Nov 10, 2024, 1:52 PM

Data setts 

  Essays » Students
82 1 4
1 мин reading

  ...Десети Ноември ми купи палтенце... Или беше девети Септември? Вярата ,че от една дата Слънцето ще промени пътя си, ще настане вечна пролет и всички хора ще пеят заедно е жива, въпреки очевадната истина, че една дата не може никога да е сама. Моето раждане си е девет месеца важни дати от които датата на зачеване е по важна от рождената. По сериозен е проблемът с Исус Христос. Както и Папата отбеляза, логично е да се празнува на 01.01 след като от раждането му започва новото летоброение. Вместо това църквите празнуват по свое усмотрение и в нета ми честитят няколко пъти. 

Така е заради Януари. Двуликият бог Янус гледа и двете години и не принадлежи на нито една от тях. Както и Фебрициите ( дните на мъртвите), които след няколко корекции на календара се разраснаха до цял месец ( почти). И сега пишем Декември за 12 месец, въпреки,че името му е десети. Като декада и дециметър. Ноември е девети като нонет, октомври осми като октет и така до Юлий и Август. Които освен императори са и богове. Езически. Като въпросният Янус Марс,Аврора, Мая...

Езическите богове не са най- странното в църковния календар. Скоро празнувахме Архангел Михаил. Както подсказва името му, не е нито светец нито Апостол или великомъченик. Ангел е.Главен. Ангелите не са момченцата, които рисуват художниците след Рафаел. Те да същества с неопределен брой крила , глави и какво ли не, но не и розови дупета.  Те са безполови!Така че празнувахме нещо като лош сън!

Бог като самодостатъчен също е безполов. Внука ми е убеден, че бащата на малкия Христос е създал мъжете (HOMMES) а майка му - жените. И не е единствен!

Исках да кажа да не робувате на дати. И да не чакате нищо от тях. И десети ноември не донесе нищо освен замяната на член първи с много членове. Пълни!

© Слав Коруба All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • vega666 (Младен Мисана)
    Младене и заплатата си съм давал за вестник Демокрация и в стачен комитет съм бил и в комисиите член наблюдател застъпник... Каквото можах направих. Истината е ,че правителствата на СДС бяха слабички!
  • Митко Гестапото ще те черпи, Слав - за последното изречение! Нека има провокативни материали - приветствам това. Но 10 ноември донесе много неща. Едно от тях е свободата на словото. Сега публично и практически безнаказано, можеш да псуваш президент, парламент, лидери на партии, всичко каквото ти душа сака! За подобно нещо преди 10 ноември можеше да се осъмне в Белене и там да нахранят с теб прасетата. Комунизмът е най-гнусното и уродливо нещо на тази Земя. Затова да не го превъзнасяме.
  • palenka (П Антонова)
    Чудо до чудо! Забравящ,че е родил сам себе си, сам се е принесал в жертва и сам се е възкресил! Това са дълбоки работи, неразбираеми за нас!
  • Добре де, щом Бог е безполов, а е заплодил Дева Мария... т.е. за забременели девственици знаем как може да се случи, медицината го е обяснила. Сега и друго ми се изясни, че е възможно и жена да забременее от непродуктивния си мъж и без да е изневерница. Просто чудо и край по въпроса!
    Мъже, каквото и да се случи, помнете, че жените са невинни винаги!
Random works
: ??:??