Jan 4, 2009, 11:52 AM

Какво е за мен България 

  Essays » Citizen
35558 0 38
2 мин reading

Какво е за мен България

(есе)

 

 

 

 

     България е моята родина и отечество. Казвам го, защото страната, в която си се родил и израснал, е родината, а отечеството е страната, към която изпитваш респект, уважение и признателност. Да, България е всичко за мен! Обичам я безрезервно и вярвам в светлото и бъдеще. Нейното богатство е не само природата, но и славното минало, великите личности, които я извисяват над самочувствието на другите страни. Българските традиции и вяра са дълбоко вкоренени в сърцето на българина. Те го правят непоклатим и уверен, тласкат го към нови хоризонти и го поставят на върха на националната гордост. Не е вярно, че сме егоисти и лицемери, защото тогава нямаше да постигнем нищо велико, а ние сме се доказали, че сме велики откриватели в много области. Макар и недооценени, българите продължават да отстояват идеите и стремежите си. Нашата сила и борбеност са достойни за уважение и признание. Уверен съм, че ще дойде моментът, когато България ще грее като истинска звезда, защото нейното могъщество са великите умове. Всичко, което сме постигнали, е плод на труд и непоколебимост. Българинът не се отказва при първото възникнало препятствие, а се бори неуморно за своите идеи, а това го калява и прави още по-селен. Егоизмът, завистта и лицемерието са заложени у всеки човек, но това не го прави по-нищожен, а напротив - тласка го напред. Защото инстинктът за самосъхранение е егоизъм. Скриването на истината понякога е необходимо, а това е лицемерие. Завистта е мъка при вида на чуждото благополучие, но може да е и трамплин за духовно извисяване и усъвършенстване. Ето защо на нас не ни е присъщо нищо по-различно от присъщото на всички човешки същества. Това, което ни отличава обаче, е силната ни чувствителност и емоционалност. Нашата отвореност към света и хората, нашата неподправеност и спонтанност, които са истинският ни нрав и превъзходство. Българинът истински страда, съчувства и споделя радостта. Домът му е отворен за всяко сърце, стига да е истинско. Трудолюбието ни е пословично, защото наистина не се спираме пред трудностите, а се борим със зъби и нокти. Когато се захванем с нещо, е въпрос на чест да докажем, че можем да го направим най-добре, но не за да съберем овациите, а за да бъдем себе си. Истински сме и не се нуждаем от маски. Обичаме от сърце и се раздаваме от сърце. Не очакваме нищо в замяна. Добрата дума ни стига за отплата, а за лошата сме великодушни и склонни да простим. В способността да прощаваме е силата ни.
   Обичам България, защото е чист извор. Хората около мен са сърдечни, а на грубостта отвръщам с добро, защото знам, че така прекъсвам веригата на злото. Нека всеки се замисли върху това и тогава наистина мечтите ни ще станат реалност.
      Българското е в нас и никой не може да ни го отнеме.

© The Notorious All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Добре казано, но голям хаос в съставянето...Давам оценка 3 звезди.
  • Видях много негативни коментари...Защо спорите искам да отбележа отново,че есето ми хреса.Но не мога да разбера как може да се определи една група от хора...Всеки е един индивид,който мисли различно,чувства различно и върши нещата различно...Силната вяра може да ни помогне,но има много препятствия,които спъват тази държава да изгрее...Когато сме били под турско робство Левски и Ботев и други хора са дали живота си България,за да се освободи.Сега не сме подчинени на никой свободни сме...Защо сме в това положение...?Исками се да вярвам силно,че ще успеем.Иска ми се да имам твоя позитивизъм,но как да го имам след,като пред очите ми има толкова помия...(с извинение) радвам се,че поне има хора оптимисти...Аз и вярвам,че някога ще успеем да станем велик народ,както някога е било...Някой ден ще дойде и нашето време...Моля се да е по-скоро....!
  • Хахаха..."Този луд,луд свят". Я ми отговори, ама честно: Ти в коя България живееш и добре ли си психично?
  • ba6tavide4or!!!!...твар моя обична илитературна с дисфункция в ритмиката, ти хомо скрибенсе така могъщ във вълшебните си рими, какво искаш, mon ami, какво желаеш? За какъв срам питаш и как можеш да питаш за срам, дето един ред граматично правилен не можеш да отпереш? И с това самочувствие, е, да не си хванал Господ за шлифера? При все, че си имал и наглостта да ме нападнеш в толкова неграмотно написан пост, който буквално изважда очи с правописната си обезобразеност? Смелчак си ти. Това "момче" може да си е положително колкото си иска...аз хич не скачам срещу положителността, тя е хубаво нещо. Аз съм против заслепението. Аз съм за изкуство не утопично, а реалистично. А, както казва един велик човек, няма нищо по-фантастично от действителността. Огледай се, чадо, лирико мой неземни, и виж каква е тази действителност? И с какво е фантастична - с безбрежната красота и идилия, която ни загражда? С тоталната липса на насилие, страх и сълзи? С човека като стълб на света, като венец на творението, с българина, който за нашия гарсон е олицетворение на всичко "чисто, сяйно и благородно". Пфу! Разбира се, че няма да спра да пиша. Дължа обаче да отбележа, че не аз съм този, който трябва да спре, детенце на Ерато, а ти, защото ми се чини, че поне пиша грамотно. Виж, другото не знам. Ако трябва да говоря ще излезе нещо много самомнително. Пък и, да не би случайно да мислиш, че разчитам да разбереш и един ред, излязъл изпод пръстите ми? Пхахахаххахаха, нещо не ти достига за него. Казваш "нещастие"...? Ами хубаво. Нека е нещастие!!!! Пътят към голямото изкуство е голямото нещастие...Пхахахахахаххахахахахахахаха.... И още веднъж - постът ти е такъв, че за него може само едно да се каже - "Разстрел и след разстрела - червеи. Това е толкоз просто и логично."
    Пхахахахаххахахахахаххахаха

