24.01.2012 г., 21:25 ч.  

Потомци на Ева и Адам 

  Поезия
2713 0 68

 

Святи и грешни, зрящи и незрящи,
подвластни на добро и зло,
танцуваме в шеметния ритъм
на вселенското житейско колело.
Достойни потомци на Ева и Адам,
които в славни древни времена,
честито си живеели в Божия храм,
без никой и нищо да ги тревожи.
Невинни, покорни, наивни и млади,
почти щастливи сред райските наслади,
не знаели какво е зло, какво добро,
не знаели какво е сватбено хоро.
Но предизвикани от лукавата змия,
(някои твърдят, че е за добро),
от забраненото райско дърво,
се изкушили да вкусят тайно,
на познанието фаталния плод.
Това било грях непростим, уви,
който ги обрекъл на безброй беди,
от дързостта им недоволен  Бог,
за наказание ги пратил на Земята,
с тежък труд, в мъки и много лишения,
да си плащат стократно с лихвите,
всички минали и бъдещи прегрешения.
Орисал ги да водят много битки нелеки,
да извървят безброй трънливи пътеки,
да падат, да стават, раните си с вяра
да превързват и пак напред да вървят,
а мечтите им като птиците да летят,
да им бъдат бял компас в черния мрак
на лъжливите истини за лесно щастие,
докато стигнат до белия път – Божия знак.
Днес ние, техните потомци,  вече знаем,
че белият път, който води към сбъдването,
е всъщност пътят, който води към нас самите,
а себепознанието е неговият щастлив край,
който ни отключва вратата към земния рай.
Затова, повече от всякога готови за истината,
белязани от завещани вини, упорито вървим
към светлото в себе си, спъваме се в грешките,
губим се и се намираме, но знаем, че можем
човешкото си несъвършенството да победим,
и в здрави бели темели земния рай да вградим.

 

© Кръстина Тодорова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да, така е,Румен, съгласна съм с теб,всяко мнение е субективно, нормално е едни да харесват, а други да не харесват, защото всяко мнение всъщност представлява проекция на субективна (лична) гледна точка за обективните истини.
  • Чета аз отзивите на това стихотворение и бих казал, че са по-въздействащи от самото произведение. Ама моля ви се, големи хора сте, а се карате за такива неща дали било поезия, проза, манджа с грозде и т.н. Който както иска да си го тълкува. Независимо дали тази полемика е отпреди 2 години, това е просто ненужно.
  • Знаеш ли колко често те търся на страницата ти,но....Няма те.Мъчно ми е че не публикуваш,!
  • Благодаря, Минка!
    Радвам се, че прочете стиха ми!
    Пожелавам ти усмихнат и щастливо
    сбъднат ден! БЪДИ!
  • Кръстина Ти си един от нас Откровенец.Вложила си своята аура и чувства в написването на стихотворението!Уважавам това в теб!Поздрав!
  • Благодаря ти от сърце, Елена!
    Благородно ти завиждам, че си изразила, че си казала само
    с няколко изречения това, което аз неуспешно се опитвах
    да кажа, отговаряйки на толкова много "градивни" коментари
    под стиха ми. Точно това са думите, които най-точно изразяват и
    моята гледна точка и бих се подписала с две ръце под тях.
    Още веднъж, от сърце ти благодаря!
  • Написаното ми харесва,но продьлжението надолу, имам в предвид дебата ме потресе !Питам аз за6то сме в Откровениа ,да се нападаме или да се радваме един на друг,затова че си даваме малко радост ,в този горчив живот.Та на мен "ОТКРОВЕНИЯ"ме вьрна кьм живота,колкото и да звучи нереялно.Не можем всички да сме професионалисти!За мен признавам си че каквото и да прочета,написано от друг,ми носи топлинка ,като си представя човека ,настанил се удобно на масичката се труди ,да запьлни някой лист с надеждата че може двма или трима да го прочетат и ако се намерят в написаното то удоволствието 6те е двойно.БЬДЕТЕ!!! Никой не се е родил на този свят, за да критикува другите!ДА СИ ПОДАДЕМ РЬЦЕ МИЛИ ОТКРОВЕНЦИ И ДА ТВОРИМ КОЙ ;КАКВОТО МОЖЕ И КАКТО ЗНАЕ!!!БЛАГОДАРЯ ВИ!!!
  • Кръстина, радвам се, че успях да ти помогна!
    Ако бях те хвалила НЕискрено, нямаше да имаш този успех в промяната с незначително малкото размествания, които по никакъв начин не са отстъпление от идеята ти.
    А Ангар има много интересен поглед за отстояването на мнение... не бих те съветвала да го правиш сляпо и на всяка цена - по-добре е да загубиш битката и да спечелиш войната, отколкото обратното, нали?
    А... битките и войните са със самите нас... както казва Майка Тереза - нещата са между всеки един от нас и Бог, а не между нас и другите хора... Достойно е да се съревноваваме със себе си - днес да сме по-добри от вчера, утре - по-добри от днес...
    Не се доверявай много на фойерверки и ласкателства - лично аз не ги приемам. Повече ме радва критиката... Господ да ме пази от приятелите, а от враговете аз сама ще се пазя...
  • Благодаря, Ангар!
    Благодаря ти за съпричастността, Ангар! Много ме зарадва!
    Но има едно единствено изречение в твоя коментар,
    с което не съм съгласна, става дума за "гнева" на тези,
    които не харесват стиха ми. Не съм съгласна, че трябва
    да бъде насочен този "гняв", към тези, които ми пишат
    положителни коментари, може би ти не си искал да кажеш
    точно това, но в бързината и под въздействието на
    емоциите в този ден, малко си се объркал...
    Във всички мои коментари, под този стих, аз ясно
    съм изразила позицията си и никога няма да се откажа
    от нея, а тя е, че всеки има право на субективно мнение.
    Следователно НИКОЙ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ГНЕВИ НА НИКОГО, затова, че
    някой друг харесва стихове, които той не харесва, затова, че
    някой друг пише положителни коментари, а той смята, че не трябва
    да пише положителни коментари, никой не трябва да насочва гнева си
    към някого, само защото този някой има различно субективно мнение,
    различно разбиране за поезията, от това, което той има.
    Сигурна съм, че ти също си на това мнение, но в бързината
    и под въздействието на емоциите си написал това изречение
    (за насочването на гнева, не към мен, а към тези,
    които ми пишат положителни коментари). Сигурна съм,
    че в контекста на текста, ти си вложил друг смисъл
    в това изречение, но извадено от контекста на текста,
    буди асоциации, които меко казано аз лично никак
    не одобрявам ... Надявам се да ме разбереш
    правилно и да не ми се разсърдиш.
    Още веднъж БЛАГОДАРЯ ТИ ОТ СЪРЦЕ за разбирането и подкрепата!
  • Браво, Римоза! Възхищавам ти се! Ти се защитаваш храбро като лъвица, заградена от хиени! Но и обратно да обърнем метафората - че ти се защитаваш като хиена, обградена от лъвици, симпатиите ми пак ще са на твоя страна! Не у всекиго има толкова храброст! Целият свят да е срещу тебе, ти ще имаш своето мнение. По това се познават великите души - че имат различно мнение!Всички са казвали, че Бородино е поражение за руснаците, само Кутузов е смятал, че е победа. И че след него французите ще ядат конско месо. Имаш наистина една-две изцепки, но и това е нормално при положението, в което те поставиха.
    А какво си мислеха опонентите ти? Че ще успеят да угасят туй що не гасне?
    Дразнят се, че им отнемаш читателите? Но не ти, а те си ги отнемат, като ги пращат при тебе. Толкова други неща можех да прочета, но го употребих за четене на коментарите под твоето стихотворение.
    Дразнят се, че под такова стихотворение имаш толкова хвалебствени коментари? Но каква вина имаш ти - сама ли си ги пишеш? Нали други ти ги пишат? Към тях да насочат гнева си!
    Дразнят се от това, че не приемаш отрицателните коментари? Ами ако си съгласна, ще ги приемеш, ако не си съгласна - няма. Че защитаваш стиховете си? Ами разбира се, кой не защитава рожбите си?
    Казват че не си поет и искат името ти да не се чува? А как да стане, като непрекъснато го споменават? "Мъчиш ли се да го убиеш - живее; оставиш ли го на мира - умира!" Две неща отговарят на тази гатанка - клеветата и името на поета!
    Моето мнение е, че от сайта не трябва се гонят автори.Поетът пише, и който го харесва го чете. Другите като прочетат 3-4 от нещата му и разберат, че нищо хубаво, нищо ново и интересно не може да каже, престават. Най-доброто средство срещу слабите стихове и слабите автори е мълчанието. Това, че някои хора ще си им правят коментари не е беда - ясно ще ни е,че ги правят, защото критериите им за поезия са ниски.
  • ЕТО, ЧЕ МОЖЕЛО!
    ПОЗДРАВЛЕНИЯ!!!
    ИСКРЕНИ!
  • ПОТОМЦИ НА ЕВА И АДАМ

