Feb 5, 2009, 2:48 PM

55 Минути Вселенски Смях (2004) 

  Essays » Students
1587 0 0
2 мин reading

Надявам се Юпитер (планета от Слънчевата система) най-после да избухне. Да избухне в смях и тоновете му да се понесат из цялата Вселена, тонове на истеричен, безбожен смях, на лудост, на веселие. Надявам се експлозията на този смях да е толкова силна, че ние тук, на Земята (планета от Слънчевата система, обикаля около Слънцето по елиптична орбита за 1 звездна година; формата и е геоид, с добро приближение - ротационен елипсоид, повърхност =  ....., км2, обем = ..... км3, маса = .......кг., средна плътност = .....кг./м3, геоморфоложко развитие - ....) да я видим .... точно 55 мин. Надявам се всички малки човечета, насочили сложните си апаратури и уреди към висините, да се посмеят заедно с Юпитер. Да им се изпотят очилата от смях дори. Да се хванат за плешивите си глави и възпълни кореми (или за дългокосите си глави и стегнати, спортни кореми; или за умерено окосмените си глави и умерено отпуснати кореми ... все едно!) и да пожелаят най-искрено да се пръснат от смях, също като Юпитер. Да изтръгнат от себе си най-смешните сълзи и да потанцуват в ритъм с многогласния Вселенски Rock'n'Roll. Да хвърлят шапките си, обувките си, вратовръзките си, умовете  си  нагоре, и да се почувстват доволни и пълноценни. Да заобичат (отново?) жените си и да погалят децата си ("Толкова много са пораснали, Боже, как лети времето!"), обзети от междувселенска любов. Да бъдат, да бъдат!
Но едва ли...
И човечетата с телескопи и сложни уреди, и тези без, няма да се смеят. Никой няма да се смее!
Защо?!
Няма да се забавлявате?!
Нима не се забавлявате?!
Ето, вижте, Юпитер е погълнал със смеха си цялата Вселена, обладал я е и я е подчинил. Нали вие сте тези, които ЗНАЕТЕ! Прогнозирате, предсказвате, изчислявате?! НЕ, ВИНАГИ ЗНАЕТЕ!!! Знаете смисъла на живота, преходността и безсмъртието на любовта, познавате цвета нa омразата и вкуса на радостта, грях и изкупление, догма и ценност, правилно и грешно... всичко!!! Разчленили сте на клетки бъдещето и отдавна сте аутопсирали миналото (вече безброй пъти!) - то лежи голо, мъртво и ясно под вашите всемогъщи окуляри.
Подчинили сте Природата!
Защо Юпитер се смее? След колко светлинни години ще достигне прашец от този смях и до нас? Какво са 55 мин. смях в сравнение с цял човешки живот? А с вечността? Колко галактики ще затанцуват в опиянение около нас - оплодени от смеха му?
Попитайте вашите Богове - те имат всички правилни отговори! Попитайте вашите машини - те знаят много повече от Боговете ви! Попитайте себе си - нали вие сте тези, които създадохте Боговете и ги въплътихте в машини!
Защо мълчите!!!
Нима не знаехте кога Юпитер ще избухне (в смях)?
Защо се смее Юпитер?

© Александра Симеонова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??