Mar 16, 2013, 10:45 AM

"Лицемерия" ООД 

  Essays
1076 0 1
2 мин reading

Знаете ли къде живея аз? Сега ще ви обясня – аз живея в „Лицемерия”, може би и вие сте от там… Това е една голяма страна, размерите ù стават все по-застрашителни със всеки изминал ден. Тази страна няма ясно обособена граница и официален език, в рамките ù влизат хора със всякакъв цвят на кожата, социален статус, професия, сексуална ориентация, в крайна сметка в моменти от живота си всеки един от на с е бил неин гражданин, само че някои са с постоянно жителство – извоювали са си го. Не си мислете, че е лесно… е как, става ли, ами има няколко основни принципа: 

1. Мазните усмивки - те са много важни и всеки уважаващ себе си лицемер ги използва и то ежедневно, те са тяхна запазена марка. Виждали сте ги, няма спор, може би дори сте ги прилагали не веднъж, е, браво на вас, ако е така… Остава ви да покриете още няколко критерия и сте с постоянно жителство във тази китна страна. 2. Умилкване около хора, които могат да донесат полза на лицемера – не по-малко важно от предходното. Това условие разкрива една особеност на лицемерието, която е много важна – като всяко нещо в тоя живот и то не е безцелно (може да се нарече даже доста целеустремено). А каква е целта – ами извличане на лична изгода от какъвто и да е характер. Няма значение какво печелиш с лицемерие, защото победата винаги е сладка, та нали си постигнал всичко с лизане на задници, а не с труд – това е най-важното!!! 

3. Неискреността и по-точно прикриването на искрената оценка за нещата... Май не ви стана много ясно 

- Лицемерът никога не изказва лично мнение, деца мои, не… той не е такъв човек, той затова е лицемер, за да ви говори това, което вие искате да чуете… сетихте ли се сега - Лицемерите галят ухото ви със сладки приказки, които сякаш са излезли от вашите уста, вие се чудите как е възможно този човек пред вас да гадае мислите ви и да ги изрича с думите, които вие бихте използвали… Много е просто, но за да е налице това условие е много, ама МНОГО важно да се е изпълнило преди това едно друго условийце, което сега ще ви разкрия… 

4. Наличие на обилно количество наивници около лицемера – ето това е разковничето на всичко до тук, защото ако ни нямаше нас, наивниците, нямаше да ги има и тях – лицемерите. Даже мога да твърдя, че ние сме тези, които ги създаваме, наша е заслугата, могат да са ни благодарни вовеки… Ако ни нямаше нас със чистите сърца, със детските разбирания, че някой, който ти говори мило, ти мисли само доброто, ако не бяхме ние да стоим с ококорени очи срещу тях и да попиваме всеки техен жест или дума и по-важното да ги приемаме като чиста монета… ако не бяхме ние, Лицемерия нямаше да е толкова необятна. Но ни има и вероятно ще продължаваме, дори несъзнателно, да помагаме за разширяването на нейното влияние в световен мащаб. Само че всичко не свършва до тук, не е толкова просто, не сме обречени, защото щом ни има нас, наивните добри души, значи има и равновесие в природата. Само в нас е силата да ограничим това влияние и напук на всичко и всички да вярваме в доброто, защото какво ни остава иначе… Освен и ние да се превърнем в лицемери, няма да се предадем, поне за себе си мога да гарантирам.

© az All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • ТОВА Е НАЙ-ДОБРОТО НЕЩО, КОЕТО СЪМ ЧЕЛА ОТ ДОСТА ВРЕМЕ НАСАМ .... МОИТЕ АДМИРАЦИИ ЗА ТОВА
Random works
: ??:??