    (РЕДАКТИРАН ВАРИАНТ)

    Святи и грешни, зрящи и незрящи,
    подвластни на добро и зло,
    танцуваме в шеметния ритъм
    на вселенското житейско колело.
    Достойни потомци на Ева и Адам,
    които в славни, древни времена,
    безгрижно си живеели в Божия храм,
    невинни, покорни, наивни и млади,
    не знаели какво е зло, какво добро,
    почти щастливи сред райските наслади,
    (не знаели дори какво е сватбено хоро).
    Но предизвикани от лукавата змия
    (някои твърдят, че е за добро),
    се изкушили да вкусят тайно,
    от забраненото райско дърво,
    на познанието фаталния плод.
    Това било грях непростим, уви,
    от дързостта им недоволен Бог,
    ги обрекъл на безброй беди,
    (за наказание ги пратил на Земята),
    с тежък труд, в мъки и много лишения,
    да си плащат стократно, с лихвите,
    всички минали и бъдещи прегрешения.
    Орисал ги да водят много битки нелеки,
    с бяла вяра раните си да превързват,
    да извървят безброй трънливи пътеки,
    да падат, да стават, и пак напред да вървят,
    докато стигнат до белия път – Божия знак,
    а мечтите им като птиците да летят,
    да им бъдат бял компас в черния мрак,
    на лъжливите истини за лесно щастие.
    Днес ние, техните потомци, вече знаем,
    че белият път, който води към сбъдването
    и ни отключва вратата към земния рай,
    е всъщност пътят, който води към нас самите,
    а себепознанието е неговият щастлив край.
    Затова, повече от всякога готови за истината,
    белязани от завещани вини, упорито вървим
    към светлото в себе си, спъваме се в грешките,
    губим се и се намираме, но знаем, че можем
    човешкото си несъвършенство да победим,
    с непобедима Вяра, Надежда и Любов
    в здрави темели земния рай да вградим.

    ..............................................

    Вместо да пишете "градивни" коментари под стиха ми,
    ако наистина сте били добронамерени към мен, можехте
    просто да ми кажете да разместя редовете в стиха си.
    Градивната критика дава съвети, а не обижда автора,
    тя не цели да " убие" автора и той да спре да публикува,
    а да го изгради, да му помогне да стане по-добър.

    ...........................................


    Колкото до публикуването, аз имам само 49 стихотворения
    в сайт "Откровения", публикувам малко, защото нов стих
    ще напиша навярно най-рано след два, три месеца,
    а старите стихове, вече съм ги публикувала в други
    сайтове, няма смисъл да ги публикувам и в този сайт.
    Искрено ви казвам, довчера аз не бях чела ваши стихове,
    имам предвид тези дето ме нападате, аз дори не знаех,
    че вие пишете стихове, нормално е един публикуващ
    в сайта автор, да не познава всички автори, които
    също публикуват в сайта. Никога не съм писала нищо
    под вашите стихове нито положителни, нито отрицателни
    коментари. Дали в бъдеще ще продължавате да публикувате
    в сайт "Откровения", дали няма да продължавате
    да публикувате в този сайт,този въпрос изобщо
    не ме вълнува, затова искрено се учудвам, защо вие
    толково много се вълнувате, защо толкова много искате,
    аз да не публикувам. Не 1000, както имат някои други
    автори, аз имам само 49 стиха в този сайт. Нямам
    логично обяснение, какво щяхте да спечелите вие, ако аз
    не публикувах стихове в сайт "Откровения", или по-точно
    какво ще спечелите, ако вече не публикувам в сайта.
    Бъдете спокойни, няма да публикувам в сайт "Откровения",
    щом това ще ви направи щастливи, аз ще изпълня желанието ви,
    още повече, че няма да ми струва никакво усилие това
    и няма да ми причини никакви неприятности, защото съвсем
    искрено ви казвам, на мен ми е съвсем безразлично,
    къде ще публикувам, а освен това защо да не ви подаря
    щастието, което толкова много искате, щом нищо не губя
    от това, както вече написах по-горе, да, на мен ми е
    безразлично, къде ще публикувам стиховете си, освен това,
    и не на последно място като аргумент, аз имам добро сърце,
    когато мога да направя на някого добро, аз го правя,
    щом вие така искате, аз ще изпълня желанието ви и няма
    да публикувам повече тук. Надявам се, че сте доволни.
  • Rimoza (Кръстина Тодорова): 26-01-2012г. 21:00
    Ти и твоите вманиачени приятели от групичката
    "гениални поети", най-малко имате право да
    изричате думата УВАЖЕНИЕ и още по-малко
    нахално да претендирате, че разбирате смисъла
    на тази прекрасна дума. Тя не е за такива като
    вас, цял ден пишете злобните си коментари под
    стиха ми и имате претенции да твърдите, че вие
    мен ме уважавате, а аз вас не ви уважавам,
    като се има предвид, че аз не съм написала нито
    един злобен коментар под стиха, на нито един от вас,
    как изобщо не чувстваш неудобство, как не те е срам
    да ми говориш, че вие сте добрите, а аз съм лошата,
    такава наглост, такова безочие, това направо не е
    за вярване. Никога не съм предполагала, че някои
    хора се самозабравят дотолкова и стигат дотам,
    че започват сами да си вярват на лъжите. Изобщо
    не ми пука и не ме вълнува дали ще публикувам в този
    или в някой друг сайт, а като се има предвид какви
    "злобари" има в този сайт (визирам теб и приятелите
    ти от групичката на "гениалните поети", с радост
    ще спра да публикувам тук, защото има реална опасност
    с отровната си злоба да отровите въздуха в този сайт.
    А аз не си падам по отровния въздух, предпочитам
    чистия и здравословен въздух, предпочитам да публикувам
    в сайт, където никой не казва на бялото черно.

    ............................................................
    Този коментар е адресиран за Митов, но понеже нямам право
    да пиша последователни коментари, същото важи и за Ена,
    същото важи и за Костов, същото важи и за цялата групичка
    "гениални поети"!!! И понеже вече ми стана ясно, че
    всички вие от групичката на "гениалните поети" имате
    сериозно заболяване наречено "мания за величие", което
    аз не съм в съояние да излекувам, спирам да отговарям на
    "градивните" ви коментари, ТОЧКА!!! Можете да си пишете
    каквото искате, още повече, че редакторките са ваши хора,
    те ще ви позволят да злобеете, да лъжете, да клеветите
    и да се правите на "светци", да анатемосвате "лошата" Римоза,
    която отказва да изпълни желанието ви и да повярва, че
    сте "гениални поети", която отказва да пише такива стихове,
    които вие харесвате, която пише и ще пише винаги само
    такива стихове, които на нея й харесват. Дерзайте!!!



