Jul 17, 2007, 11:56 PM

Осмото чудо на света 

  Essays
4092 0 1
1 мин reading

Светът е един малък космос. Неговото разнообразие не може да бъде обхванато напълно. Винаги остава нещо неоткрито, неразгадано. Човешкият живот се оказва по-малък от секунда сравнен с вечността. Той е напълно недостатъчен, за да видиш всичко онова, което би искал, да посетиш всички чудновати и забележителни по рода си места... Или просто тези, които с някаква тайнствена сила примамливо те теглят към себе си. Понякога един човешки живот е недостатъчен на изследователя да довърши докрай започнатото; на учения да докаже твърдението си; на обикновения човек да постигне целите си... Светът е необятен. Той се променя непрекъснато. Едва ли някой може да твърди със сигурност кога е започнала неговата еволюция или кога ще стигне своя край. Един се ражда, друг умира. Ден след ден животът продължава. Сменят се сезони, години, векове... Това, което е било, не ще бъде отново. И въпреки това има неща, които остават непреходни във вечността. Въпроси, които остават без отговор. Загадки, които остават неразкрити. Нещата, които хората не могат да си обяснят, наричат чудеса. Чудеса се случват всеки ден на различни места по света. Те не са само част от приказките, но и от реалността. Малки и големи, те обхващат всички сфери на човешкия свят. До днес назовани са седем чудеса, останали още от древната античност. Поколения наред посвещават живота си в търсене на истината. Различни мнения, теории и доказателства се сблъскват, но никой не е категоричен. Животът отминава, а тайната остава. Понякога бива забравена, а друг път напомня за себе си. Един такъв феномен са житните кръгове в Англия. Те продължават вече почти век да изумяват с все по-сложни фигури и по-големи размери. Сякаш носят своето послание за света, но остават неразбрани. Никой не знае как точно се появяват и какво точно означават. Никой не знае кой е създателят им и каква е целта му. Нима човешко същество е способно на такава прецизност и за толкова кратко време да сътвори такива чудновати плетеници от кръгове и прави линии?! И да остане незабелязан от никого. Една загадка, очакваща своето разгадаване. Всеки път когато кръговете бъдат забравени, се появява нов на друго място, още по-сложен от предишния. Те могат да се нарекат осмото чудо на света. Толкова дълго те не престават да оставят своите следи в житните поля и в съзнанието на хората. Те говорят на своя език от символи и знаци. Чуйте посланието им...

© Марияна All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??