Mar 18, 2007, 4:09 PM

Кое е по-ценно: стореното добро или усилието за него? 

  Essays
1677 0 0
                             Кое е по-ценно, стореното добро или усилието за него?



 Може да се опитваш да полагаш много усилия и въпреки всичко да не успееш, но важното е да опиташ. Да знаеш, че си се постарал за нещо, че си се потрудил.
 Баба Илийца, главната героиня от разказа на Вазов "Една Българка" мълчаливо извършва своя подвиг. Тя понася отговорноста за два живота - този на внучето й и този на ботевия четник, когото е срещнала в гората  на път за Черепишкия манастир. Тя се е опитала да стори едно добро!Застава срещу турците, моли ги да я качат в ладията, стига до манастир, но и там не намира помощ и подкрепа. Срещнала безразличието на страхливия отец Евтимий, тя продължава отново в нощта. После среща поредното препядствие - заключената ладия, и започва неравностойна борба с кола, крепейки се на идеята, че трябва да помогне. Баба Илейца минава през много изпитания, излагайки на риск собствения си живот и този на скъпото и внуче. Тя не успява да спаси четника, но усилията, които полага не са напразни.
Въпреки неуспеха си, смелата жена е възнаградена именно заради това, че се е опитала да помогне - внучето й е спасено.

© Маринчетоо All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??