    ==========================


    Уважема Кръстина, недоумявам, наистина, защо непременно държиш да ме обиждаш и квалифицираш, след като аз не съм те обиждала и квалифицирала?
    Ти ме попита какво бих направила аз в твоя случай и аз ти отговорих.
    Уважих въпроса ти към мен и отделих от времето си да ти отговоря, без злоба, без ярост, без обиди и квалификации.
    Обиждаш ме в публичното пространство, без тези обиди да са отговор на мои такива.
    Очаквам извинение от теб.
    В противен случай знай, че бих могла да се възползвам от правото си на защита в съда.

  • Колко много "градивни" коментари
    пак има под стиха ми!
    Много се радвам! Благодаря!
    Голямо нахалство е, точно тези, които са
    написали под моя стих обидни коментари,
    нямащи нищо общо нито с градивната критика,
    нито със съдържанието на стиха ми, да ме
    обвиняват те мен, че аз съм ги била обидила.
    Аз не съм написала нищо под вашите стихове,
    дори не знам, че изобщо пишете стихове,
    аз не ви задължавам да четете стиховете ми,
    щом не ви харесват, не ги четете, щом не
    са поезия, защо ги публикувате, не задължавам
    никого да публикува мои стихове, които не са поезия,
    но щом сте ги публикували по собствено желание и собствена
    преценка, забранявам след това да ме обиждате, и да пишете под
    стиха ми, публикуван лично от вас, че този стих не е поезия.
  • Ники, сори, ама, имаш да догонваш, аз ходих няколко пъти до Бора-Бора...
  • уважаема девойко недо... расла, нали си казахме довиждане, що щеш отново тук? тук е сайт "ОткровениЯ", сайтът "ОткровениЕ" вероятно е мястото, закъдето си се запътила и в никакъв случай не искам да те забавям. твоето дебелоочие става досадно, коментарите ти - елементарни и безсмислени, обидите ти - недопустими. да продължавам ли, или да ти посоча линк към правилника, където да видиш какво следва от всичко това? и 100000 "прочитания" да имаш, писанията ти ще изтекат незапомнени и невпечатляващи, ако ще и в тритомник да ги събереш.

    това е официално административно предупреждение! следващ твой коментар, обиждащ когото и да е, ще те възнагради първоначално с едномесечна почивка, а още по-следващ - с вечна такава.
  • Я да видим... Значи имам към 50-60 текста, които мога да кача. При хонорар от 140 лв за всеки + редакторската заплата направо ще ударя джакпота. Като публикуващ редактор държа да ми се пишат само хвалебствени коментари, иначе започвам да отговарям със злобно-субективна критика.

  • Вашите "градивни" коментари,
    които не спирате да пишете
    под стиха ми, са най-голямото
    доказателство, че не сте това,
    за което се мислите!!!



  • "... и доказателството
    за това е, че всички коментари са под моя стих, а не под
    стиха на редакторките или под вашите стихове..."

    OMG!

    Ще помоля, всички "подмазвачи", веднага да прескочат на страничката ми и да коментират, докато им се изкривят пръстите... и ако обичате, не се задоволявам с 200, 300... и 500 посещения, имам нужда от поне 3000... иначе, няма мога да спя спокойно, ще получа чревни смущения и нервен срив!!!

  • Ти и твоите вманиачени приятели от групичката
    "гениални поети", най-малко имате право да
    изричате думата УВАЖЕНИЕ и още по-малко
    нахално да претендирате, че разбирате смисъла
    на тази прекрасна дума. Тя не е за такива като
    вас, цял ден пишете злобните си коментари под
    стиха ми и имате претенции да твърдите, че вие
    мен ме уважавате, а аз вас не ви уважавам,
    като се има предвид, че аз не съм написала нито
    един злобен коментар под стиха, на нито един от вас,
    как изобщо не чувстваш неудобство, как не те е срам
    да ми говориш, че вие сте добрите, а аз съм лошата,
    такава наглост, такова безочие, това направо не е
    за вярване. Никога не съм предполагала, че някои
    хора се самозабравят дотолкова и стигат дотам,
    че започват сами да си вярват на лъжите. Изобщо
    не ми пука и не ме вълнува дали ще публикувам в този
    или в някой друг сайт, а като се има предвид какви
    "злобари" има в този сайт (визирам теб и приятелите
    ти от групичката на "гениалните поети", с радост
    ще спра да публикувам тук, защото има реална опасност
    с отровната си злоба да отровите въздуха в този сайт.
    А аз не си падам по отровния въздух, предпочитам
    чистия и здравословен въздух, предпочитам да публикувам
    в сайт, където никой не казва на бялото черно.

    ............................................................
    Този коментар е адресиран за групичката "гениални поети"
    И понеже вече ми стана ясно, че
    всички вие от групичката на "гениалните поети" имате
    сериозно "заболяване" наречено "мания за величие", което
    аз не съм в състояние да излекувам, спирам да отговарям на
    "градивните" ви коментари, ТОЧКА!!! Можете да си пишете
    каквото искате, още повече, че редакторките са ваши хора,
    те ще ви позволят да злобеете, да лъжете, да клеветите
    и да се правите на "светци", да анатемосвате "лошата" Римоза,
    която отказва да изпълни желанието ви и да повярва, че
    сте "гениални поети", която отказва да пише такива стихове,
    които вие харесвате, която пише и ще пише винаги само
    такива стихове, които на нея й харесват. Дерзайте!!!

  • Rimoza (Кръстина Тодорова): 26-01-2012г. 20:00
    Ена, може ли да бъдеш по-конкретна, как става
    това с двойно повечето читатели...?
    И нищо не си разбрала, от това, което се опитвам
    да ви обясня, кажи ми ти лично ще ръкопляскаш
    ли, когато под твоя стих, започнат да се пишат злобни
    коментари и насила няколко "доброжелатели" се
    опитват да те накарат да повярваш, че тяхното
    субективно мнение е вярното мнение и ти си
    длъжна да загърбиш твоето субективно мнение,
    да промениш начина си на писане за да им угодиш.
    Трябва да редактираш вече написания си стих така,
    че да се хареса на тях, а дали на теб ще се
    харесва в този му нов вариант, тях това
    изобщо не ги интересува. И всъщност какво
    излиза, че аз нямам право да пиша стихове,
    така както аз искам да ги пиша, трябва да
    угаждам на група вманиачени "гениални поети".
    И защо да го правя??? НЕ, НИКОГА НЯМА ДА ГО НАПРАВЯ!!!
    В това можеш да си сигурна и извинявай, но
    аз държа на субективното си мнение и няма
    никога да го предам, нито да го продам,
    за да угодя на някого си....
    Това е !

    ===================================================


    Първо - не бих пуснала нещо, което няма какво да каже на тези, които евентуално ще го четат.
    Второ - споделям откровения, свои преживявания, емоции, неща, които са ме впечатлили, които аз съм открила със сетивата си, с ума си...
    Трето - не бих проявила инат на всяка цена, а още по-малко бих обиждала тези, които не ме харесват, би било под достойнството ми. Нямам нито един коментар в защита на моя творба, в който да окачествявам хората, да ги обиждам с квалификации, да демагогствам... Попрочела съм малко за правилата при водене на спор...
    Четвърто - ако искам да кажа непременно нещо на хората, да споделя и да бъда разбрана, ще се съобразя с тях и ще се изразявам така, че да е разбираемо за тях. Иначе бихме говорили на различни езици и естествено е да не се разбираме, както е в твоя случай. Защо да не се променя, ако това ще направи общуването по-добро?
    Има още, но основното е това - не, няма да ръкопляскам, но и няма да обиждам и да се инатя. Просто ще погледна по друг начин творбата си и това би ме обогатило, а аз нямам нищо против това.

