Витгенщайн не открива топлата вода. Хората отдавна правят разлика между: "Мисля, следователно съществувам." и "Козата си сака пръч." Още повече, когато половината българи носят български имена, а другата половина се казват Зюбюл или Ахмет, ставаме много чувствителни на тази тема. С лека парифраза цитатът би звучал по-съвременно и тематично: "Границите на моя език са граници на моя град." И "село" може, но няма мелодичност. Езикът може би е знак за държавна принадлежност, но само на хартия. А какво е едно листче пред един як, препечен немец на плажа в Албена?! Днес използваме думата "немски" вместо "германски", защото едно време българите, чувайки немска реч, са мислили, че говорещият е ням (от там идва и "немски").
Що се отнася до вътрешния свят на едного, Витгенщайн е в грешка. Думите на Декарт с нищо не превъзхождат тези на малкия Иванчо от вица за козата и пръча. Въпреки това, дълбоко подозирам, че ако философът ми беше съвременник, щеше да отговори на моята софистика с аргументи, подчертаващи разликата в интелектуалния багаж на Декарт и този на Иванчо. Тук спор няма - езикът недвусмислено показва колко умен е човек, как разсъждава, какви ценности и интереси има. Ако има перфектна дикция, ясно и сбито изразен поток на мислите, чувство за хумор, то си имаме работа с интлигент. Но ако "разтура седенки"...
Всъщност какво има зад границата на езика? Нищо. Защото няма граница. По времето на Витгенщайн е имало, но вече няма. В света почти не останаха граници.
Език без граници. Може би... предстояща премиера!
Понеже съм мислил доста върху точно това изречение на Витгенщайн, коментирам.
Точно нищото зад границата на езика вълнува Витгенщайн. И каква е тази дума "нищо"? Нищо или нещо? Дума или липса? Ако има дума, има име. Получава име всяко нещо, което е в границите на езика. Останалото.... е доста съмнително.... по принцип.
Попитай себе си, приятелю, не ЗА Витгенщайн, Иванчо и Декарт. А ЗА края на всичко, което можеш да изречеш.
В крайна сметка, ако аз не напиша себе си и паролата, далеч ще остана за нашите общи граници...
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.
Понеже съм мислил доста върху точно това изречение на Витгенщайн, коментирам.
Точно нищото зад границата на езика вълнува Витгенщайн. И каква е тази дума "нищо"? Нищо или нещо? Дума или липса? Ако има дума, има име. Получава име всяко нещо, което е в границите на езика. Останалото.... е доста съмнително.... по принцип.
Попитай себе си, приятелю, не ЗА Витгенщайн, Иванчо и Декарт. А ЗА края на всичко, което можеш да изречеш.
В крайна сметка, ако аз не напиша себе си и паролата, далеч ще остана за нашите общи граници...