Aug 9, 2007, 3:03 PM

СТРЕС-ОТ-ПРОГРЕС 

  Essays
1855 0 2
2 мин reading
 

СТРЕС-ОТ-ПРОГРЕС


Ужасно го е треснала нервата. В главата му сред специални ефекти на оглушителен шум и вихрушки от пушилка препуска хергеле подивели мисли и разрушава всичко . Желанията му, т.е. прищевките му (откликвам на призива за точно използване на думите от гилдията на трансцеденталните практикуващи) се променят през пет секунди. Узо с лед. Има узо, няма лед. С вода тогава. Ама е топла... Блякш - отврат. Мохито, моля! Няма нито мента, нито джоджен, нито лимон... Ромче само. И захар, по случайност кафява се намира... Не щеш... Добре, давай узото с топлата вода. Пие и прави гримаса с всички мускули на лицето си. В стомаха му се образува вълна от алкохолна топлина.

 Май прекали със стоенето пред РС-то. Казват, че човек се смахвал, когато прекара повече от три часа дневно, вгледан в монитора. Без значение дали е ЛСД (съвпадение на инициали - случайно). Горко ни. Горко на всички мънички мрАвчици (мрЪвчици също е подходящо да се използва) - служители, седящи по осем часа (работни, разбира се, не дай си Боже и да отдават почивката си също на ламята - унищожител) пред компове. Пишат, смятат, въвеждат данни, ровят ако щете... Горко на децата ни, които също така, въпреки че не са служители, служат на всеобщата информационен вампир, наречен компютър...  Съвсем искрено и лично би могъл да заяви, дори  с риск да му избие червенина в областта на ушите от  срам, че без РС-то си не е никакъв млад, амбициозен и перспективен адвокат. И ако някой му се присмее, само да посмее, само да посмее, ще го прати по дяволите, щото никой вече не упражнява нормално каквато и да е професия без да ползва информационните технологии. Щастливци са даже тези, които "пфууууу... блъскат железа" извън обсега на монитори. Някой би казал (често се цитира морфеус от матрицата, незнайно защо, всъщност изразът е стар колкото човечеството) - ами всеки има избор. Да, прав си господин всезнайко, и точно това той смята да направи - своят избор.  ВЕРНИЯТ ИЗБОР. Преди действието, обаче, следва да има известна доза подготовка за него. Един негов не-много-приятен клиент каза нещо впечатляващо веднъж(нито повече нито по-малко) „... подготовката, стратегията, съставлява 90% от успеха на самото действие...". Ето защо сега само се подготвя. Обмисля. Преценя. Чертае мислено. Дърпа вглъбено от лютивата цигара и изпуска кълба дим. Ентусиазира се, когато някоя хитра идея-рибка блесне пред очите му. Ядосва се, когато след миг се скрие между камъните на обществено приетите правила. Може пък да успее да сътвори една ебаси-безумната-война срещу РС-тата. Може и да си изгради армия от камикадздета, които да ударят гигантите производители на РС-та. Може и да го хванат, може и да го осъдят (тва е много малко вероятно, но... като възможност се отчита), може и да го приберат белите престилки (да се опитат само рррррррррррр).  Може и да се пребори, може и да се провали.  По-важно е  осъзнаването на ситуацията и наличието на стремеж у него  да спаси всички  - мен, теб, вас от това ужасно заболяване, наречено трайна психическа, а в последствие и физическа зависимост от РС. Къде ли се спаси надалеч добрата стара алкохолна зависмост, или не-толкова добрата и не-толкова старата наркотична зависимост... И после ще ме четете, ама на куково лято. А на мен пък кво ми пука за вас, клатейки си краката в дълбоко информационно затъмнение - изобщо няма даже да ви зная...

© Милена Митева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??