те не ти влизат в работата :

    " merazchiev (Даниел ): 19-10-2014г. 13:32
    Елена, поведението Ви не отива на годините.Мислех Ви за по-мъдра. Гледайте си поезията и собствената паничка. Постоянно се месите където не трябва, което ви прави смешна. Подкрепям и Бостан и Боряна, а интимните им отношения хич не Ви влизат в работата."

    Ами сега, какво ще каже Бостанчо?

    На мен лично не ми пука за нито един от тримата ви...

    И за да не изтриеш всички коментари, ще съ ги копи-пейст на моята страничка, това са забележителни уникати, искам да си ги имам

    =====

    merazchiev (Даниел ): 19-10-2014г. 13:32

    Елена, поведението Ви не отива на годините.Мислех Ви за по-мъдра. Гледайте си поезията и собствената паничка. Постоянно се месите където не трябва, което ви прави смешна. Подкрепям и Бостан и Боряна, а интимните им отношения хич не Ви влизат в работата.

    ======

    Ена (Елена Гоцева):

    19-10-2014г. 13:25

    Гузен негонен бяга
    Всички страхливци са такива... полунелегални.
    Бягат, ама никой не ги гони

    ПП Охо, значи според теб сайтът е с доста примитивни мозъци???

    " kasius (Бостан Бостанджиев): 19-10-2014г. 12:11
    Такива низки същества, като теб Ена, предизвикват у мен погнуса, така че не им спестявам истината, особено, когато са безгранично нагли. Манипулирането на мненията, чрез полуистини е стара тактика известна от древността, прилагана още в първобитните общества. Твоите опити в тази сфера, дори не са в първобитен стадий. За съжаление има доста примитивни мозъци, които могат да ти се вържат на елементарните похвати за дискредитиране. Много добре знаеш, че от няколко месеца ми досаждаш с безхаберни послания и не един път си се опитвала да ме провокираш в неподходящо отношение към не един потребител на сайта. Да не говорим за глупавите ти сплетни, по отношение на предполагаемите от теб интимни отношения между мен и Боряна с която за разлика от теб нямам нито едно писмо написано на лични, и изобщо не познавам лично. Всичките ми коментари с нея, могат да се видят тук в откровения.
    Абе с други думи - удави се щом те влече в собствената си злъчка и слуз! На мен от това няма да ми стане нито добре, нито зле, защото си ми ясна каква пълна нула си. А нулите за мен имат значение, само ако са финансово изражение на сума след някое число! "

    Това означава ли, че сайтът е за примитивни мозъци?
    Какво ще каже админ за това?

    =====

    kasius (Бостан Бостанджиев): 19-10-2014г. 12:11
    Такива низки същества, като теб Ена, предизвикват у мен погнуса, така че не им спестявам истината, особено, когато са безгранично нагли. Манипулирането на мненията, чрез полуистини е стара тактика известна от древността, прилагана още в първобитните общества. Твоите опити в тази сфера, дори не са в първобитен стадий. За съжаление има доста примитивни мозъци, които могат да ти се вържат на елементарните похвати за дискредитиране. Много добре знаеш, че от няколко месеца ми досаждаш с безхаберни послания и не един път си се опитвала да ме провокираш в неподходящо отношение към не един потребител на сайта. Да не говорим за глупавите ти сплетни, по отношение на предполагаемите от теб интимни отношения между мен и Боряна с която за разлика от теб нямам нито едно писмо написано на лични, и изобщо не познавам лично. Всичките ми коментари с нея, могат да се видят тук в откровения.
    Абе с други думи - удави се щом те влече в собствената си злъчка и слуз! На мен от това няма да ми стане нито добре, нито зле, защото си ми ясна каква пълна нула си. А нулите за мен имат значение, само ако са финансово изражение на сума след някое число!

