Oct 1, 2008, 9:21 AM

За достойнството 

  Essays » Citizen
17669 2 10
1 мин reading

 

                                                                                "Поэтом можешь ты не быть,

                                                                                  Но гражданином быть обязан."

                                                                                                                       Некрасов

 

 

Достойнството е това, което ни прави истински личности. То  върви ръка за ръка със самоуважението, справедливостта, благородството... Да си достоен означава да отстояваш принципите и убежденията си, независимо от конюнктурата на деня. И още - да не допускаш посегателство върху „святая светих" - душата ти...

Всички сме свидетели на драстичната и тотална подмяна на ценностите в обществото ни. Пълзящо избуяха „плевелите" и  приехме този факт като нещо съвсем нормално. И  това е най-страшното! „Времената са такива"... „Всички правят така..." „Аз ли ще оправя света?"... Все същите удобни оправдания... Или с други думи - апатия, примиренчество, конформизъм. Много по-лесно е да си затваряш очите, запушваш ушите и заглушаваш съвестта си, за да ти е мирна главата. И все по-трудно - открито да изразяваш гражданската си позиция там, където властват насилието и страхът.  Може много неща да загубиш, дори и живота си, но изгубиш ли достойнството си, губиш ВСИЧКО. Вече си  жалка марионетка, а не личност.

Едва ли безобразията в нашето обществото  щяха да ни заливат като лавина, ако всеки проявяваше достойнство навсякъде - в семейството, в службата, на улицата... От всички  нас зависи дали ще  живеем в нормален и достоен свят.

 

 

© Вилдан Сефер All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Напълно съм съгласна с написаното.И на мен ми писна от тъпите оправдания "такъв е животът" и прочие.Така и не разбират,че животът е такъв,какъвто си го направиш.
  • хареса ми.
  • Благодаря ви!
  • точно така е...хубаво казано и написано...
    прекрасна душа носиш...прекрасни са мислите ти...с обич.
  • Разбира се, така е, само с тази разлика, че винаги е било така, а не само сега
  • Жалко , но е факт,това, което си написала тук! Вечно се оправдаваме с нещо и някого , а причината се корени в САМИТЕ НАС! На същата позиция съм и аз ,Вилдан! Имаш моята подкрепа!
  • Благодаря ви! Достойнството преди всичко!!!
  • Права си.От нас зависи,но...удобните оправдания...
  • Достойно за достойнството!
    Поздрави, Вили!
  • БРАВО!!!
    Точно така е, Вилдан!
    Не само, че е така, ами е И ОЧЕИЗВАДНО!!!
    Затова хората са слепи - слепи в душите си... колко жалко е това...
    За мен и това е очевидно - истинският приятел е този, който защитава достойнството ти, когато си се загубил в трудния път...
    Поздравления за ДОСТОЙНСТВОТО!!!
    Прегръдка!
Random works
: ??:??