Mar 12, 2011, 9:09 PM

"Това, което не ни убива, ни прави по-силни" 

  Essays » Phylosophy
7100 1 7
1 мин reading

  Мислех си, че това е просто една крилата фраза, която се е изтъркала от употреба и поради тази причина се е превърнала в поредното досадно клише, като толкова други, които чуваме непрекъснато около себе си, а и не рядко, волно или неволно, и ние самите употребяваме. Докато не преминах през една наистина кошмарна година от живота си, през която се уверих в истинността и мъдростта на въпросната фраза!...

  "Болката е най-добрият учител!" Човек не може истински да повярва в нещо - добро или лошо, докато не го преживее. "Който трупа знание, събира и печал..." Опитът, който трупаме през годините, независимо дали е положителен, или отрицателен, във всички случаи все пак е с положителен знак за нас. Защото, колкото повече опознаваме живота и хората, толкова повече се огорчаваме от някои неща, но и се научаваме как да се пазим и да се защитаваме. Дори и, което е най-трудно, от ножовете, забити в гърба ни. Учи ни как да оцеляваме. Ставаме по-гъвкави и адаптивни, по-умни и съобразителни, по-изобретателни и смели, благодарение на опита си.

  "Опитът е гребен, който животът ни дава, за да се срешем, след като сме оплешивели!" И в тази оригинална крилата фраза, пропита с лека ирония, има голяма доза истина.

  Опитът е богатство и то не какво да е, а едно от най-ценните - наред със здравето, любовта и приятелството. Той е горчивият хап, който съдбата ни поднася, за да лекуваме горчилките, които събираме през живота си.

© Радослава Антонова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Радвам се, че есето ми ви харесва!
    Татяна, чета стиховете ти и се възхищавам от картините ти! Усещам, че сме от една порода! Успех и на теб!
  • Харесах идеята. И на мен ми се струва малко схематично, но пък е искрено. Друга мъдрост гласи - Не е важно какво ни се случва, важното е как реагираме на него. Осъзнавайки точно тази мисъл човек израства вътрешно. Успех, Ради!
  • Всеки път като прочета заглавието ми идва да кажа "Абе, майната им на силите, искам да съм слаба", но няма да го кажа защото в крайна сметка е така : "Това, което не ни убива, ни прави по-силни", но не и по-щастливи.
  • Много добро философско есе, хубаво пишеш!Поздрави!
  • Здравейте! Радвам се, че ви е харесало. И аз бих се радвала да го довърша. Уверявам ви, че ще го направя в най-скоро време!
  • Интересно е.Харесва ми, има много смисъл, но наистина е маалко малкоНапиши още малко, дам аще аргументи и ще сстане още по-добро
  • Мисля, че си започнала добре, на е малко кратичко. Бихме се радвали да го довършиш, защото наистина е супер!
Random works
: ??:??