Nov 16, 2024, 4:19 PM  

Коледа 

  Essays
118 4 14
3 мин reading

 По традиция пускам по нещо за Коледа. До сега поезия, днес - друго. Нещо ми бягат римите, а ме сърби езика. Виж, Стойчо е ударил десятката поетично! Отново, и от тук, респект!

  Та .... Казвам на благоверния, че иде голям ден и трябва да украсим къщата. Не ще. Рано било. Не, че на мен много ми се краси, ама - традиция! Що не ми се ще? Ами заради политиците! За пореден път играят същата скапана пиеса! Изберете ни и ни гледайте сеира! Ма, не ща да гледам сеир! За мен "сеир" е нещо смешно! Пък тяхното не е смешно, а дразнещо! Това, че се правят на много умни, натяквайки ни колко ние сме глупави, как нищо не разбираме от политика ...

  Осъзнавам, че донякъде са прави! Ако разбирахме от политика, вотът щеше да даде на  една партия достатъчно тежест, та да управлява! Вярно, че няма достатъчно читава партия, ама, някой трябва да управлява! Ами, достигнаха върха на тъпомера, като заявиха " щом не ни харесва избирателя, да си намерят други политици!". А, де! Напомниха ни къде ни е мястото ( според тях).

  Елате да изберете, да влезем в Парламента, па ние там ще се оправяме! Да, де, ама не могат! Всяка коза за свой крак! То бяха обиди, претенции, декларации! Всеки слуша само своя монолог! Никой не може да създаде мнозинство, а вотът е без значение! Бил нелегитимен! Хубаво, де, ама нали партиите го изкривяват?! Те поръчват! За тях манипулират и купуват! МВР и Кабинетът били виновни! Всички знаят, че МВР не може да влезе в секциите! А, контролираният вот не зависи от тях. Това е друга територия! Не знам как, с такава лекота, се прехвърля проблема от болната на здравата глава! И все има някой, който трябва да бъде забранен, изолиран, ограден със кордон! То бяха БСП, бяха ГЕРБ, сега ДСП - НН! Тъй де! Удобно! А, зад всяка "черна овца" стоят избиратели! Немалко! И неслучайно са избрали тази партия! Защото никоя друга не поставя за решение техните проблеми! Кошмарно е! Сега се карат Кирил Петков и Делян Пеевски. Беше време, когато улиците се напълниха с недоволни от Пеевски! Но, въпреки всичко казано и недоказано за него, хората го избираха! Той е неизбежен член на НС. Беше и не ходеше на работа! Сега реши не просто да работи, а да работи за определени хора. Хора, които винаги го избираха. Хора, които работят, а са бедни! Една водеща се осмели да попита гостуващите коментатори на поредния протест на тия хора, дали някой журналист, или друг е погледнал фишовете им! Дали някой знае за колко пари работят? Веднага я затиснаха с твърдения, че тези са хора са провокатори! Кирил Петков! Какво ли не се каза за него. Обаче, аз се доверявам на видяното. И ... За разлика от други, разбирам какво говори, но не и какво прави! Набива ми се в очите, че той е гладен за власт на всяка цена! Виждам, че с големи приказки прикрива факта, че не му пука нито за държава, нито за избиратели! Той иска политическа власт и политически комфорт, с цената на всичко! Пеевски владеел държавата! Защо Петков да не я владее?! 

  Владеенето е мечта за всичките лидери, но избирателите са ги класирали. С всичките извращения, които трябва да се накажат, класирали са ги! Но, до там. За пореден път ялов Парламент! Защото не могат да се разберат, като смачкат Пеевски, кой да наследи властта му! А, България вече е толкова зле! Като надрано чердже!

  Има нещо, което не проумявам. Политиците са ясни. Гледаме ги толкова време! А, избирателите? Всеки вижда как джобът му все повече тече, колко трудно живее! То няма вода, ток, горива, храна растат! В много населени места не могат да се срещнат двама, та да се скарат! Но се държат като футболни агитки! Груби, арогантни, цинични! Чудя се, с такова отношение, как гласуват? Искат ли решение на проблемите?