    =====

    Ена (Елена Гоцева):

    19-10-2014г. 11:19

    Точно 2 пъти съм ти писала - на 15.06.14 20:43 и на 15.10.14 12:24
    Поредност означава, поне заа мен, многократно ЗАПОЧВАНЕ на кореспонденция.
    И много добре знаеш защо няма да покажеш това, което си писал, на всеослушание. Сигнализирах ти за злоупотреба с твоя милост - това беше първото ми съобщение, т.е. писах ти, за да те защитя...
    На мен ми е все едно, нищо обидно не съм писала, няма от какво да се срамувам... ти му мисли
    И още нещо - мери си приказките, kasius, в твой интерес е

    ПП И едно уточнение в интерес на истината - не аз, а именно ти съобщи на всеослушание, че си ме нарекъл "тъпа" на лични. Аз казах само, че за теб съм тъпа, без да казвам кога и къде си го казал...
    И това писмо беше в защита на Агоп Каспарян... разбираемо е, че ти е досадило...
    Точно 2 ДВЕ писма в защита на двама автори - теб и Агоп.
    И заради това аз съм всичкото зло на земята???
    Хм...

    =====

    kasius (Бостан Бостанджиев): 18-10-2014г. 23:35

    Ена! Не ме въвличай в болните си простотии! Върви да си плетеш интриги в махалата! Трябва ли да публикувам тук копия от писмата ти до мен с час и дата, майл адрес и прочее, за да престанеш с укорливото си лицемерно поведение? Е, ще те изненадам - няма да го направя, защото ще трябва да падна на подмолното ти ниво. Продължавай да си крякаш, откровени лъжи щом това те влече, но да знаеш, че така изтезаваш себе си, защото йезуитското ти поведение инквизира само болния ти, деградирал мозък!

    ====
    Ена (Елена Гоцева):

    18-10-2014г. 10:55

    Какварто и да съм, Краси, никого не съм обидила досега с обидни квалификации.
    А ти го правиш непрекъснато и не само за мен.
    Кой е слаб характер... да не кажа безхарактерен???

    ПП Радвам се, че все пак се появи, а не продължи да се криеш зад гърба на Яна.
    Поздравления за мъжката ти постъпка!!!

    ПП ПОРЕДНОТО!!! писмо до теб??? Аз??? Да съм писала???
    Трябва ли непрекъснато да се криеш зад женски гръб?

    ==========

    kasius (Бостан Бостанджиев): 18-10-2014г. 06:23

    Я какъв спор се е завихрил тук. Като спорят две жени, предпочитам да не се меся. Но на света Елена ще отговоря, все пак:
    - Ена! Тази истерия само подчертава слабия ти, интригантско-сплетнически характер. Все пак, тъпа те нарекох на лични в отговор на поредното ти безсмислено писмо до мен, което наистина ми досади. Щом не искаш да го знаем само двамата, аз не мога да ти попреча да се похвалиш на целия свят с кудкудякащото си устройство в главата. Мога само да те подкрепя с - дерзай, продължавай в същия дух, а аз ще се настаня по-удобно за да не ми се схванат краката, докато следя щурия ти водевил!

    ====
    Ена (Елена Гоцева):

    17-10-2014г. 23:01

    НЕ ТЪГУВАМ, ЯНА, РАДВАМ СЕ, ЧЕ ТВЪРДЕ БЪРЗО СЕ СЛУЧИ ДА УЗНАЯ ИСТИНАТА...

    И каква вина, Яна, за какво да си призная? Защо се забъркваш в чужди спорове?
    Какво искаш от мен?

    =====

    QnaShanova (Боряна Тепешанова): 17-10-2014г. 23:00
    Да, Ена! Не тъгувай... Човек трябва гордо да стои зад постъпките си,дори и да не е прав, дори и да е сбъркал! Премери поведението си пред хората и потърси поне един път вината в себе си!

    ======

    Ена (Елена Гоцева):

    17-10-2014г. 22:54

    Яна, ти сигурна ли си, че мислиш всичко това сериозно???
    Какво ти става, защо ТИ реагираш, а не този, който трябва???
    Бостан, който ме определи като тъпа, се вихреше под стиха на Агоп, бяха направили цирк...
    И ти ли, Яна???