    П.П
    Нека нашият гарсон ми прости. Бях длъжен да отговоря...
  • Подкрепям те твърдо.Защото наистина ние сме един велик народ с велико минало със велики имена , за бъдеще нищо немога да кажа но въпреки това мислиш по много хубав начин ..
  • Разбирам ви много добре и ви благодаря за интелигентния начин по който сте показали вашата позиция и гледна точка.Това ви прави чест.Не се сърдя на хора като вас.Вие заслужавате моето уважение.Обидно ми е затова,че някой хора го правят с цинизми и ирония.
  • Цветане, съвсем ... със съвсем друг тон се опитах да ти обясня нещо ... което подразни зверски Пенко и Астарот ... и много други ... говорим за ФАКТИ ФАКТИ остави го малко това лично мнение ... и аз мога да си нарисувам Утопична България ... но "есето" ми ще е в раздел разкази ...
  • Моля ви да прекъснете тази безсмислена дискусия под моето произведение,защото наистина се отчайвам като виждам колко много хора не искат да погледнат по-оптимистично на живота,който всъщност зависи от нас самите.Защо са тези нападки и обиди,които постоянно сеете?Господин Пенков и др. моля ви ,ако имате нещо да ми казвате пишете ми по пощата.Престанете да се подигравате с чувствата,гледната точка и начина на мислене на хората!Не можем да бъдем еднакви всички и не е необходимо иначе светът ще е сив и блед!
  • " Егоизмът, завистта и лицемерието са заложени у всеки човек, но това не го прави по-нищожен, а напротив - тласка го напред. "и обяснението ... не особено точно , което си дал на всяко едно от тези "качества" съм склонен да приема ...
    ... не ми хареса по- горе в есето ти че при Нас тези черти въобще не съществуват ...


    "но и славното минало, великите личности, които я извисяват над самочувствието на другите страни."... ето и това е нещо което трябва да се избягва ... имали сме "силните " си моменти ... но те са си съвсем обикновени за държава с нашето местоположение и размер ... абсолютно "стандартни" герои и минало си имаме ... нищо особено но не и за подценяване ...

    " Когато се захванем с нещо, е въпрос на чест да докажем, че можем да го направим най-добре, но не за да съберем овациите, а за да бъдем себе си." ... а ето това , от моите лични наблюдения, въобще не е така ... по- скоро е - искаме да не правим нищо а да оберем лаврите ...


    " Нашата отвореност към света и хората,.."... я пак ... и това не го приемам ... два примера ще ти дам ... можем да пътуваме свободно вече да сме част от света ... ние какво направихме - отидохме да берем маслини, да мием коли ... да ти пикам на отвореността към света ...

    и другото ... вече компютрите и интеренет навлязоха в деня на масовия потребител ... и какво правим ние ... сваляш последните епизоди на "Загубени" и търсиш да свалиш чалга хитове ... ориентираш се от това което ти дават по телевизията ... имаш едно неограничена връзка със света ... а ти сам се ограничаваш... дали са ти телескоп а ти с него чупиш орехи ...


    "Обичам България, защото е чист извор. Хората около мен са сърдечни, а на грубостта отвръщам с добро, защото знам, че така прекъсвам веригата на злото."

