Oct 29, 2021, 6:23 PM

Електрони и супергерои 

  Essays » Phylosophy
1091 3 27
1 мин reading

    Изразителите на човешката болка ще бъдат заместени от хладнокръвните калкулатори на човешки успех и неуспех единствено с оглед на материалното. 

    Истината е, че духовното никога не е било по-материално и на глобално и на индивидуално ниво. Виртуалната мрежа от кабели и байтове е на път да измести изцяло вътрешната душевна мрежа от чувства и уединени преживявания. Подемът на технологиите поведе парада на виртуалното съществуване – което е първа стъпка в посока на обезличаването, обездухотворяването и обездвижването – както физическо, така и духовно. Мрежата дава готови решения на проблеми, за чието съществуване дори не сме имали шанса и да помислим. Музиката е файл, висящ на десктопа. Киното е на екрана на компютъра, общуването е кодирано върху клавиатурата. Реалността, запечатана в снимки постоянно ни убягва – заключена е между моментното кликване на бутоните download & upload. Срещите с личността се заключават между моментите на file sent & file received; иконки за smile, hello & good bye. И най-лошото е, че тази виртуалност замества изцяло стария смисъл, подменяйки го с нов – започващ от копчето за turn on и завършващ с момента, в който на екрана на безразличието се изписва Windows is shutting down. Your life has been shut down.

 

2009

 

© Хел All rights reserved.

