May 17, 2007, 8:48 PM

Любов или омраза 

  Essays
38258 0 5
1 мин reading

 

Любов или омраза

По света има както любов, така и омраза. Тези две чувства са коренно различни по значение, като смяната на деня с нощта. Всеки би предпочел любовта пред омразата, защото всеки иска да е щастлив.

Без любов светът ще е скован от мрак и студ. Всеки човек трябва да изпитва и да дарява любов. Ако не съществува любовта, която се изпитва между родителите, на всеки от нас то няма да съществуваме днес. Любовта и обичта са две еднакви чувства. Има много видове обич. Обич се изпитва към човека, с които искаш да споделиш остатъка от живота си. Друг вид любов това е майчината. Обичта, която изпитва една майка към своето дете още докато е в утробата й, е много силна и велика. Обичта, която изпитват децата към родителите си, също е много голяма. Не мога да си представя какъв би бил моя живот без баща ми.

Любовта - благодат или най-сладкото зло? Това е един въпрос, на който всеки трябва да може да отговори. При някои хора е благодат, защото им носи само хубави и щастливи моменти. При други е най-сладкото ЗЛО, защото любовта им носи някаква тъга и разочарование. Преди много години Шекспир е казал, че да обичаш, това значи да бъдеш направен от сълзи и въздишки, от пламък и вярност, докато станеш на „купчина пепел” .

Омразата е чувство на силна вражда и зложелателност. Тя се изразява по много и различни начини. Първата любов на човек остава „запечатана” в съзнанието му и често тя е и първата омраза. Омраза защото този човек ти е причинил някаква болка. Всеки които обича истински, рано или късно наранява. В разказа на Николай Хайтов „Дервишово семе” ясно се отбелязва любовта между Рамадан и Силвина. Където има лювор там има и омраза. В разказа главният герой изпитва силна обич към Силвина и непреодолима омраза към новия й съпруг. Поради голямата любов към Силвина, той е принуден да бъде слуга на най-омразния си човек. Защо на света трябва да има омраза? Може би защото ако я нямаше омразата и любовта щеше да изчезне. А без любов светът нямаше да е това, което е днес.

Всеки човек иска да се идеализира и да не изпитва омраза, но любовта и омразата вървят „ръка за ръка”. Любовта и омразата са една вечна и неизчерпаема тема.

© Боби All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??