  Та, за това не ми се краси. Не очаквам Коледа да ни донесе нещо хубаво. И Нова година вероятно ще дойде с празна торба. Нали всички избори ги плащаме ние?! Защо да не правим такива на всеки няколко месеца?

© Маргарита Ангелова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря за прочита и коментара, Владимир! Благодаря и за любими!
  • Браво. Емоционално, снабдено с правота и горест, това произведение ни насочва към неадекватността на битието, което сами създаваме. Нищо хубаво не ни чака, защото всички очакваме то да ни чака. Съгласен съм с авторката. Поздравления!
  • Благодаря ти, Стойчо! Много ти благодаря!
  • Вървим по Пътя на Страданието в реален и библейски аспект...
    Имаме неудоволствието да изживеем в буквален смисъл Страданията Христови,за да разберем,че Парламента все повече прилича на Синедриона от онова време.
    Кой ще бъде Понтий Пилат?
    Защото ние, "обикновени електорални единици",както ни оценяват "незаменимите римски легионери",всъщност ни броят за безплатни "нули"!
    Поздравления за написаното от теб, Маргарита!🙏
  • Благодаря, Иви! Все още ми кърви сърцето, за да те послушам за празника. Много ме боли! Благодаря за коментара и за любими.
  • Много точен коментар, Марги!
    Мечтая един ден никой да не пусне гласа си...Но, къде толкова единност в народа ни?!
    Винаги съм смятала, че вътрешните ни врагове са много по- коварни от външните.
    Колкото до Коледа...И без петел съмва...Но...Украси си дома, събери близките си. Не бива да допускаме да превземат и уюта ни, усещането за общност, каквото е семейството. Не бива! Това ни е крепяло векове наред. И през робството е имало български сватби и са се раждали деца. Корените никога няма да ни предадат! За разлика от шайката крадци и дебили.
    Благодаря ти за този материал и те поздравявам!
  • Моите деца имат свои. И също са подтиснати. Поведението на политиците ни ги мачка. И аз не съм професионален политик, но не съм балък. Всеки вот струва над милион! Смятай колко сме дали през бюджета за тях. Не ми е безразлично! Но за проблемите на хората няма пари! Водопреносната система е дупка до дупка! Пострадалите от бедствия са още във фургони! Няма пари! Куп още неща! Но за избори има пари! Няма да правим кабинет? Какъвто и вот да дадете! Благодаря ти, Пали, че спря до мен.
  • Не се занимавам с политика професионално, за това и не бих допуснала тя да контролира и определя живота ми.
    Коледа, Нова година, са най-хубавите и светли празници, и са такива особено заради децата, а те не са политици и заслужават празниците!
    А ние сме длъжни да им ги подкрепяме и обичаме
  • Добро утро, Приятели! Благодаря ви за прочита, коментарите и за любими! Младене, може да няма качества, но има отвратителен ентусиазъм! Като го гледах по време на скандала, представих си същата ярост по време на преговорите за сглобката. Вярно е чупил маса и шишета. Кривак! Ако нещо ти разваля настроението и то всеки ден, за какъв празник може да се говори? А, ние красим рано. Къщата става атракция и хората се заглеждат. Особено децата. И късно сваляме украсата. Желая ви добър ден. Неделя е и политиците почиват. Но, коментаторите - не.
  • Уж за Коледа иде реч, а то... пак политика се нищи в есето.
  • Ами, наистина е рано. Към средата на Декември е време вече. Ама те сега с тези коледни реклами... веднага след Хелоуин, почват да зарибяват за Коледа.
    А да не ти е мерак заради политиците...?!? Ай, сиктир...
    И какво общо Коледа с политиците?!
  • Евала, Марго!
    Отлично си преценила Кирчо. Както казваше един старшина в казармата - "От този и член не става!" Имайки предвид партиен член, разбира се.
  • И двете! Защото политиците са наша представителна извадка! Вярна, невярна - извадка са. Благодаря, че прочете и коментира.
  • Дааа, болно общество.
    Но партиите и политиците само симптоми ли са, или заболяването?...
    Поздравявам те.
Random works
: ??:??