Лято, слънце, море, щастливи летовници, чайки, пуканки, пясъчни замъци, родители и деца, въздушни замъци, родители и деца, замъци, родители и деца, руини от замъци, родители и деца, пуканки. И още много пуканки. Това са участниците в трагикомедията, появяват се епизодично и циклично, и пак, и пак.
Н ...
  1137  16 
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Честита Нова година, Миночка! ЧНГ на всички! Бъдете здрави, щастливи и усмихнати! ✨
  • Самовила, честита Нова година, нека тя ти даде всичко онова, което старата забрави! Бъди!
  • С новым годом 2022, Сенилга!
  • Счастливого Нового года!
  • Тези технологии вече са навлезли и постепенно заменят нискоквалифицираните кадри. Висококвалифицираните ще е трудно да заменят. Деградацията е вече започнала, но все още е в начален етап. Човекът ще трябва да еволюира за да се адаптира към промените в света. Благодаря за прочита, Димитър!
  • Аз също съм на мнение, че технологиите ще унищожат човека. Представяте ли си като навлязат и роботите и заменят хората с професиите. Както дигиталните технологии заместват чувствата, така роботите и липсата на труд ще доведат до деградацията на човека.
  • То и такъв филм имаше с Аманда Сейфрид - тя беше хакнала системата и беше станала неоткриваема и "невидима" за нея и помагаше и на други да я хакват.
  • Идеята е, че няма значение реалността, а как се чувстваш. Добивайки виртуални крила в същото време ставаш зависим и лесноманипулируем, а масовата психоза е много силна част от психологическата (студената война). Чувствайки и живейки си като какъвто си искаш се демотивираш да правиш каквото и да било в реалността.
  • Ми не ми хареса идеята да живееш в коптор и да се зомбираш до такава степен от виртуална реалност, че да забравиш на кой свят си. По 3Д анимации не си падам и затова му удостоих максимум 15 минути. Тъй-че номера на Зукърбърг при мен няма да мине, освен ако не ми имплантират чип насилствено.
  • Ми бъдещата лудница на Зукърбърг е "пророкувана" от Спилбърг в 3Д играта с елементи на филм "Играч първи, приготви се". Нищо особено интересно откъм графика, сценарий или режисура, но пък страховито ако се случи наяве.
  • Мастър, и аз ти благодаря за искрения коментар.
    Ив и Миночка, този текст е отпреди ерата на телефоните, които са още няколко стъпки в дълбокото, но все още не чак дотолкова, че да затънем безнадеждно в мрежата. Но явно това предстои - видях го с очите си в един от последните филми на Спилбърг, който не можах да догледам, а той по принцип ми е един от любимите режисьори.
  • По този въпрос се замислих при едно пътуване за Америка. В самолета да мен, седеше двойка млади и симпатични хора. Полетът до Хюстан траеше 10 часа. През цялото време не си казаха нито дума, загледани в айфоните си, само два пъти се целунаха и толкова. Как не им изтекоха очите и до днес се питам!
    А какво ще бъде, ако имат и дете?
  • Самовила, говориш самата истина. Ние сме от наистина последните. След нас няма да има. Убеден съм. Благодаря за искрения и точен коментар от твоя страна. Той означава твърде много за мен, а предполагам и за останалите. Поздрави на всички автори в сайта. Вие правите твърде много. Повярвайте ми. Твърде, твърде много.
  • Сенилга, много добре си обяснила информационния апокалипсис в твоя текст, който е наистина пробуждащ.
    Благодаря, Мастър, за отзива.
    Ив, аз съм го разбирала добре тогава, а и все още сме на този етап. Но скоро ще нагазим в дълбокото и може да се окаже някой ден, че в Откровения се намират забранените апокрифи на последните будни, а сайта да изпадне в немилост и да стане достъпен единствено от някой даркнет (това в случай на дистопично развитие на обществото). А аз просто ще напиша друг текст, този си е пълен и ясен за този отрязък от време от 12 години.
  • Качествено изпълнение.
  • Да, соберётся как-то на одной платформе всё человечество - та ещё компания, если тот же Мъск не пойдёт(как Ленин когда-то) другим путём, например этим
    https://otkrovenia.com/ru/prose/kak-zovut-lukinichnu
  • Сенилга, в днешно време всеки е супергерой зад клавиатурата. Онлайн можеш да бъдеш всеки, който пожелаеш. А в новата "метавселена" сигурно ще можеш да бъдеш кралска особа, президент на САЩ, супер герой от какъвто си искаш пол. Мисля, че скоро ще влезнем в матрицата чрез чиповете на Илон Мъск.
  • Мы бы в средневековье не выжили...
    Супер герой нашего супер времени в супермаркете)
    Классная тема!
  • Да, съвременният Сънчо стана постепенно все по-пластмасов, а накрая и съвсем изчезна 🌟🌃😴
  • Аз не съм толкова крайна - и фантастиката създава креативност, въображение..а и всяка книга също е едно малко "бягство" от действителността. Ако не може да работиш това, за което си създаден, тогава чрез хобитата си със сигурност може да изживееш и развиеш своите търсения... И ние едно време гледахме "лека нощ, деца" като препарирани , но много пластмасово стана съвременното човече..
  • Ами целта е ясна - да направят хората немислещи. Защо да не мога да избягам от реалността с хубава книга например. Но класика, защото в днешно време се бяха от реалността и с т. нар. фентъзи, което освен, че е загуба на време не знам дали може да те провокира да мислиш. Може би единствено ако е някаква символична презентация на реалността.
  • Така е. Имах предвид "оправданието" - няма връзка с това, на колко години си и какво те заобикаля, а с вътрешния ти свят, с характера, с нивото ти на обективна преценка и други неща. Но съм съгласна, че едно от тези "други неща" е средата, в която растеш.
  • Ами да, Калина, ние имаме избор, защото познаваме "преди" и "след", но всички родени преди 20 години и свикнали до голяма степен с виртуалното ще изядат всичко, което им се поднесе в лъскава опаковка. То и аз усещам голяма зависимост отдавна, а какво остава за тях... ще се слеят с виртуала.
  • И да, и не - може всичко да ти сервират, ти всичко ли ще изядеш. Имам предвид елемента на "защо ми правят това" или "те ми го направиха"..ми направи им го и ти , шегувам се, но ми схвана мисълта - нищо не се случва без изявено или мълчаливо съгласие. Ако нивото на съвременната автоматизация е плод на човешкия мозък, то значи същият този мозък би трябвало да прави изборите, от които да не страда. Просто споделих и друга гледна точка.
  • Зукърбърг е пълен тъпак, а метата е предназначена за безмозъчни зомбита без фантазия. Има поне 1000 по-добри начини да избягаш от реалността. Но доколкото чух тази мрежа ще е предназначена за по-младите, които са вече достатъчно зомбирани и без това. Може би готвят общество от роботи.
    Но ние поне сме късметлии, че сме живели истински и все още имаме избор.
  • Само Зукърбърг е пуснал ковида - да му напълним метата 😎
  • Миг, то е ясно, че един ден човечеството ще си възвърне хармонията, но дали ще го доживеем това е въпросът. Ето сега става все по-лошо - Зукърбърг ни готви виртуална "метавселена", в която ще бягаме от все по-суровата реалност.
Random works
: ??:??