Feb 23, 2016, 8:53 PM

Как да придобиваме от природата ЖИВА и здраве 

  Essays
945 0 0
5 мин reading

Придобиване на здраве чрез природата – практически подход

 

За здравето може да бъдат полагани елементарни ефективни  техники и подходи. Тук ще се спра на въздуха, водата, земята, плюс слънцето, реката и дърветата – подход било натурален или - въображаем – ще дам модел, който може да бъде прилаган винаги тъй като всичко, свързано с щастливия живот, който всички искат, опира до доброто самочувствие, което произтича (пък) от здравето, лично наше или това на близките ни хора. Това е така, защото ние може да сме здрави и почти щастливи, но близките ни да са вече стареещи, болни, отпадащи – следователно придобиването на енергия от Природата е една постоянна потребност... Ето защо  идеята ми тук е направо да дам модел за придобиване на „ЖИВА“ – така се нарича енергията, която се съдържа като магнетизъм – етерната енергия в природата – „жива“-та – индусите я наричат „прана“. Тази енергия е необходима за тялото, психиката, за ума и още за душата...

 

Та, започвам описанието на модела. Отиваме в природата реално или въображаемо при една река да речем, или езеро, море и т.н. – там има дървета, слънцето грее от синьото небе... Ако медитираме е необходимо да сме спали преди това, ще рече отпочинали, най-добре през нощта - представяме си едно място където сме били, но ние имаме право въображаемо да променим мястото, според нашите нужди – да сложим, или да „пренесем“ на това място въображаемо ДЪРВЕТА, при които сме ходили много пъти – силни, голями енергетични дървета или някоя скала и реката може да „сложим“ на това място, ако я няма. А може както казах просто реално да отидем на такова място, като например езерото на Панчарево, река Искър, Джерман и т.н., и там да проведем в натура сеанса – това няма съществено значение – въображението е ПОЧТИ същия проводник на ЖИВАТА както и реалното съприкосновение с природата. Та, отишли сме така или иначе в природата, където има примерно,  река, слънце, въздух, разбира се, лек ветрец подухва – тук има четири дървета – винаги помнете рисувам ви условна ПРИМЕРНА картина – СМЪРЧ, КЕДЪР, ДЪБ И ЕДИН ГОЛЯМ КАМЪК. Може да има ябълка, върба, ясен, люляк, круша, акация – това няма особено значение – всичко в природата съдържа енергия и чувства...

И така, отишли сме там, на това красиво място, отиваме сами или с приятели, с близки, болни, стари хора, които се нуждаят от здраве, не сме отишли да ядем, да пием и да се веселим – имаме друга цел в момента. Има хора на които искаме да помогнем – вземаме да речем болната си майка, някои от здравите, като асистенти – сина, дъщерята, племеника и т.н. Поместваме болните до дърветата, измиваме с вода краката им, събуваме се боси – така общуваме с водата от реката и със земята. Зад водата, зад земята, зад въздуха стоят СТИХИАЛИ – живи, разумни същества, не-човеци, тякното благоволение и съгласие в нашия случай, когато искаме енергия е ВАЖНО – ето защо знаенето на ТЕХНИТЕ ИМЕНА е важно за призоваване – само произнасянето на тези думи е вече уважение, те се отзовават да помогнат в даденото дело. Зад водата стои ЕА или ВЛАРОЛ; зад реката – ЛИУРНА; Земята има също име – тя е наричана ТРИГЛАВА в славянската традиция – земята има и други имена, но за нас е важно да знаем поне едно; Въздуха – зад него стои ВАЮМН; зад вятъра – ВАИТАЙА, зад дърветата - ЕСТИРА и т.н.

И така - допряли сме се до дърветата, изкъпали сме се в реката, произнасяйки думичката ЛИУРНА, нашите болни сме разположили при дърветата и при камъка – само измиването на краката с вода е вече енергетизиране – действаме според възможностите. Дърветата, знаете, те са живи, от тях вземаме енергия – за тях е радост да ги уважи да се допре до тях човека, и за нас е ПОЛЗА. На нашите помощници, а това са децата, или здравите хора и на тях ще им дадем задача да се погрижат за болните, а и те да се изкъпят и да походят боси –… Те да научат болните да дишат. На дълбокото дишане трябва да се обърне особено внимание, тъй като във въздуха се съдържа освен ЖИВА още и кислород – много необходим за кръвта, за храносмилането, за обменните процеси в организма. Щом човек се чувства малко болен или неразположен, веднага е добре да се заеме с дълбоко дишане, където и да се намира... И така продължавам по картината – намираме се в природата – ходим боси произнасяме „Триглава, майко Земя вземи болестите, дай ми здраве“; изкъпваме се, произнасяме „Лиурна, Еа, Вларол дайте ми очистване от нечистотиите, дайте здраве, сили“ в този дух – не разбирайте, обаче, буквално нещата, че точно тия думи трябва да се произнесат. Важен е акта на съприкосновение, уважението, КОНТАКТА, другото са подробности...

А дишането извършваме така – поемаме през устата, през гърлото, или през носа, въздух до отказ, повдигаме брадичката и погледа, лицето, нагоре, гледаме към небето, ЗАДЪРЖАМЕ дишането, значи не дишаме известно време и след това БАВНО издишваме през устата – бавно и продължително – или в крайна сметка издишваме както се получи. По време на задържането казваме примерно тези думи: „Майко Природа, Ваюмн дайте ми здраве и сили“. Това е едно дихателно упражнение – вдишване, задържане, издишване – едно дишане – после извършваме второ, трето, четвърто, пето, шесто. Шест дихателни упражнения са достатъчни в даден момент, а след 2, 4, 6 часа може пак да извършим по същия начин нов дихателен сеанс от 6 дишания, макар че за тренирания в дишането, за здравия човек не е важно колко време ще диша със задържане на дишането – колкото организма му изисква – тук се говори за хора начинаещи и болни, как да ги научим да дишат...

Дишали сме, ходили сме боси, изкъпали сме се, постояли сме в обсега на дърветата, сега не е зле да погледаме Слънцето – имената на Слънцето са: ХОРС, ЯРИЛО, ДАЖДБОГ, СУРИЯ. Казваме например „Хорс намах“ или „Ом Хорс намах“ – нещо като мантра – Хорс е велико разумно същество – само произнасянето на името му е достатъчно – или просто казваме: „Здравей мило Слънце, дай ми здраве и сили“ и после го гледаме 1 – 3 – 5 минути, или поне няколко секунди. Слънцето през очите ни зарежда с прекрасна енергия, магнетизира ни двойно и тройно; нервната система и всичко – психиката, душата, тялото – всичко в човека ЖИВВА (оживява) под влияние на слънчевите лъчи.

 

И така, сеанса на зареждане с жива от природата включва – енергия от ВЪЗДУХА, ВОДАТА, ЗЕМЯТА, РЕКАТА, СЛЪНЦЕТО, ДЪРВЕТАТА. Обучили сме болните хора, децата – асистентите – сега сеанса на природно обогатяване с жива е вече към своя край. Ако го правим натурално заемаме се с друго, а ако е медитативно – „пускаме“ хората да си вървят, дърветата и камъка „връщаме“ на местата им... Така, по ТОЗИ начин, ние сме извъшили едно много полезно дело – и това може да става винаги..., а е желателно и всеки ден да общува човек натурално с природата, значи – ходене бос, дишане, обливане с вода, поздравяване на Слънцето – това е красота, обогатяване. Енергията и творчеството – те са, както знаете, източник на щастие.

 

Лесничея                                22.02.2016 г.

© Леснич Велесов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??