    това ми хареса ... радващо е че момче като теб мисли така ... и ти пожелавам да можеш да го правиш...


    Поздрави!











  • Не си оптимист, приятелю. Или си мечтател или заблуден. И не си прав, че българинът "не е недооценен". Напротив, оценени сме, за това сме за това дередже.
  • Смятам,че съм защитил убедително позицията си и искрено вярвам в това,което съм написал.Благодаря ви за коментарите,но не съм наивен,а съм оптимист.Така аз виждам нещата и това е за мен България.Кризи винаги е имало и ще има,но ние сме хората,които трябва да променим това,което не ни харесва,а не да се оправдаваме и да прехвърляме вината на другите и само да искаме без да даваме нищо от себе си.Не мисля,че съм заблуден,напротив обичта към България сега най-много ни е необходима.Желая ви приятен ден!
  • Според мен есето облъчва с наивитет. Ако е писано за училище - бива, но както каза joe_remishef изпускаш позицията си и си несигурен.
  • Сигурно си добър човек, но не ми харесва как изведнъж в коментарите поиска да бъдеш 'съден' по-снизходително, защото си на 14...

    Нормално е да има дискусия, която мъничко прилича на съдебен процес, точно такъв трябва да е ефектът от един подобен твой текст... От всеки текст... Никой не може да създаде текст, който да казва всичко...

    Освен евентуално някой дадаист, но сигурно и нашите прапраправнуци няма да го разберат...

    А в така създадената дискусия ти губиш с нокаут още в първия рунд с позицията, която заемаш...

