Aug 20, 2013, 8:35 PM

За страха от живота 

  Essays » Phylosophy
1239 0 2
2 мин reading

 

Aз няма да бърша сълзите на никой страхливец. Ако се страхува да живее, си е негова работа. Но справедливо ще е да запази страха си за себе си и да не се опитва да го вписва в чужди души и съзнания. Ако хленчи досадно и гнусно, да го прави, когато е сам със себе си, а не да оглушава другите и да им разправя своята изкривена истина. За негово сведения ще кажа, че той е и сляп, и глух за величието на Живота. Ама трябва съзнание, трябва осъзнаване... Не му се мисли на нашия страхливец. Той целият се настроил на вибрациите на нещастието. Нищо, че е жив и може всеки миг да се радва на Живота, че около себе си има хора, които го обичат и че има уютен дом, деца и внуци, които да го радват, има и талантите си, и своето творчество, и своите успехи. Но дори едно нещо да не му е наред и той вдига олелия до Бога.Започват такива бурни словоизлияния... Там е неговата сила, силата на страхливеца. И той прокламира: ”Щом аз съм нещастен, никой друг не може да е щастлив! Светът е едно отвратително място за живеене!” Как ли тоя нещастник с бедността на духа си щеше да разпознае белия цвят, ако нямаше черен. Светът е контрастен за да изглежда и да е истински. Но има млади и крехки човешки същества, които изживяват по-сложни, по-трудни моменти. И те започват да се вслушват в гласа на страхливеца и да приемат неговата гледна точка за своя. Даже и му пеят” осанна”. Намират в хленча му някакво величие. Аз бих казала на тия мили същества:”Вие преживявате Живота. Нормално е в него да има и върхове и низини. Зная, че понякога ви се вижда трудно, затова сте бунтари и отричате трудностите. Само, моля ви, не превръщайте бунтарските си възгласи в смешен плач и отричане.Това няма да ви направи щастливи! Повярвайте ми! Ще видите, че когато преодолеете труден за изкачване връх ще се почувствувате победители и наистина ще сте такива. И тогава ще съжалите страха на вечно хленчещия и недоволния.  Тогава ще вникнете в кредото му и ще видите колко неправдоподобно е то. Вижте, около вас има хиляди, милиони щастливи същества. Те са богати с усмивките си, с празниците си, с труда си, с любовта си и с още безброй други неща. Научете се и вие така да живеете. Гледайте ги, разбирайте ги. Осъзнайте,че хленча няма да ви направи нито повече герои, нито по-щастливи. Напротив! Такива ли желаете да бъдат дните ви до края?! За това ли сте в света?!” А на страхливеца ще кажа: ”Слушай, приятелю! Талантът, който имаш да изразяваш чрез слово живота, Бог ти го е дал да славиш тоя Живот, а не да го отричаш! Ти може и да се промениш, а може и да не се промениш. Всичко е в твоите ръце. Но за Бога, не сей заразата на слабостта и нихилизма наоколо! Срути стената, която си издигнал и погледни с нови очи на Живота. Това е най-великият дар и чудо за човека и трябва да сме благодарни!

 

© Диана Кънева All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Драги Фабер,аз съм в сайта като творец,а не като фотомодел или манекен.Да не би Вие да сте объркали нещо сайта?!И се научете личното си мнение да задържате у себе си,защото то въобще не ме интересува.
  • ZAGORA, има нещо симпатично в снимката Ви в профила.
Random works
: ??:??