Aug 20, 2006, 11:27 PM

Здравей, неизвестен оценителю! 

  Essays
1936 0 20
3 мин reading

Здравей,  неизвестен оценителю или оценителко!

Толкова свикнахме с теб, че реших да ти посветя това мъничко откровение. Ще пиша за теб в среден род, защото на мнозина си на върха на средния пръст. И ще бъде жалко, ако не ми поставиш анонимната си оценка. Обаче искам този път да я напишеш с думи. Например:

„ Пиша ти ( оценката) , защото си грозен.”

Да, ама на мен ми е умряла циганката, където ме хвалеше и сам си се хваля. Не съм грозен, хубав съм. Пръв и личен хубавец. А съм взел и да ставам умен. Това ми е профила, скъпо ми анонимниче.

Я да видя и твоя профил. Какво си? Лесно е. Цялата ти същност прозира с твоите постъпки.  Да си хубаво, не си. Не си и умно. Криеш се. Ти си от онези, които до обяд се сърдят на себе си, а след обяд на останалия свят.

И си едно такова, нищо не създало през целия си съзнателен живот. О, извинявай!

Забравих, че нямаш съзнание и създаваш много гадости. Толкова много, че рогатия те е назначил за свой помощник.

И там си оценител, анонимен. Пуска те да изпълзиш като червей, може и гол охлюв,  минаваш, поставяш своите оценки  и се прибираш в дупката си обвит в своята слуз. Там си най-добре.

Да, но не знаеш ли, че поставяйки анонимната си оценка, ти показваш на оценения автор с колко пъти той те превъзхожда. Като качество, интелект и култура. Защото ние не гледаме на оценките и не ги пишем.

Защото ние разчитаме на силата на словото. Ние го владеем и там сме добри. Защото сме заобиколени от красота и можем да и се възхищаваме. Далече сме от лигавата слуз, в която пълзиш.

Толкова. И не забравяй да ме оцениш, колко пъти съм по-добър от теб.

А аз съм. Защото имам име и не се срамувам от него и делата си.

Сбогом, неизвестно мекотело!!!

© Христо Костов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Поздрав за смелостта да напишеш това есе, Христо!!!
    А на коментарите дори и се посмях... има изтрити коментари обаче!
    Ама..все тая!
    6!
  • Невероятно!
    Изчетох всички коментари!
    Не ми се иска да напиша всичко,което мисля,защото ще е много по-дълго от всичко изписано до тук...
    Поздравявам те искрено за това призведение и ти Благодаря,че дръзна да го напишеш!!!
    Възхищавам ти се!!!
  • Ице, бравоооо!!!
    Само така, тропни с крак
    Аз тропам, че трудно си намирам средния....когато съм ядосана
  • Нямам идея зашо толкова се обиждаш от оценките на когото и да било... Това, че някой не пише не му отнема правото да харесва или не нещо, нали? Оценките са винаги субективни. Това дали ги поставяш анонимно или не е друг въпрос, но не би ги променило, нали? Относно есето - няма да го коментирам, защото то е по-скоро провокация, отколкото художествен текст, или съм останал с погрешно впечатление?
    ПП И поздравления, че успя да постигнеш каквото целеше - да накараш "анонимния" да влезне в словесен двубой с теб кой е победител не мога да кажа
  • Добре щом искаш ИСТИНСКОТО ми мнение - хлопа ти дъската чиче! В крайна сметка това е един сайт за развлечения а ти още малко ще ревнеш заради някакви си оценки и глупости! Още нещо - Наполеон го е казал - „Глупакът има голямо предимство пред образования човек: той винаги е доволен от себе си.“ Прави си извода и бъди здрав!
  • Благодаря ти, Христо! Лично аз имах нужда да прочета подобно нещо. И макар че малко се измести темата в коментарите, мисля, че има някакъв ефект.
    Поздравявам те и заставам зад всеки един, който не го е срам да се подпише под делата си!
  • Здравей Христо, колко много време си отделил да посветиш това на тази част от човечеството
    И те заслужават уважение!
    Пожелавам ти много хубави неща да ти се случат през тези слънчеви дни!
  • Благодаря отново за изказаните мнения!!!
    И за финал ще кажа, че анонимната оценка независимо каква, от двойка до шестица, показва неуважение към човека написал съответното произведение. А той все пак е вложил някакъв труд. Ако произведението си го бива дори едно обикновенно " Поздрави" ще е по-голяма оценка от анонимна шестица. Ако не е, може да се каже с думи къде да се потруди. И другият път да напише нещо по-стойностно.
    Още веднъж благодаря за изказаните мнения!!! Желая ви приятен ден и много творчески успехи!!! Бъдете здрави!!!
  • Здравей Светослав, аз съвсем ясно съм посочила в предпоследното си изречение към кого е насочено моето раздразнение, но ако не е станало ясно, ще повторя - Ангелин. И това не са нападки, а факти. Изводите може да си направи всеки, който има някаква позиция по темата. От мен толкова, защото сигурно коментарите ми са за форума, а и не искам да нагнетявам атмосферата.
    Поздрав от мен с цялото ми уважение към теб!
  • Здравей Христо!
    Подкрепям Руми и Йорданка в изказването,че коментарите са по важни от оценките.За първи път взимам отношение по тази тема и мисля, че е крайно време да се спре да се обръща внимание на слабите оценки,защото всеки има различно мнение и различен поглед върху нещата,а да насочим вниманието си към недобросъвестните коментари насочени лично към авторите,но тук пък мисля че това е работа на администраторите.
    Поздрав!
  • Здравей Христо, радвам се, че с това есе успя да искараш от анонимното прекарване в сайта поне един, който ти посвети единствения си коментар срещу 15 написани двойки. Явно господинът е с много висока самооценка, след като в този сайт не се е намерило нищо, което да заслужава нещо различно от двойка. И да, Ангелин, коментарът ми наистина изразява явно раздразнение.
    Приятна вечер, Романтико!
  • Здравейте!!! Благодаря, че се получава това което исках!!! Хората да изкажат своите мнения по въпроса.
    Да карам по поставените въпроси.
    Не съм месия, джедай или там, какъвто ме определя Камен. Ако бях такъв, щеше да е по-лесно.По въпроса за оценките влязте във форума и се поровете по тези теми. Аз съм изразил своето мнение още преди месеци и то под своето име. От тогава не пиша и не гледам оценки.
    Но в живота съм се напатил доста от такива анонимни доброжелатели и като видя, че има и тук такива, чак ми се гади от тях. Не може за секунди да обиколиш сума ти произведения и то на определени автори и да напишеш оценката си.Казвам това от лични наблюдения. Как става това? Да имаш високо самочувствие и да отстояваш мнението си ли е проява на агресия?
    Имам самочувствие, защото не съм плужек и не се крия зад анонимност. И ако това е проява на агресия, да агресивен съм. Не търся реванш.
    Моят реванш е да напиша нещо хубаво и хората да го оценят. Толкова по въпроса. Приятна вечер!!!
  • Много силни и истински думи, Светльо!

