Какво кара хората да се обединяват?
Обединяването е по-скоро взаимна полза между две или повече страни. Били те с икономическа или с военна цел. Да вземем например България в Европейския съюз. Тя не покрива всички изисквания, но се възползва от фондовете, които предлага.
Не винаги и двете страни са с облаги от обединението. Примерът отново е с България, катастрофалните години на двете световни войни, Германия се възползва от България като свой съюзник, но държавата ни търпи повече поражения отколкото победи.
"Обединението прави силата". Девизът говори сам за себе си. Когато има заплаха и масово страните се обединят срещу нея, то тя ще бъде премахната. Глобализацията е вид обединение, но леко преувеличена.
Обединение. България. Европейски съюз. Глобализация. Всичко е един процес на разрастване, започвайки с идеята за обединяване и стигайки до крайния резултат Глобализация, но тук има една пресечка, не винаги обединението трябва да е част от еволюционния процес. Обединението е част от нашия живот. Всекидневно се създават съюзи между различните нации и различните хора.
Историята за хан Кубрат и синовете му е пример за силата, която може да се постигне с обединяване. Когато хан Кубрат бил на смъртния си одър, той събрал синовете си, взел една пръчка, огънал я и тя се счупила, но когато направил вързоп, колкото и да огъвал, не можел да ги счупи. С опита си ханът искал да покаже на синовете си, че останат ли заедно, ще са по-силни. Но нека се запитаме винаги ли обединението прави силата? Ами ако братята, макар и заедно, имат различни виждания? То какво би станало? Може би щяха да останат на едно място, но щяха да водят битки и войни помежду си и да разрушат държавата.
Без значение от ползата или целта, която обединява хората, това им помага да общуват и правят живота си по-смислен и приятен. Всеки човек подбира както приятелите си, които да му помагат, така и хората, с които да се обедини, за да постигне целите си, така че да постави един следващ етап от пребиваването си този свят.
Традициите и обичаите, които се предават от поколение на поколение, са символ на сплотяването. Особено българите може да се похвалим с много цветни празници. Тяхното честване означава сплотяване. Нуждата кара хората да си помагат. Приятелство е една от най-важните връзки между хората. Ако приятелите са надеждни и добронамерени, могат винаги да помагат в съответната ситуация. Отзивчивостта се крие в сърцата на хората и може да се отключи, ако някой я потърси. Не случайно хората са измислили мъдрост, че "приятел в нужда се познава".
Друга причина, която стимулира обединението на хората, е любовта. Това чувство е свята сила, която дава крила на всеки, който я притежава. Хората загърбват противоречия и спорове, защото се обичат и искат да бъдат щастливи в съвместния си живот. Има много случаи, в които има хора, които са пренебрегнали дори семейството, роднините и близките приятели заради любовта към любимия човек.
Обединението е равностойна на една монета с две лица. Повечето неща в живота са така, винаги има положителни и отрицателни черти. Друг въпрос ние от коя страна ще погледнем.
© Божидар Велинов All rights reserved.