Aug 15, 2012, 10:34 AM

Дървото на Живота 

  Essays » Personal
2761 1 9
1 мин reading

Замисляли ли сме се колко безполезни и празни думи изричаме всеки ден. Подмятаме и си играем с фразите, без да им придаваме голямо значение и стойност. Обезценяваме стойността им някак дори несъзнателно…

А думите, какво са те? Извор на живот и изказ, както са безбройните листа, носещи живителните сокове на едно дърво. Дърво, което всеки един от нас притежава – Дървото на Живота.

 Средно за един ден ние изговаряме 31500 думи, малко плашещо е, ако си зададем въпроса: “Kолко от тях притежават истинска стойност?“

 Ако за всяка наша дума от нашето дърво на живота пада по лист, за ден са - 31500 листа падащи на земята, 31500 думи, които не могат да се върнат обратно. Не загива ли и дървото по някакъв начин, увяхващо духовно за Истинския живот, то изпада в състояние на самовглъбеност! А какво ли ще се случи, щом се отрони и последният лист, предизвестяващ и нашия край?

А ние говорим ли, говорим, не се спираме за миг… Сякаш ни е страх от тишината, от обсебващата тишина, в която можеш да чуеш най-дълбоките cи и съкровенни мисли…Страх от това - да останеш сам със собственото си Аз…

 Запълване на празното пространство с празни думи… Има ли смисъл?!?

 Преди да изречеш нещо, спри и се замисли… Всяка дума е ценна пази я, не я хвърляй напразно, ако знаеш, че не би била разбрана и оценена истински. Скътай я като съкровище в сърцето. Думите те са ехото на същността ни, те носят в себе си не просто послание, а Съдба…!!!

Замълчи… и Притихни… Почувствай тишината… В тишината ще намериш истината… за себе си…Hе е страшно, не си сам, ти си със своето – Аз!

Време е за личен разговор

© Сара Дочева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Да, наистина филма ме вдъхнови и реших да пречупя идеята през моя гледна точка!
  • Прекрасно написано, да не би филма с Еди Мърфи да те вдъхнови . В случай, че не си го гледала, казва се "A Thousand Words". Всичко иначе е напълно вярно и се съгласявам с всяка твоя дума - самият аз не обичам да говора много и празните думи, които наричам "лястовички" само ме изнервят. Не спирай
  • Оправено е
  • Сара, оправи си заглавието (Дъровото на Живота).
  • "ти си със своето – Аз!"

    Е, това ли ти е идеалът?

    Сара, ако ще размишляваш и пишеш за тишината и безмълвието, рано или късно би трябвало да опиташ да се запознаеш с исихазма, колкото и "твърда храна" да е той, а ти - в момента, пеленаче!

    Поздрав със <a href="http://www.youtube.com/watch?v=nqbwVEVXZQY">Sara</a>
  • Благодаря
  • Страхотно е!
  • Въпрос на култура е. Има народи, при които мълчанието е начин на общуване. При нас мълчанието изнервя.
Random works
: ??:??