    Камен и Ангелин: Лично аз наблюдавам Романтик от доста време и ми е направило впечатление, че оценките наистина не го интересуват! Есето му представя действията на истински хора, които дори нямат смелостта(или речника) да оправдаят оценката, която поставят. Простоват е опита да наречеш истината "желание за реванш", а не добронамереността на автора да спре анонимките!
  • Здравейте, Джейни и Дани!!!
    Аз отдавна не се вълнувам от оценките, не ги и поставям. За мен също е важно да получа коментар, та дори и с напътствие, ако не съм се справил. Това е истинската оценка за труда ми.
  • Хубаво есе Романтик, но не си губи времето с низките души, които се регистрират неколкократно!
    Навярно ако се премахнат оценките ще бъде по-добре, незная, но поне аз така мисля!
    Много от творбите на най-добрите поети в сайта са ниско оценени и ме дразни това, че някой излива злобата си по този начин, като поставя 2-ка на стойностни творби!
    Усмивка Романтик, усмихвай се, а пък анонимните ... нека са живи и здрави!
  • Напълно си прав, но май този оценител не заслужава толкова внимание. Защо не го оставите сам да се отрови в злобата си? Нима са толкова важни оценките? Лично за мен са важни коментарите на хората, които ценя. На тях се радвам, защото знам че са искрени, защото са сродните души от които толкова се нуждаем. Така че оставете го това "оценителче" и не се вълнувайте толкова от грозните му дела!
  • Руми, здравей!!!
    Това е другата страна на една монета. Това, че някой се страхува да изразява мнението си и се крие под друго име, говори за дребнавостта на съответния човечец. За съжаление това се наблюдава и в нашия живот навсякъде.
    Приятна вечер и на теб!!!
  • Христо, а какво да кажем и за тези, които се регистрират по сто пъти с различни имена и пишат коментари от името на едни, а стихове от името на други. Жалка работа. Да те е страх да си изразиш открито мнението, а да пишеш велики неща и да си мислиш, че някой ти вярва.Така, че колкото и да се палим такива винаги ще има и ще се забавляват на нашия ентусиазъм да променим нещо. Аз подкрепям идеята за есето ти, но все по-добре разбирам, че не бива да им обръщаме внимание. Енергията, ентусиазмът, емоциите... ще ни трябват за други, по-стойностни неща.
  • Здравей, Ани!!!
    Благодаря ти!!! Преди дни имаше много възмущения по повод на тези анонимни оценки. Дори се пусна тема във форума. А ето, че сего никой не взема отношение по този въпрос. Това ме навежда на някои мисли.
    - Хората се срамуват.
    - Хората се страхуват да изкажат мнение, защото анонимникът ще им развали оценките.
    Поради това аз след като няколко пъти съм си казвал мнението, смятам въпроса за приключен.
    А тези, които след време ще се възмущават, да се повъзмущават първо на себе си за пасивността.
    Приятна вечер!!!
  • Здравей му казваш,но защо?
    Нима очакваш да ти отговори?
    Не,няма,ти пишеш туй есе-писмо,
    а "то" се чуди где и що да стори.
    Таз злоба в хората не е от днеска
    тя има много дълго потекло и род.
    Но стига съм ти коментирала,нощеска
    отново там някой оценител е на ход.

    Поздрав,прегръдка и усмивка
Random works
: ??:??