Jun 14, 2009, 9:12 PM

Балон 

  Essays
797 0 2
2 мин reading

БАЛОН

 

      Любовта е като балон. Ако не се пукне, ще издиша.

      Гледам хората как по сватби окичват колите си с балони. Вчера си намерих един такъв, зелен, и си пожелах и аз щастие, та макар и за кратко, докато издиша балонът. Е, или просто беше желание да си открадна малко щастие от непознати за мен хора. Рекох си, те пък може и да са по- щастливи… Ама всякакви цветове балони. А като се ожени човек, се започва. Най-напред се пуква червеният балон, невинността. А пукне ли се тя, започват съмненията относно почтеността и верността на човека до тебе. Тогава започваш да виждаш неща, за които сякаш преди си бил сляп и ти проглеждаш за истината. Тогава неминуемо се пуква и вторият балон, на познанието. А той като се пукне, се спуква и този на удовлетворението, защото човекът разбира, че неговата половинка съвсем не е това, което е искал за себе си в този живот. След като разбере това обаче, се спуква и червеният балон на любовта. Сякаш сърцето ти се изпразва от съдържание. Чувстваш се пуст, самотен… Той обаче спука ли се, започват караници, спорове, обиди, претенции за това или онова, доминиране и незачитане човека дo теб. Спукал се е синият. А това увеличава напрежението и в розовия балон и той се спуква, защото изчезва и способността да  сме великодушни един към друг и да си прощаваме. И  започва едно непрекъснато конкуриране между двамата за щяло и за нещяло, само и само да бъдат изтъкнати достойнства, които в повечето случаи не притежаваш. Така животът ти се превръща в живеене на старозаветния библейски принцип око за око, зъб за зъб; Ще видиш ти кой съм…. А като се спука и този балон, то нищо не остава .

      Това е семейният живот, приятели. Но все пак е неизбежно. Трябва човек да създаде семейство. Няма как. Трябва да минеш през седемте балонени фази на брака, за да разбереш, че не само любовта,  а то и целият живот човешки е купчина разноцветни балони.

      Наблюдавай вратата на някой съсед, у когото скоро е имало сватба. Първият балон от окачените на входната му врата, който ще се спука, показва от коя част на духа ще тръгне назадъка в това семейство.

     А в своето забеляза ли откъде започна всичко?

     Е, в крайна сметка най-добрият вариант от балонизацията на един семеен живот е балоните ти просто да си издишат. Поне ще си омръзнете без да сте се карали и наранявали, без да сте убили любовта. Така в края на живота на човека, близките спокойно ще могат да закичат вратата като за сватба.

 

PPSS: А балонът, който намерих, изтрая доста време преди да издиша.

          

                     Щастливци!                                                                                 

© Албена Стефанова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??