Jan 16, 2010, 7:17 PM

Доверието или подозрителността са печеливша стратегия в бизнеса? 

  Essays » Students
7726 1 2
2 мин reading

 

 

 

 

Излишно е да споменавам, че живеем в материален свят, където всеки се опитва да прецака другия заради личната си изгода. Гледаме и достатъчно филми, където братя или бизнес-партньори се избиват помежду си, защото си мислят, че единият мами другия. Колкото и да е тъжно, реалността не се различава - вече никой не вярва на никого.

За съжаление в днешни дни под думата бизнесмен се разбира безскрупулен човек, готов да забогатее на всяка цена, подозрителен дори към сянката си. На върха винаги е самотно и това се дължи може би на мнителността на хората, загърбили социалния си живот в името на успеха.

Преди всичко трябва да разчитаме на себе си, но в свят на хищници е добре да се обградим с хора, на които имаме доверие, независимо дали става въпрос за работното място или за всекидневието.

Не бива обаче да бъркаме доверието с наивност, макар че двете понятия често се преплитат. Наивният човек вярва на всичко, което му се каже. Той е слепец за лъжите на хората около него и затова става мишена на измами и никога не успява в живота. Наивността му често граничи с глупост. Доверчивият човек се различава от наивния по това, че има по-реална преценка за нещата и по-трудно може да бъде излъган. По-трудно, но не и невъзможно.

Подозрителният от своя страна живее в постоянен страх от предателство. Той няма хора, на които да разчита, съмнява се във всичко и никога не се отпуска. Почти невъзможно е да бъде излъган, но и рядко е щастлив.

Печелившата стратегия в бизнеса, а и в живота, е да съчетаем доверчивия и подозрителния и да дадем гръб на наивния в себе си.

В свят без скрупули, управляван от пари, никога не знаеш кой може да ти забия нож в гърба. Но стоейки настрана от останалите и в страха си да не ни предадат, често се оказваме в капана на самотата.

Не разбирам от бизнес и нямам намерение да се занимавам със, но според мен рецептата за успех е чаша доверие, лъжичка подозрителност и голяма доза амбиция.

Вярата в себе си, но и доверието в другите, е печелившата стратегия за постигане на целите, които си поставяме. Защото сам човек бизнес не прави!

 

 

 

 

 

© Марти Петрова Стефанова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??