Jul 22, 2008, 11:30 AM

Какво би бил човешкият живот без допира до красивото? 

  Essays
2509 0 0
2 мин reading
 

Човешкият живот е един красив миг, който е част от вечността! Красив миг е, да! Но и красотата може да бъде подвеждаща и коварна. А животът не е ли като кактус? Да, то е екзотично цвете, което е част от Ботаническата градина. Кактусът е толкова прекрасен, преплетен в различни форми - също като живота, с различни съдби. Но е и обсипан с бодли - колкото е красив и интересен, толкова е и опасен.

  Ала кактусите са толкова изкусителни! Бодлите са така малки и незабележими. Иска ни се да се докоснем до екзотичното цвете! Но веднъж убодем ли се на малките бодли, трудно вадим трънчетата, забодени в нас. Както в реалния живот - един път заболи ли ни, трудно се забравя мъката. От друга страна - кактусът гали погледа ни и разтърсва нашето съзнание. Но може и да ни подтикне към по-добро.

  Прекрасна е екзотиката на това ботаническо цвете! Иска ни се и ние да засадим подобно растение, но без бодли, за да можем да му се радваме истински. За да цъфне цвят трябват грижи и постоянство! „Всяка сила е постигната с търпение и време" е казал Балзак.

  А какво би бил животът без обикновените цветя - красиви, без бодли? Може би хората щяха да отглеждат в себе си само кактуси? И може би нямаше да могат да елиминират недостатъците си? А може би...?

  Няма идеални хора! Във всеки човешки живот има красиви моменти, които радват, но има и обрати, които забождат в нас трънчета.

Красотата в живота ни е опасна или ако не точно опасна, то - подвеждаща.

Съществуват много красиви личности, изписани като кукли. А куклите имат ли сърца...? От свои наблюдения смея да твърдя, че когато се влюбиш, политаш високо в необятното небе! А ако любовта на живота ти наподобява кукла, вероятността да паднеш е голяма! Защото си пропуснал факта, че куклите не могат да обичат! Е, има и прекрасни хора, красиви на външен вид и в същото време добри, благородни и с голямо сърце.

В крайна сметка аз не мога да определя какъв би бил човешкият живот без допира до красивото, защото всеки сам определя красотите в своя живот. Аз лично бих направила всичко възможно, за да имам повече прекрасни моменти. Направи го и ти! А колкото до неволните грешки и лоши случки, които понякога ни сполетяват - според мен това е въпрос на избор и съдба!

   Аз избирам да се докосна до красивото, за да усетя ласката на доброто. Защото... на доброто с добро отвръща всеки, но на злото с добро отвръща само благородният. Бих искала да съм благородна! И избирам красотата на душата - тази красота, която се вижда със сърцето, а не с очите!

      

© Виолета All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??