Jan 3, 2014, 8:41 PM

Каква е ролята на училището в живота на един човек? 

  Essays » Students
12429 0 1
2 мин reading

Каква е ролята на училището в живота на един човек?


   Огромна, жизненоважна, неотменна - за съжаление тези думи ми се струват твърде слаби, за да могат да обобщят каква е ролята на училището. То, училището е работилница за хора. Не майчината утроба, а именно училището. В зависимост от това какво си успял да вземеш от школото, е определящо за големината на първата буква в определението "Човек". Ако нищо не вземеш, си оставаш просто бозайник. 

   Училището не е просто място, където получаваме определен обем знания. То е институция, която оформя човешката личност, защото ученикът не е продукт, който можеш да върнеш в завода за ремонт, тъй като неговите създатели имат нужда от ремонт.

   Училището ме среща с много и различни хора, в които виждам различни модели на подражание и общуване. Тук сетивата ми се събудиха за изкуството. Вече имам самочувствието, че мога да прочета един текст и да му се насладя, че мога да чуя една песен и да я оценя, да видя една картина и да кажа кое я прави неповторима. Тук срещнах първите си приятели и първите си врагове. В класната стая срещнах първите хора, които видяха смисъл в творческите ми идеи и ми помогнаха да се потопя още по-дълбоко в тях. Развиваха мисълта ми, защото след всяка една идея се раждаше нова и нова, и нова.

   Но за да бъда максимално честна, трябва да отделя място и за несправедливостите в тази институция, спрямо тези, които ползват услугите ù. Това е един от най-нетрадиционните и най-приложимите уроци. Животът по принцип е несправедлив, неоспорим факт е. Също така и училището понякога в една или друга ситуация е било несправедливо към мен, въпреки че ни "учи" винаги да бъдем справедливи и в тези случаи се получава разминаване между идеи и действителност. Тогава паднах за пръв път и се почуствах изгубена. Но с времето разбрах, че за да се науча да се изправям трябва да падам. В емоционален аспект, училищната скамейка често се оказва мястото, където "ти" и "аз" става "ние". Или ставаме свидетели на нечия споделена или несподелена любов и обратното - на нечие предателство.

   И най-накрая, училището е място, където получаваме теоретични знания. Потапяме се в дълбините на различни науки и откриваме у себе си интереси, за които дори не сме предполагали, че съществуват.

   И каква е ролята на училището в човешкия живот? Има ли сфера на битието, която остана незасегната от образователната институция? Аз намерих какво да си взема за всичко. Имаме какво да си вземаме дори от най-лошата ситуация. Защото искам да бъда пълноценен човек с главно "Ч".

© Диляна All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Изненадана съм, наистина изненадана. Че харесах текст в този раздел, както не бях от доста време, както и от позициите, които защитаваш. Точна вербализация на гледната точка, с която обаче повечето хора, особено понастоящем в сферата на средното образование, не биха се съгласили поради една или друга причина.
Random works
: ??:??