Apr 10, 2020, 8:48 AM

Нека бъдем силни и разумни 

  Essays » Citizen
1442 2 15
2 мин reading

За няколко седмици светът се промени. Градовете и селата изведнъж опустяха. Настъпи пролетта, но зимата не изчезна от душите ни. Животът постепенно утихна и сякаш замря. Неколцината движещи се по улицата хора, заприличаха на призраци - прикрити с маски и отбягващи един друг.

  В последните няколко седмици станахме свидетели, как една невидима заплаха, как едно независещо от никого форсмажорно обстоятелство, промени начина ни на живот и възгледите ни към света. 
  Но станахме свидетели и на нещо друго: на поляризацията на общественото мнение, относно това, дали наистина има пандемия от болестта KOVID-19, или всичко това е измислица и медийна истерия?
  Социалните мрежи се превърнаха в арена на войнстващи люде, които започнаха да кръстосват шпаги, чрез словесни двубои. И пак там се откроиха  две основни групи хора - на вярващи и невярващи (нека условно да ги наречем така). Но не в религиозен контекст, а конкретно за случващото се в момента по света и у нас!
  Групата на вярващите, в мнозинството си са скромни хора. Те изпълняват въведените от правителството и щаба ограничения, без да мрънкат много. 
  Но групата на невярващите, са от "Съпротивата". Те негодуват срещу строгите ограничения, и по стар български обичай, плюят правителството, депутатите и всичко живо изпречило се на пътя им. 
  Корона вирусът даде нов тласък и живот и на десетки различни конспиративни теории( Нов световен ред, био оръжие, предизвикване на глобална рецесия, кланът Ротшилд, намеса на извънземни и др.). Тези теории от своя страна се превърнаха в оръжие в ръцете на хората от "Съпротивата", които постоянно започнаха да ги споделят под формата на бомбастични новини, в най-голямата социална мрежа - Фейсбук.
  Групата на вярващите започна да полага усилия, да вразуми тази бунтарно настроена част от обществото. Но за сега без успех! Защото те, невярващите, яростно започнаха да ги атакуват вербално, наричайки ги страхливци, и обвинявайки ги, че всяват смут и паника. 
  Народът ни никога не е бил единен. Показва ни го и един поглед назад в историята от последните 150 години. Така е и сега. В момент, в който трябва да се обединим, ние се разединяваме. И народът, и политиците. 
  Но поне едно нещо, в тази критична ситуация ни обединява. И това е страхът от неясното бъдеще, страхът от последваща икономическа криза, за която експертите твърдят, че може да е съпоставима с Голямата депресия от 30-те години на миналия век. По този въпрос обратно мнение няма. Никой не опровергава зараждащата се опасност от това, че мерките за разрешаването на един глобален проблем, ще създадат друг глобален проблем. 
  В момента остава само, да се надяваме, че тази мрачна прогноза няма да се сбъдне. Нека бъдем търпеливи! Нека бъдем и различни! Различността е заложена в човешкия геном, и всеки един от нас, сам по себе си е уникален. Но нека не бъдем крайни в изказванията и действията си, и да не се озлобяваме един към друг!
И нека силата и разумът да бъдат с нас! 

 