    Това е
    Искам да вървя напред и нагоре...
    А ти?

    А това за броя на посещенията (именно посещения, а не прочитания)няма да го коментирам...
  • "От никого не съм искала хонорар, никой не ми е
    предлагал хонорар, следователно не мога да
    отказвам нещо, което изобщо не съществува."

    Много си се минала. Всички взимаме по 140 лв. хонорар на публикация и по 20 на коментар. Ма ти не знаеше ли?

    (Че няма да се извиниш на хора, които след работно време си бодат очите с дивотиите ти и които наклевети - ясно е. Няма ненаказано добро.)
  • Костов, какъв ти е проблемът?
    Три пъти обясних и няма четвърти път да обяснявам едно и също,
    ако четеше коментарите ми под стиха, щеше да си в час
    и нямаше да ми пишеш все еднотипни, злобни коментари...
    Не съм наклеветила редакторките, това, че не съм знаела,
    че редакторките работят безплатно не е престъпление
    и не ми вменява вина, защото е нормално след като работиш
    някъде, без значение къде и какво, да получаваш
    и заплата, нали? Омръзна ми да ти обяснявам все едно и също.


  • "Изтрила си ги, за да не видят почитателите ми, положителните отзиви,
    които няколко човека от сайта ми бяха написали, нали Ники?"

    Боб Дилън считаше, че е унизително да наречеш някого свой почитател. Но пък и той няма толкова прочити в сайта "Откровение" (заглавието на сайта се мъдри с ей толчави букви отгоре), нито пък е завършил филология. Да оди да пее против войната без пари като е абдал-поет. Него време Дилън нямаше и "книжна стихосбирка", дето били курдисани Ева и Адам, Христо Ботев (прости, Войводо, за срамотната плюнка връз Челото ти) и др.

    "има само едно безидейно хленчене за безвъзвратно отишло си "славно"
    време, когато грозните селски Дулсинеи, изглеждали красавици
    в очите на наивните Донкихотовци, така както изглеждат твоите
    "гениални стихове", г-н Чернев"

    Наивен донкихотовец съм от отишло си време, Rimoza. В смисъла на цитата - изглеждате ми изключителна красавица! {} Ноблес оближе - щастлив съм, че отказахте хонорар от "Окровение" за "Потомци на Ева и Адам" и модераторите могат да идат на Сейшелите с мангизите.
  • Ена, може ли да бъдеш по-конкретна, как става
    това с двойно повечето читатели...?
    И нищо не си разбрала, от това, което се опитвам
    да ви обясня, кажи ми ти лично ще ръкопляскаш
    ли, когато под твоя стих, започнат да се пишат злобни
    коментари и насила няколко "доброжелатели" се
    опитват да те накарат да повярваш, че тяхното
    субективно мнение е вярното мнение и ти си
    длъжна да загърбиш твоето субективно мнение,
    да промениш начина си на писане за да им угодиш.
    Трябва да редактираш вече написания си стих така,
    че да се хареса на тях, а дали на теб ще се
    харесва в този му нов вариант, тях това
    изобщо не ги интересува. И всъщност какво
    излиза, че аз нямам право да пиша стихове,
    така както аз искам да ги пиша, трябва да
    угаждам на група вманиачени "гениални поети".
    И защо да го правя??? НЕ, НИКОГА НЯМА ДА ГО НАПРАВЯ!!!
    В това можеш да си сигурна и извинявай, но
    аз държа на субективното си мнение и няма
    никога да го предам, нито да го продам,
    за да угодя на някого си....
    Това е !
  • "Rimoza (Кръстина Тодорова): 26-01-2012г. 19:27
    "Уважаеми" Румене Митов, моя стих със заглавие "Трети март",
    публикуван в същия този сайт "Откровение" (можеш сам да видиш)
    е прочетен от 3010 читатели"

    А искаш ли след само три-четири дни да станат двойно повече?
    Мога да ги направя, елементарно е..
    Смешно... и жалко...

    Този стих просто не е направен добре, какво толкова обидно има в това?
    Откровено мнение, изказано от читатели...
    Единственото хубаво в стиха е, че си задавам въпроса КОГА ще загърбим егото си достатъчно, та "човешкото си несъвършенството да победим"...



  • "Уважаеми" Румене Митов, моя стих със заглавие "Трети март",
    публикуван в същия този сайт "Откровения" (можеш сам да видиш)
    е прочетен от 3010 читатели, да приемем условно, че 50 процента
    са го харесали и 50 процента не са го харесали, или ако
    ти се струва, че съм нахална и със самочувствие да приемем
    условно, че само 1000 читатели са го харесали, а 2000 читатели
    не са го харесали, можеш ли да си представиш как щеше да
    изглежда стиха ми, ако всичките тези 2000 човека, които условно
    сме приели, че не го харесват, напишат писмено злобните си
    коментари под стиха ми и започнат да ме обиждат, като се
    оправдават (както правиш ти и твоите приятели от групата на "гениалните поети", че уж това е градивна критика.
    Ако всички, които не харесват твоя стих например,
    които са на различно мнение от твоето, напишат субективните
    си злобни коментари под твоя стих, как би се почувствал,кажи ми,
    но честно и не забравяй, че могат да са стотици, хиляди тези,
    които имат различни естетически критерии, различно разбиране
    за поезията от твоето разбиране за поезията, можеш ли да ми
    отговориш, но честно?
  • Светлана, можеш ли да се аргументираш
    и да ми посочиш, точно в кой мой коментар,
    се съдържа това, което ти твърдиш?
    Цитирай ми поне една думичка от него,
    но май няма да можеш, защото такъв коментар
    НЕ СЪЩЕСТВУВА!!!
    .....................................................
    РР. Ако имаш предвид анализа ми на стиха на Чернев,
    на две места по-долу съм обяснила и сега пак за
    трети път обяснявам: НАРОЧНО НАПИСАХ ТОЗИ КОМЕНТАР,
    ЗА ДА ПОКАЖА НАГЛЕДНО И ДА ДОКАЖА НА ВСИЧКИ ВАС,
    КОЛКО ЛЕСНО МОЖЕ ДА СЕ ОЧЕРНИ, КОЙТО И ДА Е СТИХ,
    ОТ КОЙТО И ДА Е ПОЕТ!!!
    (Светлана, за да ти стане още по-ясно уточнявам,
    истинското ми мнение за стиха на Чернев,
    е различно от това, изразено във въпросния коментар)