    Има едни хора, които ти се радват, други хора, които те оплюват, а ти стоиш и едва ли не се оправдаваш, че си написал въпросния текст, само на 14 си, нямаш опит и т.н. Аз не вярвам вече, че вярваш в това, което си написал... Оценката ми е съответната
    6,00 за текста и 2,00 за позицията към него = 4,00
  • толкова си още млад...и толкова позитивен...
    в сърцето си носиш доброта и любов...не пускай в душата си тежките думи като завист...омраза...
    не взимай в ръката си камък...а стискай перото и пиши...защото можеш...с много обич за теб, дете.
  • Аплодисменти Русокоско! Да видиш позитивизъм и да отстояваш мнението си, при толкова отявлен негативизим е наистина достойно за уважение. Бъди все така позитивен и не се давай. Отстоявай гордо позициите си! Дай боже на всяка майка, син като теб! България ще се вдигне на крака , ако расте такова поколение!Поздрави за есето!
  • Съжалявам, но трябва да се съглася с нашия Йехова, есето е наивно, ама много.
  • Хареса ми позитивността на есето! Тук има и вяра, и гордост, и оптимизъм за бъдещето! Лично аз не намирам нищо положително в лицемерието и завистта... По-скоро спъват човека. Пожелавам ти успех!
  • Браво,хлапе! Следя дискусията от време на време. Кефиш ме!МНОГО!!!
    Особено как се бориш с цинизма,песимизма и негативизма. Евала! Дерзай! Прегръщам те!
  • Звучи ми малко нравоучително. Но съхрани този позитивизъм и бъди добър.
    "...инстинктът за самосъхранение е егоизъм. Скриването на истината понякога е необходимо, а това е лицемерие. Завистта е мъка при вида на чуждото благополучие..." Гледната точка се променя и с годините, и с житейския опит.
    Усмихни се! Желая ти щастлива и слънчева година.
  • Блажени са вярващите!
    По-добре вярващи, отколкото отричащи всичко свято!
    Браво,росокоско!
    Вярвай , дори и когато пораснеш!!!
  • Чадо, разбирам го по-добре от тебе със сигурност. Ти си този, който пише за неща, които очевидно или е сляп за да види как стоят или е глупав и неспособен да ги проумее. Нищо...блажени са вярващите...Пхахахахахаххаха
  • YHWH, защо изобщо коментираш нещо,което не разбираш?
  • ТИ си едно наистина невъзможно дете. Хахахахаххахаха....едно infant terrible, спокойно обаче - за всички като тебе неминуемо все някога настъпва онова, дето му се вика "краят на века" (fin de siecle), дето е и края на всички подобни глупави, евтини, спекулиращи с истината утопии. Дано не те заболи много като дойде този край. ПХахахахахахахахахах....А колкото до другите - хехехехехехех....един път нашия Сорбус да каже нещо точно намясто и да заклейми поне един от множеството отпадни словесни продукти на грешномислещи, заслепени юноши с "афинитет към перото" и вие сега се нахвърлихте срещу него? Пхахахахахахахахахаха...Аз пък му пляскам. Хахахахахахахахахахаххаха....А детето с плюшената играчка по-добре да слезе на земята и да види животът такъв какъвто е, а той в никой случай не е нито розов, нито добър. Или както казва един мой учител - "Животът е един от най-гадните". Хахахахахахахахахах...Но нека си вярва колкото иска и в добротата и в спасението...в крайна сметка, ако трябва да си припомня любимия ми Достоевски, бих казал, че всичко започва с "Красотата ще спаси света", но рано или късно завършва с "Колкото повече гледах прекрасното и възвишеното около мен, толкова повече желаех да затъвам и да пропадам" (това последното го перифразирам по памет, защото не си спомням точните думи, но са почти същите.)Пхахахахахахахахахахахххаха
  • Как е възможно зрял човек като вас да се изразява по такъв циничен начин?Какъв пример давате?Добротата е силата и спасението ни!Наистина се замислете!
  • Не става въпрос за оценката,а за негативизма,с който сте настроен към хората.Замислете се сериозно над това!
  • Господин Пенков,това е мое мнение,а есето е израз на собствена гледна точка и позиция!Да завистта е мъка,но понякога завиждайки човек си поставя благородни цели и така се развива и усъвършенства.Не ви прави чест от позицията на зрял човек да съдите едно 14 годишно дете така строго.С цялото ми уважение към Вас,аз смятам,че имам право на мнение и затова се аргументирах.Завистта може и да е благородна,а тя е начин за усъвършенстване.
  • И аз също те подкрепям и се гордея с теб русокоско!Нека всеки има такова дете до себе си!
  • Браво, Цецо! България има нужда от такива младежи!Няма да се заличим като народ, докато се раждат такива патриоти и родолюбци като теб! Успехи през новата година!
  • ХХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХАХХАХАХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХАХААХХААХ....Е, вие сега на този гарсон pathetique, прящащ от патриотически хормони и паметник нерукотворный ще му вдигнете още малко. Но наистина - "есето" е толкова прекрасно и ослепително красиво, чисто изворче на мъдрост и национално самозъзнание наистина, че чак И аз се задъхвах от смях, докато си играех да го чета. Разбира се, авторът ще порасне и ще види, че нищо от високопатетичния му панегирик за българина не е вярно и в по-голямата си част българският народ е съставен от недоразумения, еснафи, парвенюта, чиито пословични наистина качества са завистта, злобата, копнежът за "келепир" и прочие неща, които Щастливеца предвидливо и обаятелно е описал в малкото си книжле. (Впрочем - непоносима книга, но много полезна като документ...)
    Но финалът е чудесен...за тези всеопрощаващи, прекъсващи някакви си вериги, слова би завидяла и Майка Тереза. Пхахахахахахахаххахахахахахахахафхахахахахахахахахахахахахахаххаха
  • Хресва ми позитивизма ти! И най-вече,че искаш да прекъснеш веригата на злото. Много ценно!!! Поздрави!
  • Истински млад БЪЛГАРИН!
  • Колко интересно,колко много има да науча от теб...
  • Русокоско, чисто изворче си! И да ти е Честита и Щастлива Новата Година! Прегръдка!
  • Е, Цецо! Задъхана съм след прочита... Свалям ти, шапка, дете!
    Аплодирам те за позициите, които отстояваш!
  • Мотивира ме да напиша и аз нещо още преди да съм прочела това което си написал само от заглавието,честно казано моето е противоположното на твоето настроен си положително.Оптимист човек си ти!!!Но до някъде си прав преди малко слушах българин,който живее във Финландия няма значение.Искам да ти кажа с това,че ние Българите сме много чувствени хора умеем да показваме чувствата си.Може да сме в момента в мизерия,но мисля че сме много чувствени хора можем да прегръщаме да целуваме ..Докато Финландците не мога тези които са север са студени хора...те незнаят какво е това да прегърнеш някой просто ей така!!! Наистина е невероятно хихихи даже малко споменах за твоето есе в моето....
  • "Всичко, което сме постигнали, е плод на труд и непоколебимост."-така е.В България това е начинът.
    Много красиво есе си написал за красивата ни родина! Отдавана не бях чела нещо подобно, изненада ме приятно.Защото последните есета, които съм чела за България са били все негативни...Много тъжно.
  • Много се радвам ,когато млади хора пишат на тази тема...Браво!!!Поздравления!!!
  • С пожелание за безброй прекъснати вериги!
    Радвам се, че има такива млади българи като теб!!!
    Честито Новогодие!
Random works
: ??:??