Sep 9, 2008, 9:50 PM

Моят избор между разума и сърцето 

  Essays » Students
8250 1 2
3 мин reading

 Една от големите мечти на всеки човек е да види света, да се запознае с чужди страни и тяхното население. Всеки би искал да види със собствените си очи дали Айфеловата кула е висока, дали морето е синьо и дали акрополът и изумителен. Всеки би  искал със собствените си уши да чуе звъна на Кремълския часовник и със собствената си ръка да хвърли монета във водите на Дьо Треви.

   Така, сега сигурно и примирате от любопитство да разберете защо ви разправям всико това. Няма да ви кажа, няма да ви подсетя - купете си криле.

   Пожелайте си да ги откриете под новогодишната елха, потърсете ги в библиотеките, пестете пари и си купувайте книги. Те ще ви понесат по света, а по-късно  може да се превърнат в крила на самолет.

    Една стара поговорка гласи: "Ако загубиш пари, нищо не губиш, ако загубиш време, губиш много, загубиш ли здравето си - губиш всичко!"

    Сигурно ще се зачудите защо ви казвам и това, нали? Ами просто, защото не ценим това огромно човешко достояние, а и времето не ценим много. "Прахосваме" го неразумно и не се замисляме за всяка ценна минутка. Съвременната млада жена не може да бъде привързана към печката като нейната прабаба. Тя трябва да изразходва разумно своето време. Трябва да бъде образована, да е запозната с литературата, да разбира от изобразително и музикално изкуство, от паметници на древната архитектура и модерния живот, от техниката.

    Време, време, време - след няколко години, когато ще имаме собствено семейство, ще правим отчаяни опити да се доберем до театъра преди да е започнало представлението или ще въздишаме по неделните екскурзии. Днес все още го имаме в излишък, признайте, че понякога дори скучаем.

   Книгите, които ни забавляват и поучават, ще ни заведат там, където може би никога няма да можем да отидем. Имат и още едно добро качество - от тях черпим хубави мисли. Също така могат да ни научат и как да постъпим в дадена ситуация.

    Аз, например, научих, че не винаги е важен поривът на сърцето. Често пъти трябва да седнем и да се замислим как да постъпим в дадена ситуация, а не да се оставим на течението. Но пък понякога прекаленият разум вреди. Не ви ли се е случвало често да мислите как да постъпим при решаването на даден проблем? На мен определено ми се е случвало многократно.

    Много пъти животът ни предоставя хубави шансове, а ние... Какво правим ние...?Прибираме се вкъщи, лягаме в топлото си легло и започваме да размишляваме как би било по-добре да постъпим. И така изпускаме шанса си. Друг път пък се случва да послушаме сърцето си, а това ни кара да страдаме понякога. А какво правим тогава? Кое е по-важно - разумът или сърцето.

    Аз си мисля, че и двете, но само в умерени количества, защото всичко  е добре, когато завършва добре! Ако слушаме само разума или само сърцето, може и да сгрешим, защото често пъти само разум не ни върши никаква работа.

    Много пъти можеш да почувстваш всичко със сърцето си - то няма да те подведе, но и никога не се оставяйте на течението, защото то може да бъде доста бурно и да се удавите в него.

    Но въпреки всичко животът не е лесен. Той е едно твърде голямо задължение: задължение към себе си, към семейството, към всички хора на света. Стъпвайте смело и никога няма да бъдете сами, само внимавайте да не стъпите накриво!Винаги внимавайте в решенията си и никога не премисляйте нещата прекалено дълго, за да не пропуснете шанса си.

© Джабула All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря!
  • Какво мога да кажа освен-БРАВО!Определено много от нас (включвам и себе си) не се замислят за важните неща в живота(или пък толкова мислят ,че ги пропускат).Понякога наистина си затрупан от всичко около себе си ,че забравяш да живееш.Не казвам ,че трябва винаги да следваш само сърцето си или пък разума.Трябва просто всеки да живее и да се радва на малките неща ,които се дават всеки ден, защото утрото не може да върне това,което е било вчера.Ох, много се отплеснах... Още веднъж БРАВО!!!
Random works
: ??:??