    Е, поне разбрах истината...

    Бостане, нали бях тъпа и не съм била на твоето ниво за да общувам с теб?
    Какво искаш сега от мен?

    А ЗА ЯНА... ПОРЕДНОТО ПОТВЪРЖДЕНИЕ НА ТОВА - "НЯМА ДОБРО НЕНАКАЗАНО"...
    ЖАЛКО, МНОГО ЖАЛКО!

    НЯМА ДА СПОРЯ, ЗАЩОТО ТАЗИ СИТУАЦИЯ Е ИЗВЪН МЕН И АЗ СЪМ ИЗВЪН НЕЯ.
    Т.Е. - НЯМАМ НИЩО ОБЩОС РАЗМИСЛИТЕ НА ЯНА.

    =====

    QnaShanova (Боряна Тепешанова): 17-10-2014г. 19:54

    Явно закъснях Бо, ...нищо, ще изтриеш и моя, ако не аз ще го направя сама скоро!
    Този коментар ще пратя на Ена на лични, за да съм сигурна, че ще го прочете!
    Ена, никога по никакъв повод не желая повече да се срещаме в коментарното поле или въобще във виртуалното пространство! Ти за мен си минало свършено време, приключена си! Аз предателство не прощавам, а за мен има само един вид предателство, а то е когато идва от човек, на когото държиш и си вярвал безрезервно. Знаеш колко съм била благодарна и щастлива от подкрепата ти, но ти постъпи точно като кравата, която пълнила, пълнила гюма с мляко и най-накрая го ритнАла с крак. Благосклонна съм към враговете си, към предателство от приятели и близки хора съм самата смърт! /Слава Богу, рядко съм се сблъсквала с това/ Обръщам се напред, хвърлям камък назад и не ми пука дали съм уцелила или не, цялата ми жалост изчезва...
    Много бързо стъпи върху мен, за да станеш по-висока , та да се изкрякаш!
    Обвинението ти беше долно и необосновано, аз съм търсила внимание, имала съм нужда от него и затова съм провокирала коментари под нечие стихотворение?!!!??? Тъй ли го рече /прочела съм и изтритите коментари „ Кой те доведе тука, М” Освен че прецака една лична моя изповед, която съвсем осъзнато бях направила под стихотворението „Размисли на един баща” на Агоп Каспарян /един мой любим автор, ако не и един от най-добрите за мен въобще в българската поезия/ , точно ти, да ти, наклони с намесването си като празноглава мажоретка разговора съвсем в друга посока! Провокира още повече негативизъм и простотия! Аз тъгувах от това, страдах...Да си нечий защитник, не означава, че трябва един да светне, друг да се очерни...Всеки има право на мнение и моите последващи коментари бяха с цел да омекотя ситуацията и да променя посоката на този разговор, но това пискане

