Apr 14, 2019, 10:01 AM

Пътят към дома 

  Essays » Students
2784 1 0
1 мин reading

 

     Дом. Какво означава той наистина? Място, на което да излееш
всичките си тревоги, мечти и желания или просто четири стени?
На този въпрос няма отговор, защото домът е там, където е сърцето ти и където се чувстваш наистина жив, и изпитваш удоволствие от всеки един ден.Но какво се случва, когато хората просто нямат определено място за дом? Обикалят от град в град от държава в държава, живейки напрактика един бухемски и изпълнен с вълнение живот. Може би хората, които водят такъв живот, са по-щастливи от останалите, които седят затворени в своя дом. А може би не?
     Защо му е на някого да бяга от уюта на дома? Някои хора "бятат" от своя дом, защото "отиват да търсят по-добър начин на живот". Може би, за тези хора,  това е прявилният избор, но за други това са пълни глупости. И може би тези "другите" са прави. Както казват старите хора "има ли желание, има и начин". Глупост е да "бягаш", защото така ти изнася и защото така е по-лесно за теб. Да изоставиш всичко и всички, само за да угодиш на собствените си нужди и капризи. Това е алчност и безчувственост. Но стига с тези банални теми за бягството от реалността. Да поговорим малко и за пътя към мястото, на което се чувсташ истински щастлив. За почти всеки, на когото съм се натъквала "пътят към дома" е тема "табу", тоест всеки знае за нея, но тя сякаш е скрита дълбоко в мислите и чувствата на хората. Пътят,като символ, в много култури означава нашия живот и премеждията, през които преминаваме.И може би това е така.Пътят е трудно премеждие, което всеки един трябва да премине и да разбере стойността на всичко,което го заобикаля.
     Има наистина много примери от живота на хора, които тъгуват и искат да се върнат по стария път, но за съжаление това е невъзможно. Животът ни учи да бъдем по-разумни с всяко наше действие.Баба ми казваше, че разликата между умния и глупавия човек е, че умният прави грешка и един път минава през грешния и трънлив път, а глупавият минава през него постоянно.
     Пътищата към дома, са много  различни, но важното е да изберем правилния. Този, който ни кара да изпитваме удоволствие, от това, което правим.

© Елина Спасова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??