  • Благодаря!!! Аз просто написах в коментара си, че желанието да търсим човешкия рай, да оправим несъвършенствата си...за които се пише в стиха, изобщо не съвпада с написаните от авторката коментари, за жалост...
  • Колко много подмазвачки, да ти се завие свят...
    Само не ми е ясно, защо толкова много държите
    да се подмажете на редакторките, каква точно ви е
    ползата не знам и не искам да знам, аз на никого
    не натривам носа, само отговарям на тези, които
    се опитват на мен да ми натрият носа, и доказателството
    за това е, че всички коментари са под моя стих, а не под
    стиха на редакторките или под вашите стихове. Съветвам ви
    по леко в лиженето на подметки и внимавайте да не си навехнете кръста, да не ви хване дископатия, макар че съм чувала да казват, че е лечимо, не е чак толкова фатално заболяване...
    За съжаление за злобата, завистта, подлостта и човешката морална
    деградация няма клиники и това няма да можете да си излекувате никога.
    Това, което изпитвам към вас е само съжаление, много сте жалки и смешни в своето неоснователно агресивно поведение.
    Написала съм стих, който не ви харесва, това го разбирам, но не разбирам как може това да ви извади от равновесие
    и да се превърнете в жалки подобия на човешки същества,
    които нямат никакво желание да дадат шанс на човешкото
    в себе си, толкова злоба, толкова грачене, само защото
    според вашето субективно мнение, стихът ми не бил поезия. Щом не е
    поезия, щом не отговаря на изискванията на сайта, ами тогава вашите
    любими редакторки да не бяха го публикували.Аз насила не съм карала
    никого да ми публикува стиха. Всеки автор има право, ако пожелае, да смени сайта и да отиде в друг сайт да публикува, в това няма нищо лошо и нищо фатално, нито за самия автор, нито за сайта, в който вече няма да публикува. Никога не съм твърдяла, никъде не съм писала,че без мен няма да има сайт "Откровения", това е смешно да се
    твърди, но също така е смешно някой да си мисли и да твърди, че без
    сайт "Откровения", няма да има Rimoza, защото Rimoza e
    съществувала, много преди да започне да публикува в сайт "Откровения" и ще продължава да съществува, без значение в кой сайт ще публикува. Това е "уважаеми" подмазвачки, приберете си отровните жила,
    макар много да се съмнявам, че ще го направите. Ще си изберете
    някоя друга "жертва" и ще започнете отново злобна атака, защото
    на всяка цена трябва да си извоювате читатели, че току виж такива като мен и подобните на мен ви отмъкнат и малкото читатели, които са ви останали, тогава какво ще правите. Ще бъде срам и позор за вас, нали? Толкова сте жалки и смешни и достойни за съжаление... Нямам думи...








  • белязани от завещани вини, упорито вървим
    към светлото в себе си, спъваме се в грешките,
    губим се и се намираме, но знаем, че можем
    човешкото си несъвършенството да победим
    и в здрави бели темели земния рай да вградим.

    Много се спъвате, много. Така светлото се отдалечава с всеки коментар на авторката. Тогава защо е писан този стих?! Май не излиза от ума и сърцето, а защото сърбят ръцете и айде да напишем нещо.
  • Чук, чук!
    Тука ли е психодиспансера днес?

    Само така, Rimoza! Натрий им носовете на тези редактори! Изненадай ги! Те не знаят какво ще загубят, ако си тръгнеш от тук и колко ще обогатиш някой друг сайт, който наистина заслужава.
    И не им вярвай, че нямат финансова облага. Кой работи за без пари? Имат и още как. Пък и с този интернет никога не можеш да бъдеш сигурна къде се намира Мая, Ники или някой друг редактор. Нищо чудно сега да е на Сейшелите и то благодарение теб. Прости им, че понякога прибягват до такива спекулативни изказвания, но това е за да не се дразним ние, които им предлагаме безплатно творбите си.

    П.П. Жени, 21 век сме. Медикаменти бол. Поддържайте цикълът си редовен повече години, че "изтрещяването" не е полезно никому!

    На добър път, Rimoza(Кръстина)
  • къса ми се сърцето...
  • Благодаря ти за въпроса
    ...............................................

    Когато Мигел де Сервантес започнал да пише романа "Дон Кихот", неговата цел била да напише роман, в който да осмее отминалата епоха на рицарите, епоха по която все още носталгично въздишали голяма част от неговите съвременници. През цялото време докато пишел, от първата до последната страница на романа си, Сервантес бил убеден, че описва героя си Дон Кихот така, че да изглежда в очите на всички читатели смешен, да се подиграват на наивността му, и всички да си направят извод, че е глупаво да съжаляват за безвъзвратно отминалата вече епоха на рицарите, да обърнат поглед напред към бъдещето, където според Сервантес хората ще живеят много по-щастливо. Когато написал и последната страница от романа си и го затворил, Сервантес бил твърдо убеден, че се е справил успешно с мисията си и че героят му Дон Кихот ще се превърне в един отрицателен събирателен образ на всички рицари. Но не станало така. Предстояла голяма изненада. Щом романът му попаднал в ръцете на читателите, вместо да буди присмех и подигравки, героят му Дон Кихот предизвиквал други чувства в тях, читателите се влюбили в Дон Кихот, обожавали го, възхищавали му се. Вместо да осмее, Мигел де Сервантес обезсмъртил епохата на рицарите с гениалната си творба. В неговия герой Дон Кихот, читателите виждали красивия човешки порив, непобедимия човешки стремеж да открива красивото и в грозното, да търси щастието и там където го няма, да вярва в любовта и когато не съществува. И така какъв извод можем да си направим ние всички тук и сега, според мен не е много трудно да се досетим и този извод е, че ЕДНО И СЪЩО НЕЩО ИЗГЛЕЖДА РАЗЛИЧНО, КОГАТО Е ГЛЕДАНО ОТ РАЗЛИЧНИ ОЧИ!!! ТОВА Е ИСТИНАТА!!! Затова никой няма право да иска от другите да приемат неговото субективно мнение за единствено правилното и вярното и да мисли, че другите нямат право на свое субективно мнение. Незачитането на тази истина в политиката се нарича диктатура, а в литературата се нарича цензура. Всички интелигентни и уважаващи себе си хора са наясно с този неписан човешки закон и доброволно го спазват!!! А тези, които са против... проблемът си е техен...!!!


    РР. Това, което написах за стиха на Чернев, вече съм обяснила по-долу,
    но с риск да стана банална, ще го повторя и тук, нарочно написах този коментар за стиха на Чернев, който е посветен на Дон Кихот, за да покажа нагледно и да докажа на всички вас, колко лесно може да се очерни, който и да е стих, от който и да е поет. Това е!!!
  • Благодаря!
    (Знам, че пожеланието не е искрено, а е от куртоазия,
    но казват, че написато пожелание се сбъдвало...
  • на добър път!
  • Изтрила си ги, за да не видят почитателите ми, положителните отзиви,
    които няколко човека от сайта ми бяха написали, нали Ники?
    И не си въобразявай, че си незаменима, сигурно си чела стиха на
    Вапцаров: " Аз паднах, друг ще ме смени и толкоз, какво тук значи някаква си личност" Дали ще публикувам в сайта"Откровения" или в някой друг сайт, на мен лично ми е все едно...
    .....................................................................
    Нямам право на два последователни коментара, затова отговарям тук и на другата ти колежка: Дали ще публикувам в сайта "Откровения" или в друг сайт ми е все едно...
  • аз и "моите приятелки", както вече разбра, няма да се ангажираме с твоите произведения, така че, за да публикуваш, имаш само един избор - автор +. честито!
  • Коментарите под "Орис на жена" изтрих аз. И щом смяташ, че някой е толкоз балам, че да ти качва произведенията без заплата, аз излизам в безсрочен отпуск спрямо твоята страница.
  • Изобщо не ме интересуват финансовите дела на работещите в сайта, интересува ме защо всички коментари под стиха ми "Орис на жена" са изтрити? И защо в продължение на няколко дни, този мой стих беше мистериозно изчезнал, нямаше го в сайта, все едно, че никога не е бил публикуван. Това дали някой получава или не получава пари за работата, която извършва, си е негов проблем, аз не съм виновна, че някой не получава възнаграждение за труда си, но моето лично мнение е, че би било логично и правилно да получава, разбираемо е, че няма как да знам, дали получава или не получава, нормално е да не знам това, както е нормално да приема за малко вероятен факта, че някой си губи времето някъде и работи безплатно , че не получава пари оттам, а от друго място. Всеки човек, следвайки логиката, съвсем естествено е да си мисли, че след като някой работи като редактор някъде, без значение къде, получава и финансово възнаграждение за извършената работа от него. Така, че извинявай, но ми е малко трудно да повярвам, че това, което говориш е истина, но понеже нямам никакви финансови претенции нито лично към теб, нито към сайта, ще ти кажа, че всъщност изобщо не ме интересува този въпрос, и ако съм писала нещо по него, то е било защото съм била предизвикана от Ники.След като вече ме информирахте подробно, ти и приятелките ти, вече ще знам, а колкото до извинение, вие сами, доброволно сте се съгласили да работите безплатно, защо аз да съм виновна и да ви се извинявам. Но пак ти повтарям, това изобщо не ме интересува и нямам никакви финансови претенции нито към теб, нито към сайта, така че СПОКО!!!
  • Rimoza! Преди всичко искам да ти кажа, че ако получавах пари за всяко нещо, публикувано тук от теб и останалите, при това така благосклонно предоставили ни ги безплатно (?!), след толкова години сигурно вече щях да съм на Сейшелите, а не да си сменям диоптъра на очилата! Ако си разбрала - хубаво, ако не - допитай се до по-умни и по-схватливи.
    "Незнанието на закона, не е оправдание." В случая - това, че ти не си правиш труда да четеш (защото, все пак, чукча не читател, той - ПИСАТЕЛ!) надписа, който излиза, след като си редактирала шедьовъра си: ВНИМАНИЕ: ПРОИЗВЕДЕНИЕТО НЯМА ДА ИЗЛИЗА В СПИСЪЦИТЕ ДО ПОВТОРНОТО МУ ОДОБРЕНИЕ ОТ РЕДАКТОР! (точно по този начин е написано) не е мой проблем, и не някой е длъжен да се извини на теб, а ТИ да се извиниш на Ники за това, че я обвини за изтриване на шедьовъра ти "Орис на жена".
    И ако продължаваш с нелепите си твърдения и обвинения, лично от теб ще поискам да ми превеждаш такса (каквато смяташ, че получаваме за заплата) за всяко едно твое творение, което смяташ да публикуваш занапред.
  • ,,Но знаем, че можем,
    човешкото си несъвършенство да победим...,,