    „НЕДОСТОЙНО Е!!! „

    ”СРАМНО Е!!!” ми наду главата, кречетала – не моем да траем!
    Изтрих си коментарите, не защото ме уплаши Гоцева, а защото не ми беше ден, трябваше да си пазя силите за нещо по-важно, а аз не съм регистратор в коментарите си тук, преживявам всичко много дълбоко... И не само тук, така съм устроена! Гоце, като подправката „Пикантина” си, все да се набъркаш...Ама то си има различни гозби, има таратор, предястия, десерти...не на всичко отива сол и пипер. Убедена съм, че ако не се беше сквакала там, всичко щеше да тръгне в друга посока...Защото, ако не знаеш – да знаеш /живея с пет мъже и така от 15-20 г./, когато двама мъже омешат шапките си най-тъпото , което може да се случи е една жена да вземе страна и да писка, най-малкото ще попречи на хипотетичната вероятност от това да се породи приятелство след това, нещо на което съм била свидетел много пъти...
    Ако за теб съм означавала нещо /в което се съмнявам/, това е цената на загубата ми! Посочи ме като причина за този конфликт и се набърка точно там, където не трябваше...Сбогом, Ена!
    Аз не искам всички да ме харесват, даже предпочитам да не е така /казвала съм го и друг път/, но бих искала тези, които ме харесват да не са лъжци!
    Това че Бостан е влезнал в открита битка с Агоп, за мен не е никаква причина да намразя единият и да заобичам още повече другия! Това съм оставила в детската градина на ул. Иван Вазов” и отдавна не го играя на кукли и парцалки... Не! Тъкмо напротив, нищо не ми пречи и след създалата се ситуация да кажа съвсем открито, че уважавам и двамата като автори и те ме провокират, харесват ми!
    Бо, сори че коментирам без да съм прочела за климатиците , аааа „Колиматорите”, при първа възможност ще го направя и не по задължение, а с удоволствие!
    Поздрав!

    =======

    kasius (Бостан Бостанджиев): 17-10-2014г. 18:24
    Изтрих и твоите, и моите коментари, Ена, защото са несъществени."

    ===
  • Ена, много истинско, преживяно и ...изстрадано е твоето стихотворение...затова и ме заболя...децата ни...колко ги обичаме, а идва ден когато те си отиват от нас и ...адски ни боли...разбирам те ...точно като една майка...дано само да имат повече късмет от нас самите...
  • Децата ни бягат от болка и страх. Истинско и преживяно!Благодаря ти !
  • "Те там са, където шансът ги праща."

    И ние също сме следвали шанса си... Просто времената са други.
    Важното е, че имат шанс, лошо ще бъде, ако нямат.
  • Благодаря ти, ЗЛАТНА, сигурна съм, че болшинството родители, чиито деца са принудени да живеят в чужбина, страдат, както страдат и самите им деца. Всъщност, този стих е за всички тях...
  • Разбирам те,Ена!
    Майката винаги има право!
    Актуално!
    ()
  • Благодаря ви!

    https://www.youtube.com/watch?v=PANqX-FxdEs
  • "Децата ни бягат от болка и страх,
    с надеждата да не бъдат излишни.
    А ние виновно будуваме в грях
    и нямаме сили да се пречистим."
    Много силно!
  • децата ни са котвите в живота, Ена...
    това, което ни държи живи...
    поздравления за стиха!!!
  • Благодаря ти Рада!
    Лошото е, че приемаме тази ситуация за съвсем нормална...
    А това не е нормално.
    Да, децата се справят... и то чудесно!
    Питам се защо тук в Бг нямат този успех при справянето???
    В това е болката ми де факто.
  • Ена, никой не е напълно щастлив! Остави ги децата – те най–добре знаят къде им е мястото!А Германия не е толкова далеч, за два часа е тук! Но, не – ние майките все си искаме децата до нас...Остави ги да летят, те са птици, които все ще се завръщат! А нас все ще ни боли...
  • Благодаря ви за съпричастността!

    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=fvK2bAW5nWc" target="_blank"> Песен >>> </a>
  • Много мъка струи от този стих, Ена, съчувствам ти!
  • Благодаря ти за тази творба,Ена!
  • Много ми хареса Ена! Особено въздействие има върху мен твоето стихотворение. Нали и аз съм ( вече 16 години!) от : " Децата ни са без родно огнище- на чужди езици хляб благославят. На български само нощем въздишат,
    когато за бащин дом си мечтаят" Благодаря ти! Тина
  • А стига, стига - то това са майчини мисли!
  • Ена, зарадвах се като видях името ти,но за голямо мое съжаление се натъжих.Сигурно много боли?Моите са тук , в Стара загора.
    Исам да те успокоя, с това че децата ти се справят с проблемите си!
    Много хубаво написано и актуално.Прегръщам те и избърсвам сълзите ти!Лека нощ!
Предложения
: ??:??