Jul 16, 2008, 8:27 PM

Съвременният свят и неговите "принцове" и "просяци" 

  Essays
1976 0 5
2 мин reading
 

СЪВРЕМЕННИЯ СВЯТ И НЕГОВИТЕ

"ПРИНЦОВЕ" И "ПРОСЯЦИ"

разсъждение

 

Всяко време ражда своите "принцове" и "просяци". В миналото принцове са били образованите, смелите, честните, трудолюбивите. Днес за съжаление народът се кланя повече на красивите, богатите, силните. Хората искат хубави дрехи и тела, скъпи коли, власт, защото "принцовете" притежават точно това. Вижте фолкпевиците, босовете, политиците. Те изглеждат добре, носят маркови дрехи, карат скъпи коли, живеят в "палати", имат власт и привилегии, радват се на внимание. Народът нарича това щастие. А естествено и той търси добър живот и започва да подражава на "принцовете". Не се замисля как са изкарани парите и спечелени привилегиите. Важен е крайният резултат. И така "принцовете" стават повече.

Тези, които според мен трябва да бъдат наричани "принцове", са хора, знаещи откъде идват и  през какво са минали. На тях им е ясно колко са дали, за да получат и затова техните човешки ценности са се запазили. Те са минали през много лишения, решени да постигнат целта си. Понеже знаят колко им е било трудно, са готови да помогнат на другите, които вървят по същия път. А богаташите, които не са имали цел и не са дали нищо от себе си, остават безразлични, защото не са се трудили и нямат представа какви са предизвикателствата.

Просяците за мен са хора, които са страдали и продължават да страдат; хора, за които като че ли няма път и те стоят на едно място. Една мисъл гласи: "На този свят преуспяват онези, които търсят нужните им обстоятелства, а ако не ги намерят, сами ги създават." Така че път винаги има. Някои го намират и стават истински принцове. Те са минали през мизерията, през унижението на богатите, през безсънието и умората, през упреците и скандалите, докато не стигнат до лукса, уважението, хубавите уикенди и похвалите. За тях успехът е много ценен, заради всичко, което са изживели. Тези "принцове" едва ли ще станат алкохолици и наркомани, защото те ценят това, което са постигнали и знаят колко усилия им е струвало.

"Принцовете" и "просяците" не се раждат. Те стават такива, благодарение на това, което са готови да принесат в жертва на мечтите си.

 

Февруари 2008

 

 

© Мирелла All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • донякъде си права.но тези които им подръжават са само слабите и малките хора нямащи сила сами да изберат по какъв път да тръгнат
  • Така е Успехи!
  • Права си, никой не гледа миналото на хората,а това какви са сега! Хората смятат, че "принцовете" са почтени хора, но не винаги са такива каквито изглеждат! Браво! Хареса ми!
  • Както казва една приятелка ..."кашлицата и простотията не можат да се скрият" :D Така че дори и със истинска корона,няма да се получат нещата ...
  • Доста жаби има. И да се превърнат в принцове, пак няма да си "крякат" в собствния си гьол!
    Поздрави
Random works
: ??:??