Понеже темата за нарцисизмът е много популярна,ме заинтригува и мен и реших да напиша нещо по нея.Накратко за името,според древна гръцка легенда Нарцис бил много красив юноша от областта Беотия ,син на речния бог Кефис и нимфата Лириопи.Проницателят Тирезий казал на родителите ,че тяхното дете ще доживее до дълбока старост,ако не види лицето си.Нарцис станал много красив младеж и в него били влюбени всички жени ,но той ги отхвърлял.Тогава в него се влюбила нимфата Ехо,той и нея отхвърлил.За наказание страдащите жени помолили богинята Немезида да му отмъсти.Нарцис , когато бил на лов минал покрай река ,видял лицето си ,влюбил се в себе си ,поискал да целуне образа във водата и се удавил .
Оттам и името на нарцисизма-хора влюбени в себе си .Но никой не се ражда нарцис или с такова поведение .Това е човек ,на който дълго са повтаряли и втълпявали ,че е невероятен,прекрасен ,незаменим и той естествено си е повярвал .Нарциси могат да бъдат ,както мъже ,така и жени /за джендъри-не знам/ .Това нарцистично поведение е много пагубно за хора имащи връзка или отношение с тях .Обикновено нарцистично настроените могат да стигнат до агресия ,ако не бъдат обожествявани и харесвани от този ,който има връзка тях .Те не бива да се бъркат с хора доминанти ,въпреки че проявяват често и тези черти .Обикновено трудно се прекъсва връзка с нарцис ,защото имат хронично чувство за притежание ,също не могат да си обяснят защо другия във връзката вече не ги харесва .Хората в отношения с нарцис често изпадат в пагубни състояния на личността им ,губят самооценка и занемаряват външния си вид ,понеже нали ,от нарциса никой не трябва да бъде по-по-най. Нарцисизма може да стигне да патологични състояния ,ако вече не е обожаван и не може да разбере защо .А тези ,които успеят да се измъкнат от такива токсични отношения с нарцис ,по принцип трудно се събират от разбитата си същност .Тогава нарцисът започва да търси друг обект , който да го обожава и всичко се повтаря отново .
© Jivka Koleva All rights reserved.