© Емил Боянов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря ви, Иван Митов! Бях го забравил, че съм писал това. Писах го в началото на пандемията, сега вече е изтъркана тема. Последиците за икономиката не бяха фатални, успяха да намерят баланса. Освен това големите икономически кризи никога не са били предизвикани от да кажем война, природни бедствия и пандемии, а от прекомерно спекулиране с борсови книжа, свръхпроизводство и т.н.
    Относно мнението ви за вируса - не го споделям. Някак прекалено ми идва идеята за някакъв злодей или злодеи, които са създали и пуснали смъртоносен вирус, и сега доволно протриват ръце и се усмихват ехидно.
  • Много интересен разказ! Вирусът е реалност а не измислица! Но действително такава опасност пред човечеството скоро не е имало! Явно този, който е създал вируса и го е пуснал в действие е бил уверен в неговите трагични последици за човечеството! И целта му да намали броя на населението на Земята! Планът му е мащабен. Да принуди цялото човечество да се ваксинира и от производството на ваксина ще натрупат огромни печалби.
  • Благодаря ти за посещението, Марко! 🙂
  • Емиле, напълно споделям написаното.
    В тези дни на пандемия стигнах до извода :" Не трябва да се оплакваме и да си мислим, че положението е зле, защото никога не е късно да стана по-зле".
  • Емил, благодаря ти, че забеляза отсъствието ми в сайта. Имаш добри антенки. Моят работен ден е в рамките на 10-11часа, та не ми остава много време за творчество. Но пък за сметка на това, влизайки тук, се зареждам позитивно! Да са светли дните ти!
  • Лидия, радвам се да те видя отново в сайта!😊
    Това есе го написах ей така, междудругото, от карантинна скука( това май е нов фразеологизъм😁).
    Благодаря ти!
  • Емил, всеки разсъждава съобразно своите виждания, познания. В есето ти има обективност и емоционален заряд! Интересното е, че ти имаш хумористичен стил на писане, а сега те виждам в друга светлина. Поздравления!
  • Благодаря ти, Красимира! Ценя много твоето мнение. 😊
  • Крайностите никога не водят до добро. Понякога са неизбежни. Хубав разрез на ситуацията, Емиле. "Може да съм луд, но не съм глупав.." Единственото положително, което виждам е, че е много вероятно хората да започнат да се радват и на слънцето и на всеки ден в който го виждат. Не съм специалист по темата, хареса ми есето!
  • Благодаря ти за коментара, Пепи!

    Женя, отговорих ти на лични!
  • Ужасно е, вместо предавания за забавления, само да ми показват разни публични личности как си прекарвали щастливо под карантина у дома и бла бла
    не ми се мисли и с тия кредити и лизинги колко хора ще изгърмят

    "Никога едно зло не идва само" - наша поговорка...

    пп
    Женя, ти ако си на 45, какво есе те гони, за какво ти е?
  • Здравейте може ли да ми помогни те, с есе на тема ,,Сам в къщи бъдещето на социалната изолация. Благодаря
  • Току що измислих един виц:
    След дългогодишни изследвания,учени от Станфордския университет стигнали до извода,че 5G мрежите са напълно безопасни. Единствената пречка била, че петото поколение телекомуникационни мрежи, действали пагубно на хора с коефициент на интелигентност под 20.
    За да са на напълно сигурни, учените решили да изпробват технологията първо в България.
    В резултат: 80% от българското население измряло!🤔

    Благодаря ви, Ирина и Младен, за коментарите и прочита!😊
  • Демонстрираш интересна гледна точка върху ситуацията у нас и в света след нашествието на КОВИД 19, Емиле. Хубаво и актуално есе си написал. Поздравявам те!

    По повод групата на невярващите, че има пандемия ще кажа. О, неразумни и невярващи люде, вижте само случая с Борис Джонсън. Той е нагледното доказателство, че няма шегичка. Който и да стои зад сценария КОВИД 19, той е силно ретрограден по отношение бъдещето на човечеството. Не вярвам, че вирусът е изтърван случайно от биолаборатория. По всичко личи, че имаме работа с добре обмислен сценарий. А обединението по показател страх е неизбежно при всякакво бедствие. Ала то почти винаги е обединение с трагични последствия за обединяващите се.
  • Избягвам темата и ще кажа само едно. Безопасната война е фетиш на не малко хора. Еле па българина. То не е точене на саби, камъни хвърчат надалеч! Слюнки пръскат в ракията, размахани юмручета тресат тръбната мебел, жупел и победоносие от фотьойла. То го възбужда, той е всесилен, той е всезнаещ! Вещ, до топлия дирник на жена си. Тъй де. Освен всичко друго, човек трябва да се научи да води и войни. Че и да остава изправен след това, независимо от изхода. Другото е плямпаница на кило.
    Що им се връзваш?

    Ама и аз бая се вързах 🤪
Random works
: ??:??