    Дамммм... Въпросът е КОГА?
  • "Кисело е гроздето!" - казала лисицата и лигите и потекли...
    ...................................................................
    Никифоров, аз не се срамувам от нито един стих, който съм написала,
    така както нито една майка не се срамува от децата си, нормално е
    всяка майка да харесва децата си,нормално е всеки автор да харесва творбата си.
    Ето и доказателство, за това, което твърдя:

    ..........................................................
    ..........................................................

    ОРИС НА ЖЕНА

    Да си жена, значи да раждаш пролетта на света,

    сърцето си безвъзмездно на другите да раздаваш,

    от слънцето в себе си бели темели да градиш,

    като Икар към мечтите си дръзко да летиш,

    да обичаш и необичана, да простиш и непростимото,

    да се усмихваш дори тогава, когато много те боли,

    да си влюбена в живота, дори тогава когато горчи,

    да съхраниш човешкото в теб и в най-трудните дни.

    Да си жена, значи да си като седемцветната дъга,

    вълшебно да прераждаш небето след дъжда,

    да рисуваш усмивки, да пропъждаш всяка тъга,

    да лекуваш раните с нежност, топлина, доброта,

    в слепи дни да бъдеш Вяра, Надежда и Любов,

    да си Човек с главно „Ч” – изконен красив зов,

    да пазиш винаги очите си от криво огледало,

    да втъчеш своя нишка във вселенското одеяло.

    Да си жена, значи сама да ставаш, щом падаш,

    на омразата и лъжата ножа никога да не даваш,

    да не плащаш данък на светската лъскава суета,

    дори на врага си да подадеш чиста и вярна ръка,

    да не ти се свиди хляба с гладния да споделиш,

    пълната чаша с жадния братски да разделиш,

    за счупените мечти небето никога да не виниш

    и от нулата пак напред смело да продължиш.

    Да си жена, значи да си бяла магия неустоима,

    да надживяваш всяко зло със сила непобедима,

    в сърцето ти искрена обич за всички да има,

    да си и съпруга, и майка, и любима,

    с воля стоманена и красив устрем на Жар-птица,

    да сбъднеш орисията само на добрата жрица,

    да бъдеш като Феникс, винаги да оцеляваш,

    от мрака черен бяла светлина да сътворяваш.



  • Rimoza (Кръстина Тодорова):Изобщо няма да се учудя, ако след време се появи отново в сайта, но вече от името на друг автор... Но за да не направите тази фатална грешка, уведомявам ви, че е публикуван и в други сайтове и е включен
    в книжна стихосбирка.

    Ако и другия ти стих е като тоя, едва ли някой би се подписал под него
  • Костов, авторът на "Дон Кихот" не е Данте, а Мигел де Сервантес, невежеството ти в това отношение е достатъчно доказателство за това, колко много си "интелигентен" и "компетентен" Всъщност ти сериозно ли си вярваш, че само това, което пишете ти и другите от "гениалната" ви групичка, е най-правилното, най-качественото, най-съвършеното, че всички са длъжни да ви харесват, и ако не си вярваш, можеш ли да си представиш, как бихте се почувствали, ако всички ние останалите, които сме на различно мнение от вас, и не харесваме вашия стил на писане, започнем да пишем под вашите стихове, агресивни дидактични коментари със субективни оценки, и което е още по-лошо с незаслужени обиди и дори клевети. Можеш ли изобщо да си представиш, какво наистина би станало, ако всички, които не харесват стила на писане на някого, започнат да пишат заядливи коментари под неговия стих, нямащи нищо общо с градивната критика, коментари, които са само израз на агресивно поведение, продиктувано от мания за величие, продиктувано от това, че някой си въобразява, че само той знае, кое е "бяло" и кое "черно", че само той трябва да определя кое е "правилно" и кое "неправилно", че само неговото мнение е вярно, че всички други са длъжни да му се подчиняват, че всички други са длъжни да се променят, да започнат да пишат така, както той харесва, така както той мисли, че е правилно. Ако всички ние останалите, постъпвахме както вие постъпвате, ако вярвахме също като вас, че сме "гениални", тогава под всички стихове в сайта, щеше да има толкова много агресивни, "градивни" коментари, че стиховете нямаше да се забелязват, щяха да се обезличат на фона на толкова много "добронамереност", целяща да помогне на различните от нас да станат като нас, защото повярвай ми, тези, които са на различно мнение от теб, от мен, от всеки един от нас, са стотици, дори хиляди, и ако всички те писмено изразят мнението си, под твоя стих, под моя стих, под стиха на всеки публикуващ в сайта, тогава можеш ли да си представиш, какво наистина би станало, и как биха изглеждали всички стихове в сайт "Откровения"...


    ...................................................

    Нямам право на два последователни коментара, затова отговарям на Ники тук. И така, "уважаема" госпожо , твоята искреност изобщо не ме
    вълнува, защото древни мъдреци твърдят, че и убиецът е искрен, когато мотивиран от личната си омраза към някого вади нож и го убива.
    Колкото до стиха ми "Орис на жена", след като не е бил достоен за
    сайта, защо е бил публикуван, би било редно изобщо да не се публикува, след като само след няколко дни ще бъде изтрит. Стихът ми е публикуван в сайта на 21.01.2012 г. и няколко дни след това е изтрит, направо изчезна мистериозно, сякаш никога не го е имало.
    Освен това не съм получила (до днес) никакво съобщение от вас.
    Изобщо няма да се учудя, ако след време се появи отново в сайта, но вече от името на друг автор... Но за да не направите тази фатална грешка, уведомявам ви, че е публикуван и в други сайтове и е включен
    в книжна стихосбирка.
  • Когато изтривам произведение от база данни, изпращам имейл на автора, в който обяснявам защо съм изтрила текста. Относно горното произведение: не мога да приема за поезия един накратко преразказан библейски текст, който не носи и най-малък белег на поетичност нито като форма, нито като съдържание. Не се сърдете, че все още си позволявам лукса да бъда откровена.
  • "затова си
    вземам думите обратно, сега вече знам, те не са "гениални поети",
    може би са само "гениални читатели" (Ники и Славяна sensu Rimoza).

