Jul 29, 2007, 10:08 PM

Радвай се на живота, без да го сравняваш с живота на другите 

  Essays
5248 0 4
2 мин reading
Какво е животът? Миг от вечността, който може да ти се стори цяла вечност. Попаднеш ли във вихъра му, не знаеш къде ще се озовеш. Той може да те издигне до висините и най-неочаквано да те свали на земята. Може да преживееш много разочарования, да те сблъска с много трудности, докато откриеш радостите на живота. А те съществуват дори и още да не си го осъзнал и почувствал. Животът е хубав, когато успяваш да изживееш пълноценно всяка негова минута, така че след време да не съжеляваш за направения избор. Когато приятелите ти са повече от враговете; когато всеки следващ ден посрещаш с усмивка и не позволяваш на неволите и промените да я засенчат. Не е лесно да си жив, но си заслужава. Има толкова безценни неща, заради които си струва да живееш и те правят щастлив. Не е нужно да протягаш лакомно ръка към чуждото щастие с игриво пламъче на завист в очите. Можеш да бъдеш щастлив, без да измерваш щастието с това на другите. Не нужно да водиш техния живот, за да се радваш. Можеш неща, които не всички умеят - да видиш през стените на самотата, да чувстваш полъха на свободата, да откриеш силата на красотата... Не търси щастието при другите, то е в теб самия. Толкова много ли ти е нужно, за да почувстваш радостта, която прелива във вените ти. Ако тази сутрин си се събудил здрав, ти си по-щастлив от един милион хора, чийто живот угасва. Ако никога не си преживял мизерия и глад, война... Ако имаш покрив над главата си, чисти нови дрехи, ти си по-богат от 75% от хората на този свят. Замисли се над тези неща, на които дори и не обръщаш внимание. Имаш ли приятели или семейство, които те подкрепят и разбират или дори един човек, който те дарява с любов и има нужда от теб, значи животът ти има смисъл. Не губи чувството си на радост, не завиждай на чуждото щастие! Оцени това, което имаш, защото не всички имат твоето щастие. Дали ще постигнеш мечтите и желанията си, само времето ще покаже... Важното е да си удовлетворен от постигнатото. Да обичаш, сякаш никой досега не те е разочаровал. Да танцуваш на сцената на живота, сякаш никой не те гледа. Да бъдеш себе си, защото само така можеш да достигнеш истинското щастие. Отключи сетивата си за невидимото. Не пропилявай всичко, за да докоснеш един оазис. Ето това е животът на другите, който те мами със своята привлекателност. Поемеш ли по пътя към него, сам няма да усетиш как безвъзвратно си подминал многократно радостите, които животът ти е предоставил. Недей, не го прави!!! Усмихни се на живота и му се наслади изцяло!

© Марияна All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Знаеш ли, не мога да повярвам как есето ти, ми попадна в отговор на
    една тема за щастието. Няма случайни неща.
    Поздравявам те, ако мога бих ти написал 10 шестици!!!
  • Много е яко.Нека всеки да се замисли за тези неща Какво пропуска...
  • супер много ми хареса Браво!
  • Да страхотно е и е вярно!
Random works
: ??:??