    Tози опит за хумор ми направи впечатление. В случая - отговор на коментари от автор, имащ себе си за интелигентен човек (впрочем и Тони Стораро се има за такъв, а Чарлз Буковски се съмнява). Инак въобще не бих се обадил във вградяването на земния рай в бели темели. Черновата му бе още по-драстична - как коментиралите са едно и също лице, вероятно Андромаха.
    Не съм влизал от маса време в сайта и помня стиховете на една от коментиралите. Затуй рекох да ви информирам, че закачката е неуместна.
    А пък за severyanin - вие си знаете. Човекът писал нещо различно от суперлативи и дай да му осер...да се изкажем връз работата му, че нямало нафора и лепидодендрон. В случая усмивките не ги отнася той.
    А понеже съм аморален подмазвач - "Потомци на Ева и Адам" е великолепие и наслада! Бедни, бедни, Данте, защо не се удави във фонтана Бранда в Сиена.
  • Никога и на никого не съм писала двойка.
    (Този коментар е адресиран за Ина)
    ..........................................................................................................................................
    ..........................................................................................................................................
    Нямам право на два последователни коментара, затова ще отговоря тук и на Костов. И така, г-н Костов, толкова ли е трудно да разберете, че както другите имат право да правят анализ на мои стихове, така и аз имам право да правя анализ на стиховете им, както те имат право на субективно мнение за поезията, така и аз имам право на субективно мнение за поезията. Вие сте този с голямото самучувствие,а не аз, вие сте този, който си въобразява, че само той може да прецени на кого коментарът е правилен и на кого не е правилен, не е никак трудно да стигна до извода, че го правите с цел подмазване, което меко казано не е положително качество, с което човек може да се гордее и
    наистина ви превръща в това, което сам се самоопределяте в коментара си под моя стих... Аз не съм ви казала в прав текст, че сте жалка морална отрепка, вие сам се разпознахте, изглежда не ви е било много трудно да го направите, защото всъщност кой друг би могъл да ви познава по-добре, от вас самия, нали...?


  • Да пишеш двойки на тези, които са на различно мнение от теб,
    е най-голямото доказателство, за душевна и морална елементарност,
    за безсилие и деградация на човешкото у човека. Колкото до това, което написах за стиха на Чернев, целта ми беше нагледно да покажа на всички, колко лесно може да се очерни, който и
    да е стих, на който и да е ПОЕТ, защото съвършена поезия не съществува, но дори и да съществуваше, нямаше да е ИСТИНСКА ПОЕЗИЯ,
    колкото и да е абсурдно ИСТИНСКАТА ПОЕЗИЯ НЕ Е СЪВЪРШЕНА и точно това
    я прави Поезия с главно "П", това е, останалото е само много шум за нищо... Пожелавам ти щастливо сбъднат ден и успех в писането на стихове, които да не бъдат съвършена поезия, а Поезия с главно П...!!! БЪДИ!
    ..........................................................................................................................................
    ПП.Този коментар е адресиран за Белла и понеже нямам право на два последователни коментара (когато пишех този коментар не знаех, че и Евгения ми е написала коментар) същото важи и за Евгения!
  • Прекаленото самочувствие ти пречи, да осъзнаеш истината, която ти се казва!
  • Иванова (Ина Порчева ): 25-01-2012г. 12:25
    Майко мила...
    Rimoza, наистина ли си чак толкова елементарна?
    А аз имах някакви заблуди за моментно заблуждение и настроение...

    Хвала вам, откровенци!
    Таковахте си... сайта!

    Защо ли се имате за нещо по- различно, госпожо Иванова-Порчева ?
    Вие го правите всеки ден, или смятате това за изконно Ваше право ?
  • Пак жалката морална отрепка се обажда, Кръстева. Тези занимателни разсъждения върху стих на Severyanin защо не са обнародвани под него?
    Хак му е на талантливия и фин човек, че е коментирал аргументирано "Потомци на Ева и Адам". Толкоз му е акъла - да бе друснал само "Разтърсващо, мила!", та да си получи дажбата "Благодаря, Валентин! Щастлив и сбъднат ден!". Тръгнал да гони Миаля като Кихот и да обяснява на Санчо за прозаизиран леснопис - сега ще си сърба попарата.
  • Мили Боже!
    Ти вярваш ли си на това което си написала като коментар?
    Когато бездарието е подплатено и с наглост...става нетърпимо...
    Странни същества обитават сайта
  • Чернев, цитирам по-долу последния твой стих, публикуван в сайта, според моето субективно мнение, този стих не е никаква поезия,това е сантиментален прозаичен преразказ, набеден за "гениален стих", който всъщност не е нищо повече от компилация на банални клишета, които меланхолично описват отсъствието на Донкихотовци в нашето съвремие, налице е дефицит от ярка и въздействаща поетична образност, има само едно безидейно хленчене
    за безвъзвратно отишло си "славно" време, когато грозните селски Дулсинеи, изглеждали красавици в очите на наивните Донкихотовци, така както изглеждат твоите "гениални стихове", г-н Чернев, с фалшивия си блясък и отсъствие на каквото и да било градивно, семантично актуално послание, в "незрящите очи" на малката групичка "гениални поети" в сайта, които се опитват да накарат другите да спрат да пишат стихове,
    за да има читатели и за тях, защото представете си, "глупавите читатели", които "не разбират" нищо и не знаят кои са "истинските поети" в сайта, които заради "грешна", "алогична" субективна преценка, предпочитат да четат "некачествени стихове", които нямат нищо общо с "истинската поезия", вместо да четат стихове като твоите и тяхните, "гениално сътворени" от "гениални поети". Цитирам по-долу твоя "гениален" стих, който всъщност не е нищо повече от сантиментален
    преразказ за "доброто старо време", компилация от клишета, банално съчетание на рими (съществителни със съществителни, глаголи с глаголи), да не говорим изобщо за това, че хорей, ямб и дактил "хармонично" съжителстват в стиха ти, а отсъствието на оригинални и въздействащи метафори, (всъщност метафорите май изобщо отсъстват), отсъствието на анжамбман, алитерация, анафора хипербола,оксиморон и всякакви други поетични средства, които правят от прозаичния разказ качествен стих, май изобщо отсъстват в твоето набедено за "гениално" творение, което според мен лично, според моето субективно мнение, изобщо няма нищо общо с истинската поезия...
    ............................................................................................................................................


    "В следобеда на ноемврийски ден

    внезапен конник пътя ми пресече,

    нахлупил вместо шлем пробит леген,

    в старинен рицарски костюм облечен.



    Запасал шпага, с копие в ръка,

    възседнал странен кон, отмина в здрача...

    Греша ли, стори ли ми се така?

    Наистина ли разпознах ездача?



    Не мина ли край мене Дон Кихот,

    сгрешил посоки, времена, идеи,

    дошъл да търси в моя сив живот

    изчезналата своя Дулсинея?



    Не знам!

    Но мярнах в гъстите мъгли

    на вятърните мелници крилете.

    Дали към тях бе тръгнал и дали

    воюваше все още с ветровете?



    Изчезна сянката.

    Един завой

    от мене скри и конника, и коня.

    Дали това наистина бе той?

    Ще мога ли сега да го догоня?



    Не вярвам!

    А и може би греша

    и уморените очи ме мамят,

    той язди кон, а аз вървя пеша,

    не съм и рицар, нито имам знаме.



    Край мен кипи реалният живот,

    а той е днес безмилостен, брутален

    и е погребал не един Кихот.

    А този тук? Не беше ли реален?



    Не знам!

    Но духа вятърът студен

    и пътят се топи полека в здрача.

    И няма донкихоти. В моя ден

    тълпи от санчопансовци се влачат."

    Р.Р. С ТОЗИ КОМЕНТАР ЗА СТИХА НА ЧЕРНЕВ, АЗ ДОКАЗВАМ, ЧЕ НЕГАТИВНА ОЦЕНКА ВИНАГИ МОЖЕ ДА СЕ НАПИШЕ, ДОРИ И НА НАЙ-КАЧЕСТВЕНИЯ СТИХ, ОЩЕ ВЕДНЪЖ ИСКАМ ДА АКЦЕНТИРАМ НА ФАКТА, ЧЕ ТОЗИ КОМЕНТАР
    НЕ ОТГОВАРЯ НА ИСТИНАТА ЗА СТИХА НА ЧЕРНЕВ, НИТО ОТГОВАРЯ НА ИСТИНАТА ЗА ДОН КИХОТ, НАПИСАХ ТОЗИ КОМЕНТАР НАРОЧНО, ЗА ДА ДОКАЖА НА ВСИЧКИ ВАС, ЧЕ Е МНОГО ЛЕСНО ДА НАПИШЕШ ЛЪЖИ И КЛЕВЕТИ ЗА ЕДИН СТИХ (ИЛИ ЗА ГЕРОЙ ОТ РОМАН) И ДА ГО ОЧЕРНИШ.
  • Към Момичето... (Стеси ): За увеличаването на шрифта при четене, може да използваш опцията, която е над текста и изглежда така:

    шрифт
    | + | - |

    С нея лесно всеки читател има възможност да "настрои" текста на подходяща за него големина със знаците "+" и "-"
  • Изкушавам се да се намеся. Не в спора - защото спор няма, има дребнава кавга с излишно философстване. Всеки има право да пише, но както казва Езра Паунд /повтарям се/, грях е всеки да публикува. Очевидно е - тук стих няма. Още по-малко - поема. Няма и поезия. Има библейски преразказ в началото и гола дидактика със съмнителен оптимизъм в края. Стихотворението е мерена реч - ако не римувана, то задължително ритмична. Тук е прозаизиран леснопис. Няма художествен образ, няма метафори, няма поанти. Творението има право на живот, но оценките са за него, а не за автора. Слаби стихове са имали и гениите. Време е хората в сайта, които са сигурни, че могат да пишат поезия, да се научат и да четат поезия. Това не е лесно, но е важно. И да се научат да уважават мнението на инакомислещите и на критикуващите. Защото това не са кавги на дребно. Съжалявам, но за мен "Потомци на Адам и Ева" не е въздействащо. А щом е публикувано, значи е пред съда на редактори и читатели. Да се уважаваме!
  • Стеси, този стих е публикуван от Ники,
    ако променя нещо по стиха, ще ми го
    изтрие, както направи с другия ми стих,
    със заглавие "Орис на жена", затова
    не мога да изпълня желанието ти и да
    заменя този шрифт с друг.
  • Кръстина, би ли направила текста една идея по-голям? Този дребен shift се чете наистина трудно.


  • "Свети и грешни, зрящи и незрящи,
    подвластни на добро и зло,
    танцуваме в шеметния ритъм
    на вселенското житейско колело"
    ......................................
    Поздрави!
  • Костов, не си ли съгласен с мен, че е много жалко, когато някой за да обърне вниманието върху себе си, си служи с неадекватни средства и се превръща в жалка морална отрепка...
  • Ехх, Rimoza, де да можеше двамата (и аз съм висшист, но не филолог, а вдигане на тежести във ВИФ и затуй боравя с изречения по-къси от осем сантиметра монитор) да бяхме само гениални читатели, а Комедвенска да пишеше. Ама на - все наоборот.
    Няма да се предаваме и поддаваме на критиките - съмненията в себе си са за интелигенцията!
  • Не знаех, че Ники и Славяна са само читатели,
    не знаех, че те не пишат стихове и затова си
    вземам думите обратно, сега вече знам, те не са "гениални поети",
    може би са само "гениални читатели"... Щеше да е много смешно,
    ако не беше много тъжно...
    ..........................................................................................................................................
    РР. Ники, ти си със статут публикуващ редактор, би ли ми обяснила, къде изчезна мистериозно стихът ми със заглавие "Орис на жена", публикуван на 21.01.2012г. 05.47 и защо изчезна?
  • Всеки има право на мнение, аз разбирам, че не ти харесва моя стих и моя начин на писане, и в това няма нищо лошо, това е нормално, нормално е едни да харесват, а други да не харесват стиховете ти, но ти защо не можеш да разбереш, че твоето субективно мнение, не е в състояние да ме накара, да започна да харесвам това, което ти харесваш, да започна да пиша така, както ти харесваш, с други думи да променя моето субективно мнение, моя стил на писане, за да ти угодя на теб. Колкото ти имаш право да вярваш в твоето субективно мнение, толкова имам право и аз да вярвам в моето субективно мнение, аз не те карам ти да се променяш, защо ти искаш мен да промениш. Просто не ме чети, толково ли е сложно да го разбереш и толкова ли е трудно да го направиш. Чети тези поети, които ти харесват,моите стихове ги подминавай,щом не ти харесват, но аз няма да променя стила си на писане заради теб, и заради такива като теб, ти не можеш насила да ме накараш, да имам еднакво мнение с теб.

  • Не е речено да е класически стил, но все пак е хубаво авторът предварително да е наясно какво ще пише - бял стих ли, свободен ли, защото твоето е някакъв микс от няколко стилове и това разваля естетическия му вид.
    А аз май за пръв път те чета, и как можеше да знам дали ще ми хареса написаното преди да те отворя
  • Прекрасната поетеса не значи, най-талантливата поетеса,а още по
    малко значи, че може да си въобразява, че само тя разбира от поезия,
    че само нейната субективна оценка е вярната, ако беше умна шеше да
    си наясно, че няма нито един ПОЕТ, който би могъл да се похвали, че
    всички харесват всичките му стихове, нормално е едни да харесват, а други да не харесват, в това няма нищо лошо, лошото е, когато някои като теб се самозабравят и си въобразяват, че са "ГЕНИАЛНИ ПОЕТИ" и само те имат право да пишат стихове, те и другите подобни на тях,
    а всички останали са длъжни да спрат да пишат стихове, щом не желаят да се променят и откажат да пишат така, че "гениалните поети" да ги харесат.
    ...............................................................................................................................................................................................................
    Нямам право да пиша два последователни коментара, затова отговарям на Валерия тук. Няма правила и никъде не е писано, че трябва непременно стиховете да се пишат в класически стил. Никой не те задължава да ме четеш, щом не ти харесва моя стил на писане.

  • Rimoza, а кои са талантливите поетеси?! Може би тези, които ви ръкопляскат?
    Няма да коментирам съдържанието на написаното, но много ми е странно римуването - на места със съседни рими, а на други направо жива проза. Получило се е "манджа с грозде" в крайна сметка.
  • Благодаря, Белла, за мен е "висока
    чест", "талантлива поетеса", като теб да
    си губи от ценното време, за да ме чете...
    Благодаря, Славяна, същото важи и за теб...
    Благодаря, Ники, същото важи и за теб...


  • Поезия? Не мисля!